خبرهای داغ
کدخبر: ۱۶۷۶۱
تاریخ خبر:

با اعلام فیفا؛ عربستان سعودی رسما میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ شد

فیفا اعلام کرد که جام جهانی ۲۰۳۴ به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

با اعلام فیفا؛ عربستان سعودی رسما میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ شد

عربستان که در فوتبال سرمایه‌گذاری بسیار زیادی کرده است، موفق به کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ شد.

عربستان برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ فقط استرالیا را رقیب خود می‌دید که با انصراف استرالیا، عربستان میزبان جام جهانی شد.

پس از کره جنوبی، ژاپن و قطر، عربستان چهارمین کشور آسیایی است که میزبانی جام جهانی را برعهده خواهد داشت.

تیم ملی فوتبال عربستان در آخرین دوره برگزاری جام‌جهانی تنها تیم‌ پیروز مقابل قهرمان جهان، آرژانتین نام گرفت و با انتخاب روبرتو مانچینی به‌ عنوان سرمربی تیم ملی، مشخص بود فدراسیون فوتبال این کشور قصد نسل‌سازی حساب شده همزمان با حضور ابر ستارگان جهان فوتبال در سطح باشگاهی فوتبال عربستان را دارد.

سعودی‌ها تک کاندیدای باقی مانده کسب میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ بوده و در نهایت رسما میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفتند. ثمره حضور تیم ملی فوتبال این کشور در تاریخ جام‌جهانی، یک صعود از دور گروهی از مجموع ۶ دوره حضور در مسابقات در سال ۱۹۹۴ تحت هدایت خورخه سولاری بوده و در جام ۱۹۹۴ موفق شد نخستین حضور تاریخش در جام‌جهانی را به صعود به جمع ۱۶ تیم برتر جهان پیوند بزند.

در آن دوره مسابقات، کره‌جنوبی دیگر نماینده فوتبال آسیا موفق به صعود از گروه نشد اما سعودی‌ها بالاتر از بلژیک و مراکش، درحالی راهی دور یک هشتم نهایی شدند که هم امتیازات و تعداد گل‌های زده و خورده‌شان با صدرنشین گروه، هلند مساوی بود. آنها پس از تجربه ۲ پیروزی در دور گروهی در نهایت توسط سوئد حذف شدند.

copied
ارسال نظر
 
  • کاشمری

    عرب ها چه کردند؟ما چه کردیم ؟
    هنو ز برای بازی دو تیم بزرگ وپر طرفدارمون نم یتونیم یه ورزشگاه بسازیم که مجبور نشیم و اسه بازی تو آزادی مربیان و مدیران دو تیم بزرگ وپرافتخار مون علیه هم مصاحبه کنن و ...

  • کاشمری

    آخه میزبانی جام جهانی که مهم نیست!!! فدر اسیون فوتبال ایران انشالله که تا اون سال « وی ای ار » واسه فوتبالمون میارن تا رو ی اونا رو کم کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها