خبرهای داغ
کدخبر: ۵۹۴۶
تاریخ خبر:

رهایم کن؛ این عاشقانه دیر شروع می‌شود

مشکل اصلی سریال «رهایم کن» این است که یک قصه محوری ندارد و می‌خواهد چند خط داستانی را به سرانجام برساند. سریال در قسمت‌های اولیه‌اش پراکنده و به هم ریخته‌است و در قسمت ششم و هفتم به اندکی انسجام می‌رسد.

رهایم کن؛ این عاشقانه دیر شروع می‌شود

«رهایم کن» با مقدمه‌ای طولانی به سراغ گره اصلی‌اش می‌رود و قصه را دیر شروع می‌کند. نایب نایب‌سرخی (بابک کریمی) سه فرزند دارد که معلوم نیست کدام یک قهرمان داستان هستند و قصه کدام فرزند را باید دنبال کنیم. حاتم (محسن تنابنده)، هاتف (هوتن شکیبا) و افسانه (مونا احمدی) سه فرزندی هستند که همگی درگیر بحران‌های خانوادگی و اجتماعی شده‌اند و کنش‌های دراماتیک در این سه سطح صورت می‌گیرد.

شاید بتوان گفت قصه درباره یک خانواده مرفه در نظام ارباب، رعیتی قبل از انقلاب است که دارد به تدریج اقتدارش را از دست می‌دهد. شهرام شاه‌حسینی که در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» از دهه شصت گفته بود، حالا ده سال به عقب برگشته و مناسبات دهه ۵۰ را در یک جامعه روستایی روایت می‌کند. لوکیشن معدن و کارگرانی که با جان کندن نان درمی‌آورند، اتمسفر مناسبی را برای روایت یک عاشقانه نسبتا خشن ایجاد کرده است.

کارگردان از ایجاد تعلیق‌های لازم ناتوان است و نمی‌تواند مخاطب را نسبت به ادامه داستان کنجکاو کند. مولفه‌ای که سریال را سرپا نگه داشته بازی‌های درخشان بازیگرانی چون محسن تنابنده، هوتن شکیبا، مونا احمدی، هدی زین‌العابدین و حتی مهدی حسینی‌نیا است. محسن تنابنده آقازاده‌ای است که برای افشا نشدن رازهای اطرافیانش باید مدام باج بدهد. رازهای مگوی سریال که فاش‌شدن‌شان خطرناک است عبارت‌اند از: رابطه افسانه با مرد خواننده، کشته شدن کارگر معدن، قتل یونس (یوسف تیموری) و ...

تنابنده که خط قرمزهای مشخصی دارد، حس ناموس‌پرستی را خوب بروز می‌دهد و در مواقعی هم مردی دلرحم و مهربان می‌شود.

مهدی حسینی‌نیا از بازیگران بی‌ادعاست که بازی‌اش خیلی دیده نمی‌شود. او اینجا هم مثل «یاغی» درخشان ظاهر می‌شود و نقش یک پیشکار توسری‌خور و تحقیرشده را خوب اجرا می‌کند.

اگرچه این اثر به عنوان یک سریال عاشقانه معرفی شده؛ ولی تا اینجای کار حجم روابط عاشقانه‌اش اندک بوده. شاید در قسمت‌های بعد با مثلث عشقی که بین دو برادر و مارال (هدی زین العابدین) شکل گرفته، غلظت این روابط بیشتر شود.

اولین قسمت از سریال رهایم کن، صبح روز جمعه ۲۸ بهمن‌ماه، در پلتفرم فیلیمو منتشر شد. این سریال را شهرام شاه‌حسینی کارگردانی و مجید مولایی، تهیه کرده است.

محسن تنابنده، هوتن شکیبا، هدی زین‌العابدین، مهدی حسینی‌نیا، بابک کریمی، مونا احمدی، مائده طهماسبی، شهرام قائدی، رابعه مدنی و همچنین آزاده صمدی، حسن معجونی، یوسف تیموری و سام نوری بازیگران رهایم کن هستند.

داستان رهایم کن که با قلم سینا شفیعی و سجاد ابوالحسنی و به سرپرستی مجید مولایی، به نگارش درآمده، درباره دو برادر از یک خانواده سرشناس ساکن سیاهرود به نام‌های هاتف و حاتم است. حاتم پسر ارشد خانواده دلداده پرستار بچه‌اش، مارال است. درحالی‌که هنوز ابهامات زیادی در رابطه با سرنوشت زن سابقش در میان اهالی سیاهرود وجود دارد، مارال می‌فهمد جان برادرش در خطر است. حاتم در پی کمک به مارال و پیگیری ماجرا متوجه می‌شود داستان برادر او، به برادر کوچک خودش هاتف که چند سالی است به تهران مهاجرت کرده، گره خورده است. با بازگشت هاتف به سیاهرود، دو برادر درگیر موقعیت پیچیده‌ای می‌شوند که خروج از آن ممکن است آنها را تا مرزهای غریبی از عشق و نفرت بکشاند.

این سریال، جمعه‌ها ساعت ۸ صبح در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها