خبرهای داغ
کدخبر: ۶۸۶۱
تاریخ خبر:

فروش فسیل از ۱۰۰ میلیارد عبور کرد!

فیلم کمدی فسیل پرمخاطب‌ترین فیلم کمدی نیست و از این فیلم نیز پرمخاطب‌تر در تاریخ سینمای کمدی ایران وجود دارد اما از نظر رقم این فیلم اولین فیلمی است که به فروش ۱۰۰میلیارد تومانی رسیده است.

فروش فسیل از ۱۰۰ میلیارد عبور کرد!

فیلم کمدی فسیل به‌کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان، توانست فروش خود را از مرز ۱۰۰ میلیارد رد کند و به‌عنوان اولین فیلم سینمایی ایران معرفی شود که این میزان فروش داشته است.

بر اساس اطلاعات سایت سمفا، فسیل در زمان حاضر با ۵۴۰ سالن سینما و ۳۵ هزار و ۷۷۴ سانس بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان فروش کرده است. تعداد مخاطبین این فیلم ۲,۲۱۳,۳۰۲ نفر است. بنابراین و با توجه به تعداد مخاطبین فیلم‌های کمدی سینمای ایران نمی‌توان این فیلم را پرمخاطب‌ترین فیلم کمدی سینمای ایران دانست. بر اساس سالنامه‌ آماری سینمای ایران که سالانه توسط سازمان سینمایی منتشر می‌شود، در زمان حاضر فیلم اخراجی‌های۲، ۵٬۳۲۸٬۲۹۷ نفر مخاطب دارد که در سال ۱۳۸۸ با این میزان مخاطب و با متوسط قیمت بلیت ۱۶۷۰ تومان، ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش کرده است، به‌تعبیری اگر این فیلم در زمان حاضر فروش داشت با متوسط قیمت بلیت ۴۵ هزار تومان بیش از ۲۳۹ میلیارد تومان فروش داشت.

بعد از این فیلم آدم‌برفی ساخته داوود میرباقری با ۴٬۴۷۳٬۲۷۷ نفر مخاطب است که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده است، بعد از این، خواستگاری و کلاه‌قرمزی و پسرخاله نیز با جمعیت بالای ۴ میلیون نفر پرمخاطب‌ترینند، سپس نوبت به هزارپا می‌رسد که میان فیلم‌های کمدی دهه اخیر جزو فیلم‌های پرمخاطب است که بالای ۴ میلیون نفر جمعیت دارد که در سال ۹۷ توانست ۳۸ میلیارد تومان فروش کند.

البته فیلم عقاب‌ها را هنوز پرمخاطب‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای ایران می‌دانند. این فیلم در سال ۱۳۶۴ توانست با بیش از ۳ میلیون نفر و ۲۸ میلیون تومان فروش داشته باشد اما اکران این فیلم به‌خاطر استقبال فوق‌العاده آن تا چند سال ادامه پیدا کرد و در نهایت تا سال ۱۳۶۹ بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت داشته است، البته بر اساس سالنامه آماری فروش سینمای ایران این فیلم باز به‌طور پراکنده در سینماهای کشور اکران داشت و تا سال ۱۳۸۵ هم نمایش داشته که جمع همه فروش این فیلم در سراسر این سال‌ها به عدد ۱۵۶٬۶۰۲٬۴۵۶ و تعداد مخاطبینش هم به ۱۰٬۱۸۰٬۵۶۷ می‌رسد.

بنابراین دو فیلم دفاع مقدسی عقاب‌ها و اخراجی‌ها2 به‌عنوان پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شناخته می‌شوند. امیدواریم که فروش فیلم‌های سینمای کشور همچنان با میزان مخاطبین بالا ادامه داشته باشد و شاهد رونق روزافزون برای سینمای کشور باشیم.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها