خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۰۳۷
تاریخ خبر:

باربی و اوپنهایمر همچنان در مسیر موفقیت در باکس آفیس

فیلم‌های Barbie و Oppenheimer به عنوان مهم‌ترین آثار فصل تابستان ۲۰۲۳ مدتی پیش و در یک روز اکران خود را آغاز کردند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این دو اثر با استقبال خوبی از سوی مخاطبین رو‌برو شده‌اند. حال تازه‌ترین آمار منتشر شده از عملکرد فیلم‌های باربی و اوپنهایمر در باکس آفیس، نشان می‌دهد که موفقیت‌های آن‌ها همچنان ادامه دارد.

باربی و اوپنهایمر همچنان در مسیر موفقیت در باکس آفیس

باربی در دومین آخر هفته اکران خود توانست جایگاهش به عنوان یکی از پر‌فروش‌ترین آثار سال ۲۰۲۳ را تثبیت کند. این فیلم به کارگردانی گرتا گرویگ که از هنرنمایی بازیگرانی مثل مارگو رابی و رایان گاسلینگ بهره می‌برد، آخر هفته افتتاحیه فوق‌العاده‌ای را تجربه و به فروش ۱۶۲ میلیون دلار دست پیدا کرد. این رقم بالاتر از فروش سایر آثار غیر ابر‌قهرمانی، غیر دنباله و غیر باز‌سازی در طول تاریخ است.

طبق گزارش هالیوود ریپورتر، پیش‌بینی می‌شود که فیلم Barbie در دومین آخر هفته اکران خود به فروش ۹۵ میلیون دلاری یا بیشتر دست پیدا کند. این نه تنها بهترین آخر هفته دوم برای یک محصول شرکت برادران وارنر است، بلکه جزو پنج آخر هفته برتر سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. از بین آثار اکران شده در سال ۲۰۲۳ تنها Ant-Man ۳ ،Guardians of the Galaxy ۳ ،Across the Spider-Verse و Super Mario Bros فروش بیشتری نسبت به باربی داشته‌اند. در مقابل فیلم The Little Mermaid فروش یکسانی با Barbie در هفته دوم اکران ثبت کرده است.

فیلم باربی به طور مداوم عملکرد بهتری نسبت به انتظارات داشته و همچنان با استقبال مخاطبین همراه است. با این حال حتی اگر فروش این فیلم در آخر هفته دوم از ۹۵ میلیون دلار فراتر نرود، باز هم موفقیت بزرگی به دست آورده است. در این شرایط فروش Barbie در آخر هفته دوم بیشتر از چهار فیلم اشاره شده بالا خواهد بود. برای مثال فیلم‌های انت من ۳ و نگهبانان کهکشان ۳ به ترتیب در این بازه زمانی ۳۲ میلیون دلار و ۶۲ میلیون دلار فروش داشته‌اند. تنها انیمیشن برادران سوپر ماریو توانسته در حد و اندازه‌های باربی عمل کرده و ۹۲ میلیون دلار فروش را تجربه کند.

از بین آثار اکران شده در سال ۲۰۲۳، فقط انیمیشن Super Mario Bros توانسته بیشتر از یک میلیارد دلار فروش داشته باشد. با توجه به این که فیلم باربی عملکردی نزدیک به برادران سوپر ماریو داشته، این احتمال وجود دارد که عروسک مشهور بتوانید رکورد این اثر را جا‌بجا کند.

اوپنهایمر ششمین فیلم موفق کریستوفر نولان

اوپنهایمر

در آخر هفته دوم، فیلم اوپنهایمر توانسته عملکرد موفق خود را ادامه دهد. این اثر توسط کریستوفر نولان، کارگردان مجموعه فیلم‌های بتمن، ساخته شده و کیلین مورفی در نقش پدر بمب اتم یعنی جی رابرت اوپنهایمر هنرنمایی کرده است. فیلم Oppenheimer رقیب باربی بوده و با وجود ۸۲.۵ میلیون دلار فروش در آخر هفته اول اکران، در رتبه دوم باکس آفیس آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

طبق گزارش The Hollywood Reporter، انتظار می‌رود که اوپنهایمر در آخر هفته دوم اکران فروشی معادل با ۴۶ میلیون دلار داشته باشد. در صورت دستیبابی به این میزان از فروش، مجموع فروش جهانی Oppenheimer به ۳۹۵.۴ میلیون دلار رسیده و از دو ساخته قبلی نولان یعنی Batman Begins و Tenet پیشی می گیرد. این بدان معنا بوده که تنها در ۱۰ روز، اوپنهایمر به ششمین فیلم پرفروش کریستوفر نولان تبدیل شده است.

عملکرد عالی Oppenheimer در باکس آفیس به معنای شکستن رکوردهای مختلف است. این اثر نه تنها جزو موفق‌ترین فیلم‌های کریستوفر نولان بوده، بلکه پس از Deadpool ۲ پر‌فروش‌ترین آخر هفته دوم در بین آثار رده سنی R را به نام خود ثبت کرده است.

اوپنهایمر همچنان فروش کمتری نسبت به فیلم‌های قبلی نولان یعنی Dunkirk ،Interstellar ،Inception ،The Dark Knight و The Dark Knight Rises داشته است. با این حال کنار زدن فیلم دانکرک با ۵۲۷ میلیون دلار فروش جهانی، کار چندان سختی برای Oppenheimer نیست. اما رسیدن به فروش یک میلیارد دلاری فیلم‌های The Dark Knight Rises و The Dark Knight چالش بزرگی برای اوپنهایمر محسوب می‌شوند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها