خبرهای داغ
کدخبر: ۷۸۰۰
تاریخ خبر:

پرسپولیس و سپاهان بعد از ۱۵ سال بهم رسیدند!

یک بار دیگر قهرمانی لیگ برتر به هفته پایانی کشیده شده. جایی که دوباره پرسپولیس و سپاهان برای عنوان قهرمانی باید بهترین نمایش‌شان را ارائه دهند.

پرسپولیس و سپاهان بعد از ۱۵ سال بهم رسیدند!

با نتایج به دست آمده در رقابت‌های لیگ برتر و در هفته بیست و نهم حالا همه چشم‌ها به هفته پایانی لیگ برتر در روز پنجشنبه است تا بار دیگر کورس پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی یک برنده داشته باشد.

کمتر طرفدار فوتبال ایرانی هست که روز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ را از یاد برده باشد. یکی از طلایی‌ترین روز‌های فوتبال ایران. جایی که در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس و سپاهان که مدعی اصلی قهرمانی بودند به مصاف هم رفتند تا تکلیف قهرمانی در یک دیدار رودررو مشخص شود.

دیداری که ۹۰ دقیقه با تساوی ۱-۱ در جریان بود و نهایتا این سپهر حیدری بود که در دقیقه ۹۶ با آن ضربه سر دیدنی پرسپولیسی‌ها را به آسمان برد. سالی که پرسپولیس و افشین قطبی دل شیر را به همه نشان دادند. دومین قهرمانی پرسپولیس در هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر یک قهرمانی به یادماندنی بود و هنوز در طول بیست و چند دوره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در یاد و خاطره‌ها باقی مانده است.

پانزده سال بعد از آن اتفاق پرسپولیس و سپاهان بار دیگر در موقعیت مشابهی قرار دارند. تیم‌های اول و دوم جدول با ۶۳ و ۶۲ امتیاز چشم به دیدار هفته پایانی دارند تا تکلیف قهرمانی مشخص شود. تنها تفاوت نسبت به پانزده سال پیش این است که پرسپولیس و سپاهان با هم بازی نمی‌کنند و یکی باید به قائمشهر برود و مقابل نساجی بایستد و دیگری در کرمان با مس بازی کند.

پرسپولیس نسبت به ۱۵ سال پیش روز‌های متفاوتی را تجربه می‌کند. آن‌ها پانزده سال پیش و بعد از شش دوره دوری از جام توانسته بودند بالاخره دومین جام قهرمانی‌شان را به دست بیاورند. حالا، اما تالار افتخارات پرسپولیس پر از جام است. ‍آن‌ها حدفاصل سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ پنج قهرمانی پیاپی به دست آوردند و خودشان را به عنوان بهترین تیم ایران به رقبا تحمیل کردند.

در این میان تنها فرهاد مجیدی و استقلال درخشان فصل قبلش توانستنه بودند ترمز این تیم را بکشند و مانع از ششمین قهرمانی پرسپولیس بشوند. حالا با یک فصل تاخیر شاگردان یحیی گل‌محمدی به دنبال کسب هشتمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هستند. قهرمانی‌هایی که رابطه خوبی با ماه اردیبهشت دارند و بیشترشان در اردیبهشت ماه نصیب پرسپولیس شده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها