خبرهای داغ
کدخبر: ۵۵۴۰
تاریخ خبر:

گفت‌وگو با محمود پاک‌نیت؛ بازیگر دو خان در سریال «گیل‌دخت» و «آتش و باد»

پاک‌نیت «آسایش و آرامش برای مردم» را آرزوی خود برای سال جدید عنوان کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای مردم و ایران نبود و امیدوارم سال ۱۴۰۲ بتواند این آرامش را به مردم بازگرداند و همچنین مدیران و مسئولان کشور نیز بتوانند شرایط را برای فعالیت فرهنگی و هنری جوانان و فعالان این حوزه فراهم کنند چراکه بسیاری از افراد زندگی خود را از این راه می‌گذرانند.

گفت‌وگو با محمود پاک‌نیت؛ بازیگر دو خان در سریال «گیل‌دخت» و «آتش و باد»

محمود پاک‌نیت می‌گوید: «درگیری‌هایی که سال قبل در جامعه وجود داشت هرکدام یک خاطره است که بازگو کردن آن‌ها خوشایند نیست و لحظه دیگری در ذهنم ثبت نشده تا درباره آن صحبت کنم.»

محمود پاک‌نیت، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر معتقد است شرایط سخت و متفاوت سال ۱۴۰۱ باعث پدید آمدن رکود اقتصادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری شده است که شاید همچنان هم این رکود ادامه داشته باشد.

او که این شب‌ها در سریال «گیل‌دخت» و «آتش و باد» در تلویزیون حضور دارد، معتقد است سال ۱۴۰۱، فرهنگ و هنر کشور درگیر مشکلات زیادی بود و سینما، تئاتر و تلویزیون با معضلات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته رو به رو بودند. البته که با تمام این مشکلات بسیاری از افرادی که در این حوزه‌ها فعال هستند، کار خود را در این شرایط هم پیش بردند و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را ادامه دادند هرچند که ممکن است برای برخی دیگر از دوستان اینطور نباشد.

وی تاکید کرد: می‌خواهم بگویم سالی که گذشت با وجود سختی‌ها باز هم همکاران ما تلاش خود را برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری حفظ کردند و این بدین معناست که هرچه شرایط سخت باشد باز هم می‌توان کار کرد.

این پیشکسوت بازیگری افزود: قطعا این شرایط تاثیر خود را داشته و باعث پدید آمدن رکود اقتصادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری شده است که شاید همچنان هم این رکود اقتصادی به ویژه در حوزه تئاتر ادامه داشته باشد.

بازیگر سریال ماندگار «روزی روزگاری» تاکید کرد: سال‌هاست تمامی افرادی که در حوزه فرهنگ و هنر مشغول به فعالیت هستند، مطالبات مهمی دارند که بسیاری از آن‌ها در حد یک وعده از سوی مدیران باقی می‌ماند. باید بدانیم هنر نیاز به پشتیبانی دارد و هرچقدر هم که مردم از آن حمایت کنند باز هم به حمایت و پشتیبانی مسئولان نیاز دارد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: در هیج جای دیگری در دنیا تئاتر خودکفا نبوده و نیست و دولت موظف است از آن حمایت کند. در ایران نیز دولت باید شرایطی را فراهم کند تا تئاتر بتواند به حیات خود ادامه دهد و جوانان علاقه‌مند به این حوزه با خیالی آسوده فعالیت کنند. اما متاسفانه سهم زیادی از فروش بلیت‌های یک نمایش برای مخارجی مانند اجاره سالن هزینه می‌شود که درنهایت باقی مانده آن در کنار قیمت یک کیلو گوشت به هیچ تبدیل می‌شود و این پول نسبت به تلاشی که افراد برای روی صحنه بردن یک نمایش انجام می‌دهند بسیار ناچیز و کم است؛ بنابراین من معتقدم دولت حداقل می‌تواند سالن تمرین و اجرای گروه‌های تئاتری را تامین کرده و به این شکل از آن‌ها حمایت کند.

وی درباره برنامه کاری خود در سال جدید نیز گفت: چند پیشنهاد کاری برای سال جدید دارم که درحال بررسی آن‌ها هستم؛ کاری که ارزش وقت و زمان مخاطب را داشته باشد. چراکه بسیاری از فیلمنامه‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و تنها وقت مخاطب خود را هدر می‌دهد و من نیز تلاشم این است کاری با کیفیت را انتخاب کنم.

وی در خصوص سالی که گذشت، افزود: درگیری‌هایی که سال قبل در جامعه وجود داشت هرکدام یک خاطره است که بازگو کردن آن‌ها خوشایند نیست و لحظه دیگری در ذهنم ثبت نشده تا درباره آن صحبت کنم. البته که در سال ۱۴۰۱ در هیچ پروژه‌ای حضور نداشتم و از فروردین ماه تا اسفندماه درگیر کار‌ها و مسائل شخصی و خانوادگی بودم و الان نیز نزدیک به ۶ ماه می‌شود که در شیراز مشغول کار‌های شخصی خود هستم.

پاک‌نیت در پایان «آسایش و آرامش برای مردم» را آرزوی خود برای سال جدید عنوان کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای مردم و ایران نبود و امیدوارم سال ۱۴۰۲ بتواند این آرامش را به مردم بازگرداند و همچنین مدیران و مسئولان کشور نیز بتوانند شرایط را برای فعالیت فرهنگی و هنری جوانان و فعالان این حوزه فراهم کنند چراکه بسیاری از افراد زندگی خود را از این راه می‌گذرانند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها