خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۴۶۲
تاریخ خبر:

تراژدی کمدی حضور رونالدو و النصر در ایران؛‌ وقتی هیچ کس نفهمید چه باید بکند!

حضور النصر عربستان در ایران با فوق ستاره‌ای مثل رونالدو، باعث بروز اتفاق‌هایی شده است که هرچند برای ما قابل پیش‌بینی بود، ولی برای عربستانی‌ها و رونالدو شاید تعجب برانگیز باشد.

تراژدی کمدی حضور رونالدو و النصر در ایران؛‌ وقتی هیچ کس نفهمید چه باید بکند!

پنجره، بابک قناد: رویای حضور فوق ستاره‌های فوتبال دنیا در ایران با قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا و برطرف شدن مشکلات میزبانی تیم‌های ایران و عربستانی از یکدیگر به واقعیت پیوست. اما از همان زمان که حضور این ستاره‌ها و فوق ستاره‌ها در ایران قطعی شد، نگرانی‌ها آغاز شد. از وضعیت اسفبار ورزشگاه آزادی که صدای استقلال و پرسپولیس را هم درآورده تا موضوعات مهمی مثل محل اسکان و رفت و آمد این ستاره‌ها. نگرانی‌هایی که با اتفاقات امروز مشخص شد که کاملا بجا بود و البته باید خوشحال بود که هنوز اتفاقات بدتری پیش نیامده، هرچند که هنوز چند ساعت از حضور رونالدو در ایران نگذشته و کاروان النصر بیش از ۳۰ ساعت دیگه در ایران هستند. ۳۰ ساعتی که جای هیجان برای فوتبالدوستان، باید با دلهره و اضطراب بگذرد.

کریستیانو رونالدو

وضعیت ورزشگاه آزادی، چمن، سکوها، VAR، سالن کنفرانس و ... که دیگر تبدیل به تکرار مکررات شده است. تصاویر منتشر شده از استادیوم آزادی نشان می‌دهد که چمن کماکان از استانداردهای برگزاری یک مسابقه سطح اول به دور است. سکوهای آزادی کماکان در حال تعمیر است و سالن کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار هم نشان می‌دهد که چقدر همه چیز آماده برگزاری یک مسابقه فوتبال نیست.

استادیوم آزادی

اما از استادیوم آزادی که بگذریم، حضور النصر و رونالدو از لحظه اول در ایران یک تراژدی کمدی بود. رونالدو به عنوان یک فوق ستاره در فوتبال و شاید مشهورترین چهره حال و حاضر دنیا به ایران آمد، اما مدیران فدراسیون و پرسپولیس فراموش کردند که این چهره، با پیراهن النصر به ایران آمده است و قرار است فردا رودرروی آن‌ها قرار بگیرند. مدیرانی که در بدو ورود النصر به تهران برای بودن در یک قاب مشترک با رونالدو جایگاه حقوقی خود را فراموش کردند و همه کار کردند که بتوانند عکس مشترکی با رونالدو و مانه بگیرند. مدیرعامل پرسپولیس که حتی نمی‌داند در یک استقبال رسمی نباید یقه پیراهنش آنقدر باز باشد، فرش ابریشم به رونالدویی هدیه کرد که فردا امید اول گلزنی به باشگاهش خواهد بود. هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران هم چنان ذوق دیدار کریستیانو رونالدو را داشت که متوجه نبود رونالدو و دوستانش برای یک دیدار رسمی به ایران آمده‌اند و شان دومین نفر فدراسیون فوتبال ایران استقبال از بازیکن یک باشگاه رقیب نیست، حتی اگر رونالدو یا مسی باشد. اگر رونالدو برای یک سفر تبلیغاتی یا توریستی به ایران میامد، حتی دیدارش به عنوان یک چهره بزرگ جهانی با رئیس جمهور هم منطق داشت، اما مدیران شیفته عکس گرفتن، هنوز نه متوجه جایگاه خود هستند و نه متوجه بستری که رونالدو و النصر درون آن به ایران آمده‌اند. اتفاقی که در نهایت بیشتر از آنکه مهمان نوازی ایرانی را به یاد رونالدو بیاورد، باعث تعجب و خنده او خواهد شد!

استقبال مدیرعامل پرسپولیس از رونالدو و مانه

علاوه بر این موضوع، پیش‌بینی اتفاقات پس از حضور رونالدو در ایران ساده‌ترین اتفاق ممکن بود. اما برنامه‌ریزان حتی از پس پیش‌بینی ساده‌ترین اتفاق ممکن هم برنیامدند. فوتبالی‌ها می‌دانند زمانی که فوق ستاره‌هایی مانند رونالدو و مسی به کشورهای مختلف میروند، هوادارانشان برای دیدن آن‌ها صف می‌کشند تا لحظه‌ای چهره مورد علاقه‌شان را ببینند. اتفاقی که در ایران هم افتاد اما برنامه‌ریزی دقیق مدیران کشور باعث شد که هتل محل اقامت بازیکنان النصر تبدیل به محله برو بیا شود و حتی عربستانی‌ها از خیر برگزاری آخرین تمرین پیش از دیدار خود در استادیوم آزادی هم بگذرند تا شاید حتی این موضوع باعث واکنش تند AFC هم شود. اتفاقات امروز ورود النصر و رونالدو به هتل که یک فاجعه بود را مقایسه کنید با استقبالی که پیش از این‌ها از ستاره‌ها در جاهای دیگر شده است. البته که در این موضوع طرفداران رونالدو بی‌تقصیر هستند، چرا که اگر تدبیری بود، حتی شرایط جوری رقم می‌خورد که رونالدو در شرایطی استاندارد بیاید و هواداران هم بتوانند از حضور او در کشورشان لذت ببرند.

استقبال رونالدو

مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس می‌توانند در ظاهر از خود سلب مسئولیت کنند و تقصیر را به گردن نهادهایی مانند پلیس بیندازند، اما چیزی که در عرصه بین‌المللی و سطح آسیا نمود پیدا می‌کند، ناتوانی فدراسیون فوتبال و پرسپولیس در میزبانی از حریف خود است. باید امیدوار بود که همه چیز در حد اتفاقاتی که تا به الان افتاده باقی بماند و اتفاق بدتری نیوفتد، وگرنه شاید باید آرزو می‌کردیم که نه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان ستاره‌ها را به ایران بیاورد و نه مشکلات میان ایران و عربستان برطرف می‌شد.

copied
ارسال نظر
 
  • سحر

    عالی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها