خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۵۶۳
تاریخ خبر:

تبریک به مدیران؛ دیدار پرسپولیس - النصر یک آبروریزی بین‌المللی بود!

دیدار پرسپولیس - النصر عربستان در تهران برگزار شد و آنچه در ۹۰ دقیقه بازی پیش آمد، تبدیل به یک آبروریزی بین‌المللی شد.

تبریک به مدیران؛ دیدار پرسپولیس - النصر یک آبروریزی بین‌المللی بود!

پنجره - بابک قناد: شاید اگر امروز و پس از پایان دیدار پرسپولیس - النصر از برخی طرفداران پرسپولیس بپرسید که دوست داشتند دیدار تیمشان با النصر در تهران برگزار می‌شد یا در زمین بی‌طرف و جایی مثل مسقط یا دوحه، دیگر اصراری به برگزاری دیدار در تهران نداشته باشند و ترجیحشان زمین بی‌طرف باشد.

از زمان ورود النصر و کریستیانو رونالدو به تهران حواشی و اتفاقات ناگوار شروع شد و تا پایان تمام ۳۶ ساعتی که این کاروان در ایران حضور داشت هم ادامه داشت.

اتفاقات عجیب غریب و رفتارهای خارج از قاعده مدیران از بدو ورود النصر شروع شد. جایی که مدیرعامل پرسپولیس به همراه دخترش! و در کنار هدایت الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به سمت فرودگاه امام خمینی رفتند تا بتوانند در یک شوی خنده‌دار که نمونه مشابه آن را در کمتر جایی می‌توان پیدا در قاب مشترک با کریستیانو رونالدو قرار بگیرند. مدیرعامل پرسپولیس چنان ذوق و شوق دیدار فوق ستاره پرتغالی را داشت که نه تنها جایگاه حقوقی خودش به عنوان مدیر باشگاه رقیب را فراموش کرد، بلکه حتی دخترش را هم با عنوان مترجم برد تا قابی خانوادگی در کنار رونالدو به ثبت برسانند. اما این تمام ماجرا نبود، موضوع جایی تاسف‌بارتر می‌شود که رضا درویش تنها چند ساعت پیش از دیدار حساس پرسپولیس - النصر به جای حضور در هتل محل اقامت تیمش و حمایت از بازیکنان یا حضور در استادیوم آزادی برای انجام اقدامات نهایی یک میزبانی شکیل، آخرین فرصت دیدن رونالدو را هم از دست نمی‌دهد و همراه با فاطمه حمامی به هتل محل اقامت رونالدو می‌رود و رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس هم چنان به خبر آب و تاب می‌دهد گویی قرار است رضا درویش در هتل اسپیناس پالاس کاپ لیگ قهرمانان آسیا را در دست بگیرد. ذوق زدگی فدراسیون فوتبال از حضور رونالدو و دوستان در تهران هم دست کمی از پرسپولیس نداشت. دومین مقام رسمی فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را برای قرار گرفتن در قاب مشترک با رونالدو در هتل کرد و حتی پس از بازی هم هدیه یادبود به اعضای النصر داد.

ناکارآمدی مدیران ورزش و فوتبال صرفا محدود به ذوق زدگی از دیدار رونالدو در تهران نبود. در طول چهار هفته که از آغاز لیگ برتر گذشته است، بارها مربیان و بازیکنان استقلال و پرسپولیس به وضعیت افتضاح چمن ورزشگاه آزادی اعتراض کردند. خیلی از افراد پس از اولین بازی لیگ برتر در این استادیوم هشدار دادند که حضور رقبای عرب و مخصوصا عربستانی‌ها با ستارگانشان در این استادیوم، بازتاب منفی و شدیدی خواهد داشت. اما باز هم مدیران وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و پرسپولیس (به عنوان میزبان) همانطور که اهمیتی به هشدارها در مورد استقبال از رونالدو ندادند، در قبال چمن آزادی هم نتوانستند کار موثری انجام دهند تا تصاویر مخابره شده از استادیوم بزرگ آزادی، تبدیل به سوژه خنده رسانه‌های عربستانی شود. از زمان آغاز این دیدار برخی هواداران النصر در حساب رسمی این باشگاه جای آرزوی پیروزی، برای بازیکنانشان آرزوی سلامت کردند، برخی رسانه‌هایشان زمین آزادی را مناسب کشت سیب زمینی دانستند. عده‌ای گفتند حتی در این زمین نمی‌شود اسب دوانی هم برگزار کرد و به گفته کاپیتان پرسپولیس، بازیکنان النصر از آن‌‌ها پرسیدند که این چمن فوتبال است یا مزرعه!

چمن استادیوم آزادی

اما این تمام ماجرا نبود. موضوع تصویربرداری مسابقات ورزشی در ایران و علی الخصوص فوتبال دیگر در حال تبدیل شدن به یک معضل اساسی است. صدا و سیما که در روزهای اخیر بارها توسط مجریان و گزارشگرانش برای استفاده از دوربین‌های این سازمان در تکنولوژی VAR به خودش تبریک و خسته نباشید گفت، هنوز با استانداردهای پخش مسابقات فوتبال فاصله بسیار زیادی دارد. کیفیت تصاویر و سطح کارگردانی چنان است که حتی صدای رسانه‌های عربستانی هم درآمد تا جایی که یکی از گزارشگران این رسانه‌ها به کنایه گفت: استادیوم و کیفیت تصویر ایران رو که میبینم یاد ۲۰ - ۳۰ سال پیش میفتم!

کافیست مقایسه کنیم کیفیت تصاویر دیدار میلان - نیوکاسل و پاریس - دورتمند را پیش و پس از دیدار پرسپولیس - النصر و یا حتی کیفیت فیلمبرداری و پخش دیدار الهلال - الاتحاد در هفته‌های اخیر که اتفاقا از همین صدا و سیما هم پخش شد تا متوجه شویم که مجری و گزارشگر عربستانی هم چندان بی‌راه نگفته است و این تازه تهران و ورزشگاه آزادی بود که باز هم به نسبت سایر استان‌ها و استادیوم‌ها شرایط بهتری دارد. وگرنه وضعیت تصویربرداری در سایر استان‌ها صدای خود مجریان صداوسیما را هم در میاورد و البته از الان باید علاوه بر چمن بد ورزشگاه نقش جهان اصفهان، نگران فیلمبرداری و پخش دیدار سپاهان - الاتحاد در اصفهان بود!

در نهایت دیدار پرسپولیس - النصر به پایان رسید و واکنش‌های بین المللی به اتفاقات آن ادامه دارد. اما نگرانی اصلی این است که باز هم این موضوعات برای تصمیم گیران درس عبرتی نشود و شاهد تکرار همین صحنه‌ها در زمان حضور الهلال، الاتحاد، الدحیل و سایر رقبای باشیم!

copied
ارسال نظر
 
  • M

    😭😭😭وقتی بودجه واعتباری برای ورزش نمی دهن د نتیجه این می شود

  • سید کاظم

    باید تاج و اطرافیانش برکنار شوند.آبروریز ی تا کی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها