خبرهای داغ
کدخبر: ۳۰۱۰
تاریخ خبر:

داستان عجیب و باورنکردنی زباله‌گردی که بازیگر شد!

عصر دوشنبه سوم بهمن و در سومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر، در جریان اجرای نمایش خیابانی «لیلی و مجنون» در پهنه رودکی، یک زباله‌گرد، به گروه بازیگران این کار پیوست. او با حضور در این نمایش و همراهی با دیگر عوامل کار، از زندگی خود گفت و تماشاگران را گاه به گریه و گاه به خنده انداخت و در نهایت یک میلیون تومان دستمزد، حاصل بازی او در نمایش «لیلی و مجنون» بود.

داستان عجیب و باورنکردنی زباله‌گردی که بازیگر شد!

حین اجرای نمایش خیابانی «لیلی و مجنون»، بهنام کاوه بازیگر و کارگردان نمایش، متوجه حضور یک زباله‌گرد در پهنه رودکی شد و با توجه به موضوع نمایشش که درباره زباله‌گردی و فقر بود، به سراغ مردی به نام رسول رفت تا از او بخواهد در اجرای نمایش او را همراهی کند.

داستان عجیب و باورنکردنی زباله‌گردی که بازیگر شد!

در آغاز مرد آمادگی حضور در نمایش را نداشت اما با صحبت‌های کارگردان نمایش حس امنیت و صمیمیت کرد و به جمع حاضر در پهنه رودکی پیوست و در جریان اجرا، کارگردان کار از او خواست تا داستان زندگی‌اش را تعریف کند و او با بغض داستان زندگی‌اش را در چند جمله روایت کرد و ناگهان اجرا را ترک کرد.

آن‌طور که روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گزارش داده است، با دور شدن رسول از محل اجرای نمایش، داوران و مخاطبان به بهنام کاوه اشاره کردند تا به دنبال او برود و او را دوباره به محل اجرا در پهنه رودکی بازگرداند.

با بازگشت آن دو ؛ اجرای نمایش از سر گرفته شد.

در پایان اجرا، بهنام کلاهش را از برداشت و به سمت حاضران گرفت تا هدیه‌ای برای رسول در کلاه قرار دهند.

به گفته حاضران در محل اجرا و بهنام کاوه، بیش از یک‌میلیون تومان هدیه از طرف مخاطبان و هنرمندان تئاتر فجر برای رسول جمع و به او اهدا شد.

بهنام کاوه، کارگردان نمایش خیابانی «لیلی و مجنون» درباره تعامل هنرمند تئاتر و مخاطب و از این‌دست اتفاقات در اجراهای خیابانی توضیح داد: چند وقتی است که من درباره این نمایش و سوژه آن فکر می‌کردم. سوژه من خیابان و آدم‌های این خیابان‌هاست، آدم‌هایی که در سرما، گرما، باران، برف و... مشغول به فعالیت هستند.

کاوه درباره حضور رسول در نمایشش هم گفت: خداوند نظاره‌گر ما بوده است و دستش را روی سر رسول کشید که در جمع ما حاضر شد، با او خندیدیم، گریستیم و لحظاتی را زندگی کردیم.

او ادامه داد: داستان رسول الآن در جامعه جریان دارد و باید فکری برای حل این مسئله کرد.

این کارگردان و بازیگر افزود: در پایان اجرا کلاهم را درآوردم و همه یک یاعلی گفتیم تا هدیه‌ای برای رسول جمع شود؛ به‌جرئت می‌توانم بگویم بیش از یک‌میلیون تومان برای این عزیز جمع شد و درون کلاه ریخته شد.

او ادامه داد: من برای بازی در نقش یک زباله‌گرد، دو روز غذا نخوردم و از گرسنگی در این دو روز بسیار رنج بردم، با این کار سعی کردم تا به سوژه نمایشم بیشتر نزدیک شوم و قابل‌باور باشم.

کاوه به داستان این نمایش خیابانی اشاره کرد و گفت: شخصیت داستان فردی خیابان‌گرد است و از دل خیابان و مشکلات مردم که شبانه اتفاق می‌افتد و در بحث اقتصادی به وجود می‌آید، سخن می‌گوید. این فرد قصه خودش را روایت می‌کند، این‌که چه اتفاقاتی افتاده است و این موضوع را می‌گوید چرا نتوانسته ‌است ازدواج کند و به آرزوهای کوچکی که اکنون برای ما تبدیل به آرزوهایی بزرگ شده‌اند دست یابد.

او با اشاره به اینکه کار نویسندگی، کارگردانی و بازیگری این اثر را خودش انجام داده‌، اضافه کرد: درون‌مایه کار اجتماعی است، داستان «لیلی و مجنون» نمایش ما از قصه‌ها آمده است و تداعی‌کننده قصه‌های باستانی است اما روال داستان به‌روز است و درگیری اقتصادی و مشکلات جوانان امروز را به مردم نشان می‌دهد.

نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی «لیلی و مجنون» توضیح داد: امروزه حباب‌هایی هستند که از پیشرفت جوانان جلوگیری می‌کنند؛ پیشرفت در زندگی، ازدواج، مسکن و... از جمله این موارد است.

داستان عجیب و باورنکردنی زباله‌گردی که بازیگر شد!

کاوه با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: مشکلات اقتصادی کشور متأسفانه زیاد است به حدی که شما می‌توانید در مورد آن یک رمان طولانی بنویسید، من از برخی اتفاقات ایده گرفتیم و این کار را طراحی کردیم.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها