خبرهای داغ
کدخبر: ۷۶۵۷
تاریخ خبر:

علی دایی و علی کریمی؛ دو ستاره فوتبال ایرانی در کنار هم

در معرفی برترین بازیکنان تاریخ آسیا نام دو ستاره فوتبال ایران دیده می‌شود.

علی دایی و علی کریمی؛ دو ستاره فوتبال ایرانی در کنار هم

روز‌های اخیر سایت «۹۰min» رو به انتشار برترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا آورده که مطابق با انتظار، نام دو ستاره قدیمی فوتبال ایران یعنی علی دایی و علی کریمی هم در این فهرست دیده می‌شود.

این فهرست ۲۰ نفره شامل تمامی ستاره‌های جدید و قدیم فوتبال آسیا می‌شود. با این حال، علی کریمی و علی دایی در زمره ۱۰ فوتبالیست برتر تاریخ فوتبال آسیا معرفی شده‌اند. در این رده بندی، علی دایی جایگاه بهتری پیدا کرده و به عنوان ششمین بازیکن تاریخ فوتبال آسیا معرفی شده است. علی کریمی هم با همان شماره مورد علاقه‌اش یعنی هشت، به عنوان هشتمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا معرفی شده است.

درباره علی کریمی عنوان شده که «او در روز‌های شروع فوتبالش به عنوان یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان آسیا معرفی شد. کریمی بعد‌ها به بایرن مونیخ رفت و در آن برهه عنوان شد که بهترین بازیکن تاریخ ایران است». به گزارش فرارو، در ادامه این مطلب اشاره‌ای هم به علی دایی به عنوان ششمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا شده و در بخشی از آن با مقایسه علی دایی با مارادونا آمده است: «علی دایی بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال ایران است که در دنیا فقط کریستیانو رونالدو توانسته از او عبور کند. دایی علاوه بر توانایی و مهارت روی توپ‌های بلند، یک گلزن مادرزاد بود»

گفتنی است در این رده بندی به ترتیب از جایگاه ده تا شماره یک تاریخ فوتبال آسیا، اسامی زیر معرفی شده‌اند: هونگ میونک بو، ماجد عبدالله، علی کریمی، شونسوکه ناکامورا، علی دایی، چا بوم کن، سون هیونگ مین، پارک جی سونگ، هیدتوشی ناکاتا، کیم جو سونگ.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها