خبرهای داغ
کدخبر: ۱۸۶۹۷
تاریخ خبر:

بازیگران سریال تاج؛ از تخیل تا واقعیت

به بهانه پخش سریال پربازدید تاج از شبکه نتفلیکس، نگاهی انداخته‌ایم به پوشش و گریم بازیگران این سریال و مقایسه آن‌ها با واقعیت

بازیگران سریال تاج؛ از تخیل تا واقعیت

تاج یک مجموعهٔ تلویزیونی درام ۶۰ قسمتی است که توسط پیتر مورگان ساخته و نوشته شده‌است. این مجموعه سریال، داستان سلطنت ملکه الیزابت دوم بریتانیا و اتفاقات خانواده سلطنتی را به‌تصویر می‌کشد. این مجموعه از همان ابتدا مورد ستایش منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. و در گلدن گلوب ۲۰۲۳ در چندین بخش نامزد دریافت جوایزی شد.

در هر فصل این سریال، هنرپیشه‌های جدید برای نشان دادن روند سنی شخصیت‌ها، نقش‌هارا پوشش می‌دهند. در بسیاری از صحنه‌ها پوشش و آرایش بازیگران بسیار نزدیک به واقعیت است.

ملکه الیزابت دوم

سریال تاج

 

شاهدخت مارگارت در جوانی

سریال تاج

سریال تاج

سریال تاج

 

ملکه مادر

سریال تاج

 

پرنس چارلز

سریال تاج

 

دایانا، شاهدخت ولز

سریال تاج

سریال تاج

سریال تاج

 

شاهدخت مارگارت در میانسالی

سریال تاج

 

سریال تاج بخاطر بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه، صحنه آرایی و تهیه کنندگی مورد تمجید و تحسین منتقدان قرار گرفته‌است. هرچند نادرستی‌های تاریخی به ویژه در فصل‌های چهارم و پنجم سریال توسط بعضی مورد نقد قرار گرفته‌است. این سریال دارای شصت و سه نامزدی و برندگی بیست و یک مورد از آن در جوایز امی برای چهارفصل نخست ازجمله بهترین سریال درام است. همچنین دو بار برندهٔ بهترین سریال جوایز گلدن گلوب در مراسم ۷۴م و ۷۸م به همراه برندگی فوی، کلمن، کورین، اوکانر و اندرسون است.

 

ملکه ویکتوریا در جوانی

سریال تاج

سریال تاج

 

کامیلا؛ معشوقه شاهزاده ولز تا ملکه بریتانیا

سریال تاج

 

مارگارت تاچر نخستین نخست‌وزیر زن تاریخ بریتانیا

سریال تاج

 

شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو

سریال تاج

 

سریال‌های تاریخی، سریال‌هایی که به خاندان‌های سلطنتی می‌پردازند یا چهره‌‌ای بزرگ را به تصویر می‌کشند، کم نیستند. اغلب آنها یا می‌خواهند از سوژه‌شان افسانه‌ای تماشایی ارائه کنند، یا ضیافتی از جنگ‌ها و مراسم رقص و جشن در کاخ‌ها برای شما تدارک می‌بینند. یا می‌خواهند چهره‌ای شیطانی از شاه یا ملکه ارائه کنند یا یک قدیس را به تصویر می‌کشند. جنگاوری بی‌بدیل یا فردی که جهان را تغییر داده است. برای آخری می‌شود اوپنهایمر را مثال زد و برای هر کدام از آن دیگر، نمونه‌های فراوانی هست. در صد سال گذشته اما کمتر فیلم یا سریالی سراغ داریم که مثل تاج سوژه خود را روی میز تشریح خوابانده باشند و با شکوه و احترام تمام، با علم به این که موجود و سیستمی زنده را به نمایش گذاشته‌اند، امعا و احشا آن را برای بیننده بیرون بکشند. بدون این که به خشم مطلق یا تحسین مداوم برسند.

شاید بزرگترین امتیاز سریال تاج یکدستی و پختگی است. این که عوامل مختلف ساخت سریال، با همه تلاشی که شده تا در حد کامل و ایده‌آل باشند، از هم جلو نمی‌زنند و بر هم برتری پیدا نمی‌کنند. از بازی‌های فوق العاده‌ای که بازیگران‌شان را به افتخار رسانده‌اند تا فضاپردازی و صحنه‌آرایی حیرت‌انگیز، موسیقی درجه یک و فیلمبرداری هنرمندانه. همه اجزایی که به کار آمده‌اند تا هر اپیزود از سریال به یک فیلم سینمایی عالی و دیدنی نزدیک شود. ساختن چنین سریالی در ۶ فصل با کمترین فراز و نشیب یکی از رویایی‌ترین پروژه‌های ممکن بوده.

تاج

سریال تاج

سریال تاج

سریال تاج

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها