خبرهای داغ
کدخبر: ۲۴۶۷۶
تاریخ خبر:

سرمایه‌داران، مالکان جدید پرسپولیس

۸۵درصد از سهام پرسپولیس امروز در قالب کنسرسیومی به ۶ بانک واگذار شد.

سرمایه‌داران، مالکان جدید پرسپولیس

سرخابی‌های پایتخت برای دریافت مجوز حرفه‌ای مراحل مختلف را پشت سر گذاشتند و پشت سد مالکیت مشترک مانده بودند که سرانجام با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان و مدیران سازمان خصوصی‌سازی، قرار است تفکیک مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز (دوشنبه) انجام شود تا با ارائه اسناد و مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۲ تیم پرطرفدار پایتخت در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای قرار گیرند و برای حضور احتمالی در لیگ نخبگان آسیا منعی نداشته باشند. عمده سهام استقلال قرار است به هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های تابعه آن برسد و براساس توافقات انجام شده، ۸۵ درصد سهام پرسپولیس هم در اختیار ۶ بانک قرار می‌گیرد تا دوره مالکیت وزارت ورزش‌وجوانان بر دو باشگاه پرطرفدار پایتخت به سر برسد.

شهرداری تهران در مالکیت پرسپولیس سهیم می‌شود

بانک شهر که توسط شهرداری تهران تاسیس شد و سهامداران آن، شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران هستند، قرار است با تایید سازمان خصوصی‌سازی، ۳۰ درصد سهام پرسپولیس را در اختیار گیرد. البته که بنگاه‌داری بانک‌ها از سوی بانک مرکزی منع شده بود اما با مجوز خاص صادره از سوی شورای پول و اعتبار، حالا بانک شهر منعی برای در اختیار گرفتن عمده سهام باشگاه پرسپولیس ندارد. این بانک در طول سالیان گذشته بیش از ۳ میلیون دلار به باشگاه پرسپولیس تسهیلات داده و حالا قرار است در فرمول واگذاری سرخ‌پوشان پایتخت به بخش خصوصی، عمده سهام پرسپولیس را در اختیار گیرد.

اینجا هم نام پتروشیمی به چشم می‌خورد!

بانک‌های ملت و تجارت که در وهله نخست قرار بود هر کدام به صورت مستقل مالک سرخابی‌های پایتخت شوند، حالا قرار است هر کدام ۲۰ درصد سهام پرسپولیس را در اختیار گیرند. بانک ملت در حالی بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه مالی دارد که حدود ۵ درصد سهام این بانک متعلق به شرکت پتروشیمی فناوران است تا ردپای پتروشیمی در مالکیت پرسپولیس هم دیده شود. بانک تجارت هم با درآمد بیش از ۲ تریلیون تومان دیگر مالک جدید باشگاه پرسپولیس خواهد بود که آن‌ها هم به مانند بانک ملت ۲۰ درصد سهام سرخ‌پوشان را در اختیار خواهند گرفت.

مالک جدید پرسپولیس سهامدار سپاهان هم است!

بانک رفاه در حالی مالک ۵ درصد سهام پرسپولیس می‌شود که خودِ این بانک از جمله عمده سهامداران پتروشیمی امیرکبیر، شرکت پالایش نفت شازند اراک و پالایش نفت بندرعباس است و حتی ۱۰ درصد سهام فولاد مبارکه اصفهان هم به این بانک تعلق دارد! بانک‌های اقتصادنوین و صادرات هم دیگر سهامداران باشگاه پرسپولیس خواهند بود که آن‌ها هر کدام ۵ درصد سهام را در اختیار می‌گیرند اما گفته می‌شود که با توجه به کنسرسیوم شکل گرفته، عمده تصمیم‌گیری‌های مدیریتی با نظر مسئولان بانک‌های شهر، ملت و تجارت انجام خواهد شد و در راستای تامین سرمایه، ۳ بانک رفاه، اقتصادنوین و صادرات هم مشارکت خواهند داشت.

 

منبع: فوتبال ۳۶۰
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها