کدخبر: ۳۹۳۵
تاریخ خبر:

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

فصل دوم سریال پربیننده ی پوست شیر روز گذشته در حالی به پایان رسید که مخاطبان آن بی صبرانه منتظر آغاز فصل سوم این مجموعه هستند.

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

سریال پوست شیر که از تولیدات شبکه نمایش خانگی است، موفق شده مخاطبان زیادی را با خود همراه سازد. در هفته های اخیر فرضیه های زیادی درباره ی معمای بزرگ این سریال یعنی هویت رباینده «ساحل» در شبکه های اجتماعی مطرح شده است که در ادامه مروری بر آن ها خواهیم داشت.

پخش فصل سوم سریال پوست شیر از چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

درباره سریال پوست شیر

پوست شیر یک سریال درام جنایی به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی رضا بهاروند و جمشید محمودی است. تهیه کننده ی این سریال، برادر جمشید محمودی، نوید محمودی است.

فصل اول این سریال از یکم مهر ماه از طریق پلتفرم فیلم نت منتشر و پخش فصل دوم آن نیز از سی ام آذر ماه آغاز شد.

بازیگران این سریال عبارتند از: شهاب حسینی، هادی حجازی‌ فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، پردیس احمدیه، علیرضا کمالی، علی اوسیوند، بهرام ابراهیمی، آناهیتا افشار، ژیلا شاهی، بابک کریمی، بهزاد خلج و علیرضا استادی.

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

در خلاصه ی داستان این سریال آمده است: «نعیم (با بازی هادی حجازی فر) پس از ۱۵ سال از زندان آزاد می‌ شود و به دیدار دخترش ساحل (با بازی پردیس احمدیه) می‌رود. ساحل در جریان سفر به شمال ربوده و جسد سوخته او پیدا می‌ شود و نعیم که از تلاش پلیس خشنود نیست، مجبور می‌ شود به همراه دوستش رضا پروانه (با بازی علیرضا کمالی) قاتلان دخترش را پیدا کند.»

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

کارگردان سریال پوست شیر جمشید محمودی و تهیه کننده ی آن نوید محمودی دو برادر افغان تبار هستند که سال ها است به صورت حرفه ای در سینمای ایران فعالیت دارند. این دو برادر متولد افغانستان هستند و پس از مهاجرت به ایران در کودکی، تابعیت ایرانی دریافت کردند. جمشید و نوید محمودی در تمامی آثار خود با یکدیگر همکاری داشته اند. از جمله آثار آن ها می توان به فیلم های سینمایی «چند متر مکعب عشق»، «شکستن همزمان بیست استخوان»، «هفت و نیم» و «مردن در آب مطهر» و سریال های تلویزیونی «سایه بان» و «دل دار» اشاره کرد.

فرضیه ها درباره رباینده ی ساحل

همانطور که گفته شد تاکنون حدس و گمان های زیادی درباره ی هویت رباینده ی ساحل از سوی مخاطبان سریال پوست شیر صورت گرفته است.

رضا پروانه: عده ای از مخاطبان، رضا پروانه را در این ماجرا دخیل می دانند. شاید دلیل این حدس، راضی کردن ساحل توسط رضا پروانه برای دیدار با پدرش است.

صدرا: عده ای نیز صدرا را عامل این ماجرا می دانند و رابطه ای که او با تینا پیش از ارتباط با ساحل داشته است را در ربودن ساحل موثر می دانند. با این حال، درصد نقش داشتن صدرا در این ماجرا با توجه به نبود سرنخ های کافی بسیار کم است.

دوست صدرا: فرد دیگری نیز که مخاطبان سریال به او شک کرده اند دوست صدرا است و این شک زمانی که، فرد مظنون با ظاهری جوان و امروزی نشان داده می شود، بیشتر می شود. با این حال سرنخ های کافی برای مظنون بودن به این شخص وجود ندارد.

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

پدر ناتنی ساحل: بهزاد پدر ناتنی ساحل نیز فرد مظنون دیگری است که مخاطبان سریال به او شک دارند. او جزو مشکوک ترین مظنونین سریال است. چرا که در قسمت دوم و پس از شنیدن خبر اتفاقاتی که برای ساحل افتاده بود، کفش هایش گِلی بود و پشت سر هم سیگار می کشید. از طرفی رفتار بسیار بدی با مادر ساحل داشت و پس از آن در هیچ یک از قسمت های سریال خبری از او نشد.

یک زن: یک فرضیه ی دیگر درباره ی رباینده ساحل این است که شاید این فرد اصلاً یک زن باشد. از شکل و شمایل محو رباینده این طور برمی آید که یک آدم با جثه کوچک است. تصاویر محو به ذهن ما القاء می کند که او کچل باشد. خب کسی با این مشخصات در داستان نبوده و احتمال این که بهزاد پشت ماجرا باشد را هم منتفی می کند. اما اگر فکر کنیم رباینده کچل نباشد می توانیم روی فرضیه این که همه کاره زن باشد هم کار کنیم. مثل معشوقه سابق صدرا که جزو حدس های قبلی هم بود. اما یک قاعده در فیلم نامه نویسی هست به نام تفنگ چخوف. آنتوان چخوف نمایشنامه نویس معروف روس می گوید اگر یک تفنگ توی صحنه توصیف کردید باید تا آخر داستان یک بار با آن شلیک کنید. محمودی فیلم نامه نویس خوش فکری است و بیائید تصور کنیم می خواهد قاعده تفنگ چخوف را در داستانش لحاظ کند. بنابراین نباید از کار کردن مژگان در خانه فردی مرموز بهنام فاطمی راحت بگذریم. ما فاطمی را ندیدیم. فقط همسرش را دیدیدم که رفتارهای بسیار وحشتناکی داشت. بیائید فرض کنیم فاطمی همان بهزاد است که همسر دوم داشته و مژگان در خانه آن ها کار می کرده. از همسر فاطمی که هووی لیلا است و طبیعتاً با ساحل هم مشکل دارد بر نمی آید که نقشه ربایش ساحل را بکشد؟

اما همچنان نمی توان حدس زد مظنون اصلی کیست. چرا که سه بازیگر دیگر در سریال نقش دارند که هنوز در این سریال نقش آفرینی نکرده اند. این سه بازیگر علی اوسیوند، آناهیتا افشار و علیرضا استادی هستند.

گاف های سریال پوست شیر

این سریال با همه ی جذابیت و موفقیتش، خالی از اشکال و گاف نبوده است.

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

۱- چرا هیچ کس دنبال یک لقمه نون نیست؟

نعیم، صدرا و رضا پروانه در تمام سریال دنبال انتقام از کسانی هستند که ساحل را ربودند. نعیم ۱۵ سال زندان بوده، رضا پروانه هم مدام خرج می کند اما هیچ کدام کاری انجام نمی دهند که درآمدی داشته باشند. کاش دست کم گاهی اشاره ای به شغل رضا می شد تا تصور کنیم او از محل درآمدش به نعیم هم کمک می کند.

۲- هیچ کس دنبال صدرا نیست

پلیس مدت هاست دنبال نعیم است اما برای رسیدن به او، نه لیلا را تعقیب می کند، نه رضا را، بدتر اینکه حدس نزدند شاید صدرا با نعیم در ارتباط باشد و ماشین او را رصد کنند تا به نعیم برسند.

۳- درک رضا پروانه مشکل است

رضا پروانه دوست داشتنی ترین شخصیت سریال با بازی عالی کمالی است. اما شخصیت او حفره هایی دارد. او قمه می کشد، خلاف می کند، اما از این که همسرش خلاف کرده ناراحت می شود. احساسات مذهبی دارد اما از کشتن آدم ها ابایی ندارد.

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

رباینده ساحل در پوست شیر چه کسی است؟ بررسی تمام فرضیه‌ها

۴- گوشی نریمان کجا بود؟

نعیم و رضا، نریمان را وسط یک مبارزه زیرزمینی خفت می کنند و به یک باغ می برند. نریمان وسط رینگ برهنه است و طبیعتاً در آن شرایط گوشی در جیبش نبوده. حین ربایش هم نرفته توی رختکن تا گوشی اش را بیاورد. اما بعد از کشته شدنش توسط نعیم می بینیم که گوشی او زیر تخت توسط لیلا پیدا می شود و از همین مسیر نعیم و رضا به صمد می رسند.

۵- چرا نعیم و رضا سوتی دادند؟

نعیم و رضا باهوش هستند و در طول داستان همیشه یک گام از مشکات که یک پلیس حرفه ای است جلوتر هستند، اما معلوم نیست چرا رضا با این هوش و دقت بالا خیلی راحت برای پس دادن موتوری که با آن صمد را دزدیدند آدرس باغ را به صاحب موتور می دهد و نعیم هم در کمال تعجب کاری می کند که صمد به باغ برگردد؟

۶- چرا حواستان به راکورد کار نیست؟

چند سوتی ریز هم که ناشی از بی توجهی دستیاران کارگردان یا منشی صحنه به راکورد کار است می بینیم، به طور مثال نعیم به سمت راست صمد ضربه می زند، اما در سکانس بعدی سمت چپ صورت صمد زخمی می شود. یا نعیم بدون این که اینترنتش وصل باشد یک پیام در واتساپ از رباینده ساحل دریافت می کند. عجیب تر این که شماره جدیدش را فقط مرتضی و رضا داشتند و اگر آن ها پشت پرده این ماجراها نباشند این اشتباه هم به قبلی ها اضافه می شود.

۷- ماشین سوراخ سوراخ شد نعیم نه

صمد به راحتی نعیم را می دزدد و داخل صندوق عقب ماشینش می اندازد، مشکات در مسیر رسیدن به نعیم، صمد را می شناسد و حین تعقیب صندوق عقب ماشین صمد را سوراخ سوراخ می کند یعنی همان جایی که نعیم در آن با دست بسته افتاده. بارها گلوله به این بخش می خورد و در نهایت نعیم صحیح و سالم از آن خارج می شود و زودتر از مشکات به خانه صمد می رسد. عجیب تر اینکه صمد با علم به این که نعیم و پلیس هر دو آدرس خانه اش را دارند، با همسرش قراری در محل دیگر نمی گذارد و دقیقاً به خانه اش می رود تا توسط نعیم و مشکات غافلگیر شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها