خبرهای داغ
کدخبر: ۱۵۷۴۵
تاریخ خبر:

آیا داریوش مهرجویی و همسرش توسط اتباع افغان کشته شده‌اند؟

صبحِ اول صبح با خبر قتل داریوش مهرجویی بیدار می‌شویم و باقی‌اش همه اغتشاش است، یکی نوشته از اتباع بوده‌اند، خب منظورشان از اتباع همان افغانستانی‌هاست، هیچ مقام رسمی این خبر را تایید نکرده اما رسانه‌ی مازیار خسروی یعنی همان فراز دیلی با کنار هم قرار دادن چند خبر تلاش کرده این طور نتیجه بگیرد که پای افغانستانی‌ها در میان است.

آیا داریوش مهرجویی و همسرش توسط اتباع افغان کشته شده‌اند؟

برترین‌ها: صبحِ اول صبح با خبر قتل داریوش مهرجویی بیدار می‌شویم و باقی‌اش همه اغتشاش است، یکی نوشته از اتباع بوده‌اند، خب منظورشان از اتباع همان افغانستانی‌هاست، هیچ مقام رسمی این خبر را تایید نکرده اما رسانه‌ی مازیار خسروی یعنی همان فراز دیلی با کنار هم قرار دادن چند خبر تلاش کرده این طور نتیجه بگیرد که پای افغانستانی‌ها در میان است.

با وجود آنکه هنوز هویت قاتل داریوش مهرجویی مشخص نشده، اما همسرش چند روز قبل در پستی اینستاگرامی اظهار کرده بود که از سوی تبعه‌ای بیگانه تهدید شده است.

ساعاتی قبل جسد داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، در ویلایشان واقع در شهرکی حوالی کرج در حالی که با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند پیدا شد.هنوز هویت قاتل و یا قاتلان مشخص نشده است.همسر داریوش مهرجویی وحیده محمدی‌فر چند روز قبل در پستی اینستاگرامی، ماجرای مورد تهدید قرار گرفتن توسط یک تبعه بیگانه را در پستی اینستاگرامی تشریح کرده بود.

داریوش مهرجویی

بدیِ ماجرا اینجاست که خودِ خبر فقدان مهرجویی گم می‌شود و دوقطبی‌هایی چون افغانستانی‌ستایی و افغانستانی‌ستیزی جای آن را می‌گیرد. درهمین چند ساعت اخیر و در واقع در همین ساعات ابتدایی بعد قتل مهرجویی عده‌ای به جان هم افتاده‌اند که آیا کار افغانستانی‌ها بوده یا نه؟ یک کاربر در توئیتر ادعا کرده بود که متروی امام حسین که هر روز پر از اتباع افغانستانی است، امروز خلوت بوده و هیچ نشانی از آن‌ها نبوده و نتیجه گرفته بود که این حرکت می‌تواند معنا دار باشد و پشت‌پرده‌ای در میان است.

از آن طرف در میان جماعت برانداز هم بلوایی به پا شده، یک سری افتاده‌اند دنبال آرشیو ویدیوهای منتشره از مهرجویی و آن قسمت‌های را پروموت می‌کنند که مهرجویی احیانا نخواسته اظهارنظر سیاسی داشته باشد. این گروه که بیشتر به کاسبان و شیادان شبیه هستند از بالا آوردن چنین ویدیوهایی می‌خواهند نتیجه بگیرند که مرگ مهرجویی خیلی هم ارزش غمگساری ندارد! چون فکر می‌کنند مهرجویی در کنار مردم نبوده! در واقع این‌ها هیچ نسبتی با سینما ندارند وارزش دهه‌ها آثار درخشان مهرجویی را به یکی و دوخط اظهارنظر تقلیل می‌دهند. درد اینجاست که در این دوقطبی هم آن چه گم می‌شود غم فقدان مهرجویی‌ست. کلا البته این مُد فراگیر سال‌های اخیر است، تا بزرگی از دست می‌رود یک عده با ساختن یک ضد موج سعی می‌کنند خلاف جریان نشان بدهند.

فاجعه‌آمیزتر از همه این‌هایی هستند که با چنین اخباری شوخی می‌کنند. از همین حالا کلی شوخی بی‌نمک و درواقع اراجیف در این زمینه راه افتاده: یکی نوشته مشکل با شهرک‌نشین‌هاست، از غزه تا خرمدین(ساکن اکباتان) بود و تا همین داریوش مهرجویی که ساکن شهرکی در کرج بود. البته درباره امنیت و عدم امنیت این شهرک هم حرف‌ها زده شده. برخی گفته بودند که آن شهرک کلا ناامن است و خود همسر مهرجویی هم پیشتر از تهدیداتی صحبت کرده بود و در اینستاگرامش در واقع نوشته بود (که تاریخ انتشار همان پست هم محل بحث و جدل شده)

شوخی‌ها دامنه وسیع‌تری هم پیدا کرده یکی دیگر نوشته بود: «الان صابر ابر و نوید‌محمدزاده تو″چی بپوشم‌ترین″حالت ممکن قرار دارن. نوید محمدزاده از الان داره کارای اداری چروک کردن لباساشو انجام میده که واسه تشییع جنازه داریوش مهرجویی حاضر بشن صابر ابر هم زنگ میزنه لباس فروشی سر کوچه‌شون میگه داداش مزخزف‌ترین لباستو بذار کنار که این هفته مراسم ختم داریم»

حالا و در این لحظات اما مهم‌ترین مساله این است که داریوش مهرجویی را چه کسانی و چگونه به قتل رساندند؟ این ادعاهای عجیبی که درباره نحوه قتل او وجود دارد، خدا کند که صحت نداشته باشد که شایسته نیست این گونه مُردن، کسی چون او که فخر ایرانی بود.

copied
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    اونایی ک خانوادگی اومدن، ایرادی نیست.چون دخل و خرجشون توی ایرانه.
    ولی اون ایی ک مجردی اومدن، بعد از چند ماه بدون م الیات برمیگردن. کلی دردسر هم درست میکنن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها