خبرهای داغ
کدخبر: ۴۱۴۰
تاریخ خبر:

کمیته انضباطی دست از سر ساپینتو بر نمی‌دارد؛ این‌بار ۴ جلسه محرومیت!

به نظر می‌رسد آرای متناقض و بعضا عجیب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره ریکاردو ساپینتو پایانی ندارد و این‌بار سرمربی استقلال به ۴ جلسه محرومیت از همراهی تیمش و ۱۰٪ از مبلغ قراردادش محکوم شد.

کمیته انضباطی دست از سر ساپینتو بر نمی‌دارد؛ این‌بار ۴ جلسه محرومیت!

آرای متناقض و عجیب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کماکان ادامه دارد.

پس از آنکه ریکاردو ساپینتو در کرمان و در جریان دیدار استقلال و مس کرمان، با حمله کادر فنی مس کرمان اخراج شد و حین خروج از زمین هم لگد خورد و نهایت به دو جلسه محرومیت محکوم شد، این بار کمیته انضباطی به دلیل کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با پیکان حکمی سنگین و عجیب علیه ریکاردو ساپینتو صادر کرده است. این در حالی است که پیش از این بسیاری از مربیان ایرانی و خارجی فوتبال ایران را «سیرک» و «لجن‌زار» نامیدند و حتی به داور حمله‌ور شدند اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت گذشت. علاوه بر این در همین دیدار استقلال - پیکان، مجتبی حسینی سرمربی پیکان در دقایق پایانی دیدار با صدای بلند خطاب به نیمکت استقلال الفاظی توهین‌آمیز را به کار می‌برد، اما کمیته انضباطی باز هم نسبت به این اتفاقات سکوت کرده است.

وب‌سایت فدراسیون فوتبال به نقل از کمیته انضباطی انضباطی آورده است: در خصوص تخلف ریکاردو ساپینتو سرمربی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران مبنی بر نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی از طریق بکار بردن الفاظ توهین‌آمیز و تحقیر آمیز نسبت به جامعه فوتبال در مصاحبه بعد از بازی با تیم پیکان در تاریخ ۲۴/ ۱۱/ ۱۴۰۱ با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده از جمله مفاد مطالب ابرازی و تشبیهات به کار رفته از سوی ایشان در مصاحبه خود که قانوناً مصداق هتک حرمت و توهین محسوب می شود، دفاعیات بلاوجه باشگاه استقلال تهران و سایر قراین و امارات موجود در پرونده تخلف انتسابی به مشارالیه محرز و مسلم تشخیص و با عنایت به سوابق متعدد انضباطی نامبرده در فصل جاری و مستند به مواد ۷۱، ۱۰۷، ۹۱، ۱۱۳ از مقررات انضباطی مصوب ۱۳۹۷، ریکاردو ساپیننتو با احتساب یک جلسه محرومیت تعلیقی موضوع دادنامه شماره ۳۱۵۳ این کمیته جمعاً به ۴ جلسه محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقات رسمی ( اعم از لیگ برتر و جام حذفی) با این توضیح که چنانچه نامبرده از طریق مجاری رسمی رسانه‌ای اقدام به عذرخواهی بابت مطالب خود نماید اجرای دو جلسه آن تا پایان فصل جاری به حالت تعلیق درخواهد آمد، محکوم شد.

وی به  پرداخت جریمه نقدی معادل ریالی ۱۰ درصد از اصل مبلغ قرارداد تنظیمی در فصل ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ با باشگاه استقلال تهران ثبت شده در سازمان لیگ محکوم می شود . ضمنا باشگاه در قبال پرداخت جریمه نقدی تعیینی ای دارای مسئولیت تضامنی می باشد .

رای صادره از حیث محرومیت صادره قابل اجرا و در تمامی موارد قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ می باشد.

 

در همین زمینه باشگاه استقلال اعتراض خود را به حکم صادره اعلام کرده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها