خبرهای داغ
کدخبر: ۴۵۲۳
تاریخ خبر:

بررسی سریال‌های نوروزی ۱۴۰۲

در خصوص اعلام سریال های نوروزی و پخش آنها از تلویزیون بر آن شدیم تا در این بخش از صفحه اقتصاد « اسامی سریال های نوروز ۱۴۰۲ » را بررسی نماییم . با ما همراه باشید.

بررسی سریال‌های نوروزی ۱۴۰۲

لیست اسامی سریال های نوروز ۱۴۰۲

مهرداد معظمی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج از ساخت سریال‌های جدید توسط سازمان اوج خبر داد.

سریال نوروزی مستوران

ساخت سریال «مستوران» برای سازمان اوج، در حکم آغاز یک راه میانبر است. علامتی است از قدم گذاشتن در وادی صنعتی شدن سریال سازی در ایران. ساخت سریال تاریخی با بودجه‌ای برابر با سریال‌های روز و آپارتمانی.

از این کارخانه که قصه محوری، تنوع ژانر و توجه به محتوای ایرانی و اسلامی را در دستور کار دارد، به زودی شاهد نمایش سریال‌های با کیفیت دیگری خواهیم بود. با قصه‌هایی شبیه «اسفندیار» از دل شاهنامه، اساطیری چون «آرش» و مرور تاریخ پرافتخار ایران، از «آل بویه» تا «عصر صفوی».

سریال‌ها و آثاری که توانایی تسخیر بازار کشورهای منطقه را داشته باشند.

بررسی سریال‌های نوروزی ۱۴۰۲

فصل اول سریالِ مستوران با اقتباس و تکیه بر ادبیات کهن و پندآموز ایرانی و ظرف کمتر از دو سال، نگارش و تولید و روانه آنتن شده است. فصل دوم مستوران نیز که بر روی ریل تولید قرار گرفته است، در کمتر از هشت ماه به آنتن نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان خواهد رسید ان‌شالله. این؛ یعنی خداحافظی باپروسه ساخت ده ساله سریال‌های تاریخی و صرف بودجه‌های عظیم و درک نیاز مخاطبان تشنه داخلی و خارجی.

اسامی سریال های نوروز ۱۴۰۲ در حال ساخت

سریال نوروزی وضعیت زرد

همچنین کارگردان سریال «وضعیت زرد» خبر داد که احتمال دارد فصل سوم این سریال را به نوروز و رمضان سال آینده برسانند.

مجید رستگار کارگردان سریال «وضعیت زرد» درباره این مجموعه که قرار است فصل سوم آن ساخته شود گفت: فصل دوم این سریال خیلی متفاوت بود و حتی نسبت به فصل اول مخاطبانش هم خیلی بیشتر شد و به ۱۸ درصد رسید.وی ادامه داد: قصه در فصل دوم خیلی شیرین و متفاوت شد و حتی اگر در شبکه ای پر بیننده تر مثل شبکه سه پخش می‌شد حتماً روی ۳۰ درصد می‌رفت.

بررسی سریال‌های نوروزی ۱۴۰۲

این کارگردان اظهار کرد: ما سلبریتی نداشتیم و بدون سلبریتی درآوردن کار خیلی سخت است به ویژه که ما در این فصل ۱۸۰ بازیگر داشتیم. فصل قبل هر قسمت یک بازیگر جدید داشتیم ولی این فصل هر دو یا سه سکانس بازیگر داشتیم. همچنین از فضای سیت کام هم خارج شدیم چون مخاطب ایرانی سیت کام را بیشتر پای لپ تاپ می‌پسندد و بیشتر هم متعلق به دانشجوست چون حتی اگر یک جمله‌اش را هم از دست بدهید مزه‌اش می‌پرد. شما «فرندز» یا «بیگ بنگ تئوری» را هم نمی‌توانید در حال راه رفتن و غذا خوردن ببینید.

این کارگردان با اشاره به اینکه در فصل سوم دوباره رویکرد سیت کام را پررنگ خواهند کرد گفت: برنامه‌ریزی ها برای این است که این سریال برای نوروز و رمضان برسد و فضای سیت کام سریال پررنگ می‌شود.وی اضافه کرد: قرار بود ۵۰ قسمت نوشته شود که اطلاع دارم در حال حاضر تا ۲۶ قسمت را دارند پیش می‌برند.رستگار در پایان عنوان کرد: قالب کار درآمده است و این روزها در مرحله پیش تولید هستیم، بازیگران اصلی هم همان نقش‌ها هستند و حدود سه هفته دیگر که این ۲۶ قسمت نوشته شود برای تولید نوروزی کار آماده خواهیم شد.

بررسی سریال‌های نوروزی ۱۴۰۲

بازگشت سریال نون خ فصل ۴ در عیدنوروز

شبکه یک نیز از اماده سازی فصل جدید «نون‌خ» را روی آنتن خواهد داشت. ناگفته نماند تنها وضعیتِ شبکه یک قطعی است که کار سعید آقاخانی و همکارانش را از عید نوروز تا پایان ماه رمضان روی آنتن دارد و نون خ۴ به نمایش درخواهد آمد. تکلیف شبکه‌های دیگر هنوز به طور قطع مشخص نیست.

نگاهی به ۵ سریال‌ نوروزی ۱۴۰۲

عاشورا
شبکه یک برای نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۲ دو سریال را برای پخش در نظر گرفته است. سریال اصلی این شبکه فصل چهارم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی است که همزمان با شروع سال نو روی آنتن می‌رود و پخش آن در ایام ماه رمضان نیز ادامه پیدا می‌کند. پخش این سریال کمدی در شب‌های قدر به مدت پنج شب متوقف می‌شود. علاوه بر این، شبکه یک در این ایام احتمالا مینی‌سریال عاشورا را روانه آنتن می‌کند که نسخه سریالی فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر است. «عاشورا» از محصولات سیمافیلم است که در زمان تولید تهیه‌‌کنندگی آن را ابوالفضل صفری برعهده داشت، اما در ادامه تهیه‌کنندگی پروژه به حبیب‌الله والی‌نژاد واگذار شد.
در این سریال موقعیت گردان عاشورا در جنگ تحمیلی به فرماندهی شهید مهدی باکری روایت می‌شود. هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی، نقش شهید مهدی باکری را هم در این سریال بازی می‌کند. وحید حجازی‌فر هم عهده‌دار نقش شهید حمید باکری است. ژیلا شاهی و روح‌الله زمانی دیگر بازیگران این فیلم- مجموعه هستند. «موقعیت مهدی» سال گذشته در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کند. این اثر نوروز ۱۴۰۱ نیز به عنوان یکی از فیلم‌های اکران عید روی پرده رفت و توانست در نهایت نزدیک به ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در گیشه بفروشد.

نون خ
همچنین فصل چهارم «نون خ» پس از یک سال غیبت از راه می‌رسد. پیش‌تولید فصل چهارم این مجموعه  اواخر خرداد امسال به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی آغاز شد. تاکنون سه فصل از مجموعه نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده است. «نون خ ۱» نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. سری دوم این مجموعه طنز نیز سال ۹۹ پخش شد و «نون خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفت. سعید آقاخانی مانند فصول گذشته، علاوه بر کارگردانی، ایفاگر نقش نورالدین خانزاده است. در کنار او هدیه بازوند، یدالله شادمانی، صهبا شرافتی، سید علی صالحی و… بازی دارند. فصل چهارم سریال «نون خ» آبان‌ماه در منطقه خجیر تهران وارد مرحله تصویربرداری شد. این سریال در سه فصل با داستان‌های متفاوت از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش شد و هر سه سال از پربیننده‌ترین سریال‌های نوروزی صداوسیما بود. سال گذشته «نون خ» جزو غایب‌های شبکه یک بود و همین موضوع اشتیاق طرفداران سریال برای تماشای آن را بیشتر می‌کند.

بررسی سریال‌های نوروزی ۱۴۰۲

آقای قاضی
سریال «آقای قاضی» دیگر مجموعه‌ای است که احتمالا در نوروز روی آنتن خواهد رفت. سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌های یک قاضی در دادگاه را روایت می‌کند که تمام موضوعات مطرح‌شده در آن بر اساس واقعیت است. این سریال با هنرمندی بهزاد خلج، کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی روی آنتن شبکه دو سیما رفت. سجاد مهرگان کارگردان مجموعه «آقای قاضی» در برنامه رادیویی استودیو هشت به تشریح سری جدید این مجموعه پرداخت. به گفته وی، احمد شفیعی تهیه‌کننده اول اثر بود که زحمات بسیاری کشید و محمد تنکابنی تهیه‌کننده جدید اثر است. این کارگردان اضافه کرد: ما در سری اول درگیری زیادی با مسائل بودجه‌ای داشتیم. این سریال طبق آمار صداوسیما حدود ۲۰میلیون مخاطب داشت و این در حالی است که بودجه‌اش یک‌هشتم بودجه سریال‌های مرسوم است و بازیگر شناخته‌شده‌ای نداشت. بااین‌حال «آقای قاضی» به خاطر قصه‌گویی توانست مخاطب زیادی را جلب کند و امیدواریم در سری جدید بتوانیم مخاطب بیشتری داشته باشیم. مهرگان افزود: ما در سری دوم سعی می‌کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. در سری اول گاهی درام قوی داشتیم الان روی تعلیق‌های داستانی بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنیم. در سری اول مشکل اعتماد از سوی قوه قضائیه داشتیم و خیلی به ما اعتماد نمی‌شد و خیلی از پرونده‌ها داستانی شد که درام خیلی سنگینی ندارند، ولی مردم از همین هم استقبال خوبی داشتند.

وضعیت زرد
فصل سوم «وضعیت زرد» نیز ممکن است در جدول پخش نوروزی شبکه دو قرار بگیرد. در فصل اول وضعیت زرد شاهد داستانی بودیم که محوریت آن اخراج یک مهندس طراح سانتریفیوژی از سازمان انرژی اتمی بود و داستانک‌های دیگر حول محور این قصه می‌گشت. بیان موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی با زبان طنز نیز در بطن داستان‌های این سریال قرار دارد. خط داستانی این سریال، دارای رگه‌های سیاسی است و خط قصه و شخصیت‌های آن شامل شش شخصیت (کاراکتر) محوری است که هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایی مخصوص به خود دارند. مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی فصل دوم این سریال بودند. زمزمه‌هایی مبنی بر پخش «مهیار عیار» ساخته سیدجمال سیدحاتمی در ایام نوروز نیز شنیده می‌شد. بهروز مفید، تهیه‌کننده سریال، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تکذیب این خبر گفت سریال قطعا به آنتن نوروز نخواهد رسید.

رستگاری
سریال ۳۰قسمتی «رستگاری» در گونه ماورایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی احتمالا ایام نوروز از شبکه سه پخش شود. متن این سریال توسط حسن وارسته نوشته شده است. نام وارسته در نگارش سریال‌هایی چون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه‌مهندس به چشم می‌خورد و حالا طراحی و سرپرستی فیلمنامه، در سریال ماورایی «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی را عهده‌دار شده است. رستگاری در گونه ماورایی و معناگرا ساخته می‌شود و می‌تواند خاطره آثاری چون اغما و روز حسرت سیروس مقدم را زنده کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها