خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۲۴۴
تاریخ خبر:

درخواست مهم و خبرساز عمو قناد از صدا و سیما

چهره سرشناس حوزه کودک و نوجوان با حضور در آیین رونمایی از فراخوان و پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از همه رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما خواست تا در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ترویج قصه‌گویی بکوشند.

درخواست مهم و خبرساز عمو قناد از صدا و سیما

مجید قناد، چهره نام‌آشنا و محبوب کودکان و نوجوانان و فعال در عرصه رسانه و تلویزیون در آیین رونمایی از پوستر بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که امروز در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، به اهمیت جشنواره قصه‌گویی پرداخت و گفت: ابتدا یادی کنیم از بسیاری از عزیزانی که در سال‌های پیش تلاش کردند و الان جایشان خالی است، تشکر کنیم از تمام مدیران و مربیانی که در سراسر کشور در عرصه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند و خداقوت می‌گوییم به برگزاری ۲۴ دوره جشنواره؛ چرا که اگر بچه‌ای آن دوره شش‌ساله بوده حالا ۳۰ساله شده است.

وی یادآور شد بچه‌های ما با زندگی، از طریق قصه و قصه‌گویی آشنا می‌شوند؛ بچه‌های ما ادب و احترام را از طریق قصه‌گویی یاد می‌گیرند و ما از طریق قصه بچه‌ها را آموزش می‌دهیم؛ این فرایند از همان زمانی شروع می‌شود که بچه در شکم مادر است و مادر برایش لالایی می‌خواند و قصه می‌گوید و تا بعد که متولد می‌شود و از طریق قصه با دنیای بیرون آشنا می‌شود.

این مجری برنامه‌های کودک و نوجوان یادآور شد: بنابراین خواهش می‌کنم که توقع نداشته باشید که کانون به‌تن‌هایی برای قصه‌گویی تلاش کند.

قناد خاطرنشان کرد: پدر و مادر گرامی شما اولین مربیان قصه‌گویی برای بچه هستید. بعدی، رسانه است که می‌تواند به‌راحتی وارد خانواده‌ها شود و همکاری کند که قصه‌ها را در دل خانه‌ها ببریم و در روستاها، بچه‌ها از این ظرفیت به‌راحتی استفاده کنند و در تلویزیون قصه ببینند.

وی با بیان اینکه رسانه در حوزه قصه‌گویی به کمک کانون بیاید، افزود: در این ۲۴ دوره خیلی تلاش‌ها شده است. یکی از وظایف خطیری که کانون داشته این بوده که به بچه‌های ناشنوایان و حتی نابینایان توجه شده است. ان‌شاءالله همگی کمک کنند برای برگزاری جشنواره که این جشنواره برای بچه‌هاست؛ بچه‌هایی که آینده‌ساز هستند.

این مجری تلویزیون گفت: امیدواریم با کمک رسانه بتوانیم بچه‌ها را بیشتر با وظایفشان و چیز‌هایی که دوست دارند، آشنا کنیم. بسیاری از عزیزان هستند که شاید ما آن‌ها را نبینیم مثل نویسندگان و حتی نقاشان. هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود بسیار مفیدند. امیدوارم دست‌به‌دست هم دهیم و جشنواره خوبی را برگزار کنیم. بچه‌ها چشم‌به‌راه هستند که ببینند کانون چه چیزی برایشان آورده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها