خبرهای داغ
کدخبر: ۱۸۱۰۸
تاریخ خبر:

تتلو به تهران برمی‌گردد و محاکمه می‌شود!

محاکمه امیر تتلو در ایران ماجرایی جنجالی است که به نظر می‌رسد این بار بیش از هر زمان دیگری می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد.

تتلو به تهران برمی‌گردد و محاکمه می‌شود!

آیا امیرحسین مقصودلو، معروف به امیر تتلو، در تهران محاکمه می‌شود؟ آیا تتلو بر خلاف سال ۹۸ نمی‌تواند جان سالم به در ببرد و این بار دستگیر شده و به ایران استرداد داده می‌شود؟ آیا واقعا تتلو به دلیل تجاوزات جنسی و اقدامات زن‌ستیزانه خود در خانه وحشت‌اش در استانبول مجازات می‌شود؟ 

به گزارش «زی‌سان»، این‌ها مجموعه پرسش‌هایی هستند که این روز‌ها بعد از بازگشت مجدد امیر تتلو و ماجرا‌های او در خانه ویلایی‌اش در استانبول، برای افکار عمومی مطرح شده است. بازداشت و بازگرداندن تتلو به ایران، شاید موضوعی باشد که بخش بزرگی از جامعه از آن استقبال کنند، اما برای طرفداران کم‌سن و سال او شاید این موضوع نه تنها مثبت بلکه همچون یک شوک بزرگ باشد. 

تتلو

داستان ادامه‌دار استرداد تتلو به کشور

موضوع استرداد و بازگرداندن تتلو به ایران اولین بار نیست که به سر خط اخبار رسانه‌ها و محافل عمومی تبدیل می‌شود. قبل‌تر در بهمن ۹۸ به درخواست دولت ایران، پلیس ترکیه تتلو را دستگیر کرد و ماجرای بازگرداندن او به شکل جدی کانون توجهات را به سوی خود جلب کرد. 

تتلو در ۸ بهمن ۹۸ در صفحه اینستاگرام خود خبر داد به درخواست دولت ایران از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده است. بلافاصله چند مقام نیروی انتظامی کشورمان از جمله احمد نوریان، سخنگوی نیروی انتظامی وقت کشور اعلام کرد: امیرحسین مقصودلو، امیر تتلو، به درخواست پلیس اینترپل ایران و همکاری پلیس ترکیه بازداشت شده و کار‌های اداری مربوط به انتقال تتلو در دست انجام است. همزمان محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز در همین ارتباط گفت: «منتظر بمانید.»

در همین دوران اعلام شد که تتلو هنگان سفر به لندن و بعد از گرفتن ویزای بریتانیا، در استانبول دستگیر شده است. بعد از قریب به یک هفته، امیر تتلو چهاردهم بهمن ماه آزاد شد. حالا با گذشت ۴ سال این بار موجی جدید از گزارش‌ها در ارتباط با بازگرداندن تتلو به ایران و محاکمه او به دلیل اقدام خلاف انسانی و زن‌ستیزانه‌اش به کانون اخبار بازگشته است.

تتلو

وقتی تتلو و خانه وحشت‌اش به صدر اخبار بازگشتند!

زمانی که تتلو در اردیبهشت ۹۹ در اینستاگرام اش از دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله برای جذب شدن و رفتن به خانه‌اش دعوت کرد، موجی از جنبش ضدتتلو علیه‌اش راه افتاد. در همین مقطع اینستاگرام تتلو بسته شد و طی سال‌های اخیر بار‌ها فلیم‌های و حاشیه‌هایی عجیب از خانه ویلایی او در استانبول در رسانه‌ها جنجالی شد. بار‌ها گزارش‌هایی مبنی بر ارتباط و سوءاستفاده امیرحسین مقصودلو از دختران کم سن و سال در خانه‌اش منتشر شد، اما شاید مهم‌ترین حاشیه این چند وقت او، وارد رابطه شدن‌اش با سحر قریشی بازیگر مشهور سینمای ایران بود.

حدود سه هفته قبل بود که سحر قریشی در چند ویدئو روایت‌هایی تکان دهنده را از شش ماه بودن در خانه تتلو مطرح کرد. قریشی با بیان این‌که در جریان ساخت سریال نیسان آبی در استانبول، به دام تتلو افتاده است، با بیان جزئیاتی از حبس و شکنجه خود در خانه تتلو، او را قاتل معرفی کرد. 

بعد از ویدئو‌های قریشی، امین فردین چهره جنجالی خارج‌نشین که سابقه همکاری با تتلو را هم در کارنامه دارد، در برنامه‌های لایو اینستاگرام و یوتیوب خود، با برخی دختران که مدعی بودند از قربانیان خانه وحشت تتلو هستند، گفتگو کرد. در جریان این گفتگو‌ها برخی دختران که حتی زیر سن قانونی بودند از تجاوز و اقدام غیرانسانی تتلو و دوستان‌اش در خانه وحشت سخن گفتند. آن‌ها از فریب خود، زندانی شدن به عنوان برده جنسی، مجبور کردن به استعمال مواد مخدر، خوراندن دارو، مورد شکنجه قرار گرفتن و اجبار در درج تتوی تتلو بر روی بدن خود پرده برداشتند. 

همزمان با جنجالی شدن افشاگری‌های سحر قریشی و فردین، لغو کنسرت تتلو در اوبرهاوزن آلمان نیز جنجالی شد. در این ارتباط ادعا‌هایی با مضمون با لغو کنسرت به دلیل مسائل سیاسی و حقوق بشری مطرح شد. برخی‌ها مدعی شدند، کنسرت تتلو در آلمان بخاطر توهین به مردم، زنان و دختران ایرانی لغو شده است. 

در همین مقطع بحث خانه وحشت تتلو به شکلی گسترده مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی قرار گرفت. بتدریج مساله به اندازه‌ای جدی شد که برخی روزنامه‌های داخلی، همچون جام‌جم و فرهیختگان به شکل جدی وارد ماجرای تتلو شدند.

ورود پلیس ترکیه به ماجرای امیر تتلو 

جنجالی شدن مجدد خانه وحشت تتلو در استانبول پس افشاگری‌های قریشی و فردین، به اندازه‌ای جدی شد که اواخر هفته گذشته پلیس ترکیه برای تحقیق و تفحص در این مورد وارد ماجرا شد. چهارشنبه هفته گذشته (اول آبان) خبرگزاری «ایهلاس» در ترکیه گزارش داد پلیس این کشور در پی انتشار ویدیو‌هایی در فضای مجازی و گزارش‌هایی که از فعالان حقوق زنان دریافت کرده، تحقیقاتش را درباره منزل مسکونی «امیر تتلو» خواننده ایرانی آغاز کرده است. 

تتلو نیز در ادامه ورود پلیس ترکیه به خانه‌اش را تایید کرد. او مدعی شد هنگامی که او در خانه حضور نداشته پلیس به خانه او رفته است. تتلو با فیگوری حق به جانب اعلام کرد: به کارگر خانه ویلایی‌اش استرس وارد کرده است. 

تتلو

آیا بازگرداندن تتلو را باور کنیم؟ 

سال ۹۸ تتلو با کمک وکلای خود از اعلام وضعیت قرمز اینترپل علیه خود جان سالم به در برد. او که در به سُخره گرفتن قانون و تمامی قواعد عادی جامعه ید طولایی دارد،به ماجرای بازداشت و بازگرداندن به ایران برای مجازات به جرم فریب و تجاوز دختران زیر سن قانونی را نیز به نظر می‌رسد همچون یک ماجرای طنز نگاه می‌کند.

تتلو اخیرا از کنسولگری ایران درخواست پاسپورت ایرانی کرده است که خود نماد همان ماجرای به سُخره گرفتن همگان است. البته چهار سال قبل تتلو در آستانه خروج از ترکیه و اقامت در بریتانیا بود، اما این بار او نمی‌تواند به صورت قانونی از این کشور خارج شود. حالا ما مانده‌ایم و ماجرای پیچیده یک انسان ضداجتماعی و زن‌ستیز.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها