خبرهای داغ
کدخبر: ۲۰۴۴۲
تاریخ خبر:

افراد مشهور و سلبریتی‌هایی که با سرطان از میان ما رفتند

اگرچه سرطان سال‌هاست خیلی‌ها را درگیر کرده است اما چهره‌های مشهوری که در ایام جوانی با این بیماری مبارزه کردند ولی شکست خوردند و تسلیم مرگ شدند کم نیستند. بودند افراد سرشناسی مثل استاد شجریان، ایرج قادری، خسرو شکیبایی، ناصر حجازی و.... که بر اثر سرطان درگذشتند.

افراد مشهور و سلبریتی‌هایی که با سرطان از میان ما رفتند

افراد معروف و مشهور زیادی بودند که در ایام جوانهی و میانسالی بیماری صعب العلاج سرطان به آنها فرصت زندگی نداد و این افرادا سرشناس با تسلیم زندگی از میان ما رفته و درگذشتند. بریم که با برخی از این چهره ها آشنا شویم.

1

1. آرش میر احمدی/ بازیگر

آرش میراحمدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود که در آثاری همچون «خنده بازار»، «محله گل و بلبل» حضور داشت. میراحمدی به دلیل بیماری سرطان کبدی در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشت. او تحت درمان و گذراندن مراحل شیمی‌درمانی بود که دکتر متوجه شد سطح زردی‌اش بالا است و باید با ئی‌آرسی‌پی برای دفع سموم در کیسه صفرا استنت‌گذاری شود. پس از گذراندن چند روز و بهبود وضعیت و ترخیص از بیمارستان، میراحمدی بار دیگر به بیمارستان برده شد و به کما رفت و در 28 شهریور 1402 درگذشت.

10

2. مرتضی پاشائی / خواننده

پاشایی با پخش آهنگ ها و ترانه‌های خود در فضای مجازی به شهرت رسیده بود، و آلبوم یکی هست را برای نخستین بار در سال 1391 منتشر کرد. مرتضی پاشایی در سال 1392 به بیماری سرطان معده مبتلا شد و درمان خود را در همان سال ها شروع نمود و تحت شیمی درمانی قرار گرفت، اما متاسفانه در 16 آبان 93 به دلیل تب شدید به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل شد و سرانجام در 23 آبان سال 1393 بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد. در سال 1393 پیش از فوت خود تیتراژ فراموش نشدنی و بسیار احساسی « نگران منی » برای برنامه ماه عسل با مجری گری احسان علیخانی سرود. جمعیت بسیاری در مراسم تشییع او حضور داشتند و سرانجام با بدرقه طرفدارانش در بهشت زهرا آرام گرفت.

30

3. ماهچهره خلیلی / بازیگر

ماه چهره خلیلی از بازیگران خوش چهره و خوش اخلاق سینمای ایران است. او نوه‌ی پروین سلیمانی بود. در طی فعالیت خود بیش از 30 اثر را در کارنامه خود ثبت کرده که از مشهورترین آن ها به مختارنامه و سریال زیبای درچشم باد به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی می‌توان اشاره نمود. ماهچهره در اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در سن 43 سالگی جان خود را از دست داد. خبر مرگ او طرفدارانش را شوکه و اندوهگین نمود. ماه چهره خلیلی در17 مرداد سال 1399 در آرامستان مسلمانان هندون در لندن به خاک سپرده شد.

20

4. بهنام صفوی / خواننده

بهنام صفوی از هنرمندان جوانی بود که در سال های اخیر در زمینه خوانندگی و آهنگسازی به شهرت رسیده بود و متاسفانه در سال 1392 بود که متوجه وجود تومور مغزی شد. با اینکه بیماری پیشرفت زیادی داشت درمان خود را شروع کرد. در سال 1394 عمل جراحی موفقی داشت و حال بهبود یافت. در طی این مدت همچنان تحت نظر پزشک قرار داشت و توانست آلبوم جدیدی به نام معجزه را انتشار دهد. در سال 1396 بود که بیماری سرطان او مجدد بازگشت و در بیمارستان بستری شد. در طی سال های 1396 تا 1398 بارها مورد عمل جراحی قرار گرفت و سرانجام در 23 اردیبهشت 1398 بعد از 6 سال مبارزه با سرطان در گذشت. مراسم تشییع و یادبود او با حضور طرفداران زیادی انجام شد و در نهایت در قطعه هنرمندان بهشت معصومه در شاهین شهر آرام گرفت.

40

5. دنیا فنی زاده / عروسک گردان

دنیا فنی زاده عروسک گردان مجموعه های کلاه قرمزی، شهر موش ها، گربه آوازخوان، خاله قورباغه، زاغچه کنجکاو و چتر با آواز باران بود. پدر دنیا، پرویز فنی زاده از بازیگران سینما و تلویزیون بود. در شهریور ماه 95 مادر دنیا، هایده غیوری خبر از بیماری سرطان عضله دخترش داد. غیوری عنوان کرد که سرطان علاوه بر عضله دست راست، پشت گردن او را هم درگیر کرده است. غده موجود در دست راستش به اندازه‌ای بزرگ شده بود که توانایی عروسک گردانی را از دنیا گرفته بود و سال قبل از مرگش با دست چپ عروسک گردانی کلاه قرمزی را انجام داد. فنی زاده پس از تحمل چند سال بیماری سرطان سارکوم سرانجام صبح روز چهارشنبه 8 دی 1395 در سن 49 سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران از دنیا رفت.

01534424

6. استاد محمدرضا شجریان / موسیقیدان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی

از محمدرضا شجریان با عنوان های استاد آواز ایران و خسرو آواز ایران یاد می‌شود. بسیاری از مردم ایشان را از مهم ترین چهره های موسیقی ایرانی و نماد های مهم فرهنگ و موسیقی ایران می‌دانند. البته ایشان از شهرت بین المللی نیز برخوردار بودند و جایزه های مختلفی دریافت کرده اند. دعای ربنای شجریان از دل نشین ترین و خاطره انگیزترین تلاوت های قرآنی می‌باشد. در آخرین روز های شهریور 94 برای اولین بار خبری از بستری شدن محمدرضا شجریان در بیمارستان پخش شد که از لغو کنسرت های ایشان خبر می‌داد. در سال 95 ایشان طی ویدیوی کوتاه ضمن تبریک سال نو از ابتلای خود به سرطان ریه خبر داد. از آن سال ها تحت درمان و معالجه قرار گرفتند، بارها در بیمارستان های داخل و خارج از کشور بستری شدند. در این سال ها بارها خبر مرگ محمد رضا شجریان در اثر سرطان منتشر و توسط خانواده ایشان تکذیب می شد و سرانجام 17 مهر سال 1399 بر اثر ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست داد و در کنار آرامگاه فردوسی با حضور هوادارن بسیاری در شهر توس مشهد به خاک سپرده شدند.

image

7. ناصر حجازی / دروازه بان پیشین تیم ملی و مربی فوتبال

ناصر حجازی از معروف ترین و بهترین دروازه بان های تاریخ ایران می‌باشد که قهرمانی های مختلفی را در پرونده و سابقه فوتبالی خود جای داده است. ناصر حجازی 18 ماه در حال مبارزه با سرطان ریه بود و در هنگام تماشای بازی فوتبال استقلال و سپاهان در 30 اردیبهشت سال 1390 به علت وخیم شدن حالش به کما رفت و سرانجام در دوم خرداد 1390 در گذشت. مراسم تشییع ایشان در 4 خرداد ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و سرانجام در بهشت زهرای تهران در قطعه نام آوران آرام گرفت.

e8025864-663f-4a95-9843-9cd9b53adc0d

8.هما روستا / بازیگر و کارگردان

هما روستا از بازیگران مطرح سینمای ایران می باشد وی جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره هنری ادبی دریافت کرد. او کارهای هنری بسیاری را در پرونده کاری خود دارد. هما روستا به بیماری سرطان سینه مبتلا شد. سرانجام در 4 مهر ماه 1394 درحالیکه در بیمارستانی در کشور آمریکا بستری بود، درگذشت. پیکر او به ایران منتقل شد و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت.

image (1)

9. ایرج قادری / کارگردان، بازیگرف فیلنامه نویس

ایرج قادری از هنرمندان معروف سینمای ایران بود و آثار هنری بسیاری را در زمینه کارگردانی و یا فیلم نامه نویسی ، بازیگری دارد ایشان نیز جز افراد مشهوری که در اثر سرطان فوت کردند. از او 71 فیلم به عنوان بازیگر ،4 فیلم به عنوان نویسنده ، 41 فیلم به عنوان کارگردان و 9 فیلم به عنوان تهیه کننده به ثبت رسیده است. ایرج قادری به سرطان مثانه مبتلا بود و به دلیل همین بیماری در بیمارستان بستری شد و در اردیبهشت سال 1391 در بهشت سکینه شهر کرج به خاک سپرده شد.

irs01-s3old-1546021502678322

10. خسرو شکیبایی / بازیگر و دوبلور

خسرو شکیبایی از دوست داشتنی ترین و معروف ترین بازیگران در بین ایرانیان می‌باشد. با اینکه سال های زیادی از مرگ ایشان می‌گذرد اما هنوز صدا و فیلم های ایشان برای بسیاری از مردم دل نشین و خاطره انگیز می‌باشد. ایشان آثار حرفه ای بسیاری را در پرونده کاری خود جای داده اما شاید هامون و مجموعه تلویزیونی خانه سبز را بتوانیم از پر بیننده ترین آثار او یاد کنیم. چرا که هنوز نیز طرفداران زیادی دارد که از تماشای آن لذت می‌برند. خسرو شکیبایی به سرطان کبد مبتلا بود که در سن 64 سالگی در 28 تیرماه 1387 جان خود را از دست داد ودر قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها