کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار پرسپولیس - سپاهان

اوسمار ویرا: وضعیت بیرانوند برای دیدار با سپاهان امروز مشخص می‌شود

سرمربی پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار برابر سپاهان شرکت کرد.

کد خبر: ۵۴
اوسمار ویرا: وضعیت بیرانوند برای دیدار با سپاهان امروز مشخص می‌شود

اوسمار ویه‌را، سرمربی پرسپولیس، در نشست خبری پیش از مصاف با سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: عصر همگی بخیر. خیلی خوشحالم که در کنار شما هستم. هر چه قدر به پایان فصل نزدیک می‌شویم همه تلاش می‌کنند و بازی‌ها سخت می‌شود چون می‌خواهند به هدفشان برسند. از وقتی به ایران آمدم بازی‌های مقابل سپاهان حساس بوده و جزئیات کوچک جریان بازی را تغییر می‌داد. امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم و از این جزئیات که گفتم استفاده کنیم تا نتیجه بازی را به سود خودمان رقم بزنیم. امیدوارم که یک حمایت خوب از سمت هواداران داشته باشیم، درست است که یک جام را از دست دادیم اما این انرژی مثبت آن‌ها به ما کمک می‌کند و امیدوارم فردا هم مثل همیشه ما را تنها نگذارند.

"چه درسی از بازی آلومینیوم گرفتید؟" اوسمار در پاسخ به این سوال گفت: به نظرم فرقی نمی‌کند. چه بازی را واگذار کنیم و چه ببریم، باید از همه بازی‌ها درس بگیریم، نه فقط مربیان، بلکه بازیکنان و اعضای کادرفنی باید از شکست یا برد درس بگیرند. چقدر خوب دست که آدم از بردهایش درس بگیرد چون شیرین است و موقع شکست آدم ناراحت می‌شود. شکست همیشه تلخ است اما امیدوارم که هواداران بدانند که لیگ را مقابل داریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم به هدفی که می‌خواهیم برسیم و برای آن می‌جنگیم. به نظرم اینکه می‌گویید شکست ما به خاطر تعویض‌ها بوده، اینطور نیست. به تمام بازیکنانم صد در صد اطمینان و اعتماد کامل دارم. اگر بازی را هم ببینید ما بعد از تعویض دو گل هم زدیم. بازیکنانی که وارد شدند کمک کردند و هدف آن‌ها بهتر کردن بازی به سود ما بود. در این فاصله دو گل هم با بازیکنان تعویضی زدیم. همانطور که قبلاً گفتم دفاع تیمی از مهاجم شروع می‌شود و برای همین هیچوقت نظر انفرادی ندارم که یک نفر ضعیف است یا نه. همیشه تیم و همیشه آن‌ها از ابتدا تا انتها با هم دفاع می‌کنند.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه برخی از بازیکنان سپاهان مانند نورافکن سعی کرده‌اند یک جنگ روانی را شکل بدهند، گفت: نمی‌دانم چه گفته‌اند و نمی‌توانم در مورد استوری‌ای که ایشان گذاشته‌اند، نظر بدهم اما به نظرم یک بازیکن باید خودش را در زمین نشان دهد و از سوتی که داور می‌زند تا پایان که داور سوت می‌زند کارش را به خوبی انجام دهد.

"بیرانوند به مرز آمادگی رسیده است؟" سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال گفت: مشخص نیست که او بازی کند یا نه چون روزانه وضعیت علی را زیر نظر داریم. ظهر تمرین داریم و باید بررسی کنیم که می‌تواند خودش را به این بازی برساند یا خیر.

اوسمار در مورد اینکه سه بار مقابل آلومینیوم کامبک خورده‌اند، گفت: بازی‌های اینطوری از نظر احساسی روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد و کار کردیم و صحبت کردیم و با تمریناتی که داشتیم، بازیکنان به احساساتشان غلبه کردند و آماده بازی فردا هستند.

اوسمار درمورد اینکه برای بازی فردا مصلحت اندیشی می‌کند یا نه، عنوان کرد: روز اولی که اینجا به عنوان مربی آمدم نظرم درمورد فوتبال بازی کردن را گفتم. بین واقعیت فوتبال و قشنگ بازی کردن، فاصله زیادی وجود دارد. همیشه در تمرینات هم این کار را می‌کنیم که تمرکزمان روی توپ گرفتن و جلو رفتن است و به نتیجه کاری نداریم. همیشه می‌خواهیم توپ را به دست بیاوریم و رو به جلو حرکت کنیم. برای تیمی مانند پرسپولیس که دوست دارد رو به جلو بازی کند، در اختیار داشتن توپ خیلی مهم است.

سرمربی سرخپوشان درباره میزبانی پرسپولیس مقابل سپاهان، گفت: سوال خوبی بود، اگر به من باشد، این را قبول می‌کنم که در تمام فصل بازی‌های پرسپولیس را به میزبانی آزادی با ۵۰-۶۰ هزار تماشاگر برگزار کنیم.

او درباره غیبت امید عالیشاه و دانیال اسماعیلی فر در بازی فردا گفت: بازیکنان بزرگی مانند عالیشاه، امیری، بیرانوند و غیره در هر تیمی که بازی کنند، نبودشان خیلی احساس می‌شود. خیلی بد است که دانیال را در این بازی نداریم اما جایگزین او بازیکن خوبی است و نیاز طرفداران را برطرف می‌کند.

"نظر شما درباره حمایت بیرانوند از عملکرد امیررضا رفیعی چیست؟" اوسمار در پاسخ به این سوال گفت: فکر می‌کنم که امیررضا با عملکردش، اعتمادی که داشتیم را در تمرینات و بازی‌ها نشان داد. چهار گلی که جلوی آلومینیوم خوردیم شانسی روی مهار توپ‌ها نداشتیم. این حمایتی هم که گفتید همیشه در تیم ما وجود دارد چون بازیکنان با هم دوست و یکی هستند، این روی کار همه تاثیر می‌گذارد و خیلی خوب است.

پرسپولیس طی ۶ سال گذشته نتوانسته در آزادی سپاهان را شکست دهد، سرمربی پرسپولیس در این مورد گفت: یک مثل در برزیل داریم که می‌گوید هر چه شما یک نفر را نمی‌برید، به بردش نزدیک‌تر می‌شوید، هر چه هم یک نفر را بیشتر می‌برید، به باخت مقابل آن ‌نزدیک‌تر می‌شوید.

دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    پربحث‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها