خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۷۰۰
تاریخ خبر:

قهرمان چهار دوره جام جهانی بدون مربی

در آستانه بازی‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴، سرمربی آتزوری از سمت خود استفعا داد.

قهرمان چهار دوره جام جهانی بدون مربی

در شرایطی که ایتالیا قرار است در ماه آینده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ را برگزار کند و به مصاف مقدونیه شمالی برود، روبرتو مانچینی، سرمربی آتزوری از سمت خود استعفا داد و مربی جدید توسط FIGC معرفی خواهد شد.

ایتالیا در این گروه تاکنون مقابل انگلیس در یک بازی ۲ بر یک شکست خورد و با نتیجه ۲ بر صفر مالت را از پیشرو برداشت. بنابراین فصل مهمی در تاریخ ایتالیا بسته می‌شود؛ فصلی که از ابتدای سال ۲۰۱۸ به دست مانچینی نوشته شد و در فینال لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۲۳ به پایان رسید. در چند ساعت اخیر اما اوضاع تغییر کرد و هنوز دلایل این خداحافظی مشخص نیست. شایعاتی وجود دارد در مورد اینکه او قرار است هدایت تیم ملی عربستان را قبول کند.

روبرتو مانچینی تصمیم خود را امروز به اطلاع فدراسیون رساند و آن را به مدیران اعلام کرد. البته اخیرا تنش‌هایی در مورد آخرین دعوت لئوناردو بونوچی به تیم ملی وجود داشت. با این حال، سوءتفاهم‌ها قابل حل به نظر می‌رسید و مطمئناً به گونه‌ای نبود که او را مجبور به ترک سمت مربیگری تیم ملی در بحبوحه مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ کند.

مانچینیی در این مدت توانست قهرمان یورو ۲۰۲۰ شود. او در این مدت ۳۹ برد، ۱۳ تساوی و ۹ شکست را تجربه کرد و آتزوری ۱۳۰ گل‌زده و ۴۹ گل دریافت کرد و در حالی مسیرش را از لاجوردی پوشان جدا می‌کند که قراردادش تا پایان سال ۲۰۲۶ اعتبار داشت.

مانچینی پس از اینکه نتوانست با آتزوری به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند، روز‌های سختی را تجربه کرد و در زندگی شخصی خودش با غم درگذشت ۲ دوست نزدیکش یعنی جیانلوکا ویالی و سینیشا میهایلوویچ روبه‌رو شد.در بیانیه منتشر شده توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا آمده جانشین روبرتو مانچینی طی چند روز آینده مشخص خواهد شد. این خبر واقعاً همه را شگفت زده کرد و اکنون دوره‌ای جدید در تیم ملی ایتالیا شروع می‌شود. لوچانو اسپالتی، فابیو کاناوارو و جنارو گتوزو گزینه‌های جانشینی مانچینی هستند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها