خبرهای داغ
کدخبر: ۱۰۰۱۹
تاریخ خبر:

حسین روشن: فکر می‌کردم کی‌روش شبیه رایکوف باشد

حسین روشن، بازیکن سابق تاج و تیم ملی در یک مصاحبه به مقایسه عملکرد کارلوس کیروش و رایکوف، مربی بزرگ تیم ملی و تاج پرداخت.

حسین روشن: فکر می‌کردم کی‌روش شبیه رایکوف باشد

حسن روشن، بازیکن سابق تاج و تیم ملی که سابقه کار با زدراکو رایکوف یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال ایران را دارد، در مصاحبه‌ای مفصل با خبرگزاری ایسنا درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد. در بخشی از این مصاحبه حسن روشن به مقایسه کارلوس کیروش و رایکوف پرداخت.

فکر می کردم کی‌روش شبیه رایکوف است!

وقتی استقلال قهرمان آسیا شد، در تیم جوانان بودم و بعد به استقلال آمدیم. فکر می‌کردم کی‌روش تیم ملی شبیه رایکوف است اما نبود. آرزوی هر بازیکنی بود که زیر دست رایکوف باشد. رایکوف وقتی آمد تغییر نسل داد. هیچ کس جرات این کار را نداشت. کسی می‌توانست عزیز اصلی و همایون بهزادی را بیرون کند؟ جلال طالبی را بیرون کرد. آن‌ها سلاطینی بودند. سالی که تیم ملی قهرمان آسیا شد، کسی فکرش را نمی‌کرد. ما که طرفدار بودیم می‌گفتیم این بازیکنان نباید به مسابقات آسیایی بروند. رایکوف وقتی آمد تیم را جوان کرد. یک نفر هم از تیم قبلی برنداشت. جوانان تیم ناصر حجازی و علی پروین بودند. این بازیکنان یک دوره قبل از ما بودند. یادم هست ما در تاج تمرین می‌کردیم ناصر خیلی خوشحال بود که انتخاب شده بود. یادم هست این بازیکنان را به اردوی شوروی بردند و در چهار بازی ۲۰ گل خوردند. بیست و دو بازیکن با تیم بودند. آقای عابدینی هم جز لیست بود اما جز ۱۸ بازیکن نبود. چهار بازیکن را خط زد و تیم را به ترکیه بردند. در جام عمران منطقه‌ای ترکیه چهار دو از ترکیه شکست خوردند و با نتیجه چهار بر دو بر پاکستان پیروز شدند. در کل ۶ بازی کردند و ۲۶ گل خوردند.

ماجرای عکس ناراحت حجازی و پشتیبانی رایکوف

آن موقع رایکوف در تیم ملی بود. جوانان تاج به تیم ملی نزدیک بودند و عکسی از ناصر حجازی منتشر شده بود که به تیرک تکیه داده و گریه می‌کند. مطبوعات هم زیاد نبود اما همان مطبوعات از رایکوف انتقاد می‌کردند این چه تیمی است؟ رایکوف گفت اگر من هستم تیم همین تیم خواهد بود. همان تیم  به بهترین تیم آسیا در ۱۰ سال اخیر تبدیل شد. تغییر نسل رایکوف باعث شد این تیم راهش را خیلی خوب طی کند. ما الان یک نفر را عوض کنیم، تیم برهم می‌خورد. این بود که رایکوف روی جوانان خیلی حساس بود. بعد از پایان قرارداد به تاج آمد. وقتی رایکوف به استقلال آمد با من صحبت کرد و گفت تا دو، سه سال دیگر تو را به تاج می‌آورم. با همه رفیق و رو راست بودیم.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها