خبرهای داغ
کدخبر: ۸۳۴۰
تاریخ خبر:

فرشاد پیوس: پرسپولیس باز هم استقلال را می‌برد!

پرسپولیس مانند بازی دور برگشت لیگ مقابل استقلال باز هم باید برنامه‌ریزی داشته باشد و با برنامه‌ریزی مانند دور رفت خیلی بی‌گدار به آب نزند. استقلال در جام حذفی نیاز به جام دارد، چون قهرمان لیگ نشده و پرسپولیس قهرمان شده است، از این رو پرسپولیس با خیال آسوده‌تر و با صبر به دنبال پیاده کردن برنامه‌های یحیی باشد، چون در این صورت حتماً برنده شده و باز هم قهرمانی را به خود اختصاص خواهد داد.

فرشاد پیوس: پرسپولیس باز هم استقلال را می‌برد!

فرشاد پیوس یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاه پرسپولیس معتقد است رویه‌ای که باشگاه و سرمربی رقیب برای تحت فشار قرار دادن کمیته داوران برای تعیین داور دربی در پیش گرفته رویه درستی نیست و این رویه را در نهایت به ضرر باشگاه استقلال می‌داند و از عواقب این مسأله باشگاه استقلال را برحذر می‌دارد و معتقد است چنین اقداماتی ممکن است برای باشگاه رقیب، نتیجه معکوسی داشته باشد. بعد از مدت‌ها روز گذشته با فرشاد پیوس که مدتی است در رشت است و هدایت تیم داماش را به اتفاق مرتضی کرمانی‌مقدم بر عهده دارد گپ و گفتی داشتیم.

در رابطه با پیروزی پرسپولیس مقابل هوادار در نیمه نهایی جام حذفی چه توضیح فنی دارید؟
پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر و بازی خیلی خوبی که مقابل هوادار ارائه داد باز هم قدرت بالای خودش را نشان داد. بازیکنان پرسپولیس در مقابل هوادار به شکل خیلی خوبی حرف‌های کادر فنی پرسپولیس را پیاده کردند و نشان دادند که از این حیث هم بهترین هستند و توانایی خیلی خوبی به لحاظ فنی و روحی روانی دارند. خوشبختانه از خط دروازه بگیرید تا خط حمله، تمامی بازیکنان پرسپولیس بهترین نمایش را ارائه دادند و نشان دادند که یکی از بهترین تیم‌های آسیا هستند، تیمی که قطعاً بهترین تیم ایران است و به لحاظ تاکتیکی و فنی به شکل عالی بازی می‌کند و خواسته سرمربی و کادر فنی‌اش را اجرا می‌کند، تیمی که از تمامی فضای زمین به خوبی استفاده می‌کرد و قدرت خودش را به تیم هوادار تحمیل کرد.

قبول دارید که پرسپولیس در بیست دقیقه ابتدای بازی مقابل هوادار خیلی خوب بود، اما در ادامه دچار افت شد؟!
به هر حال پرسپولیس بیست دقیقه اول را توفانی شروع کرد و به دو گل هم رسید چه بسا که می‌توانست حتی بیشتر از دو گل هم بزند، اما بعد از این دقایق خود به خود تیم کمی عقب رفت. با وجود این باز هم بازیکنان خط هافبک و خط حمله پرسپولیس خیلی خوب پرس می‌کردند و اجازه نمی‌دادند که هوادار از مرکز زمین بازیسازی کند ضمن اینکه ما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که وقتی تیمی به دو گل می‌رسد عطشش برای گل کمی کمتر می‌شود. بازیکنان پرسپولیس هم فیزیکی بازی نکردند و آرام‌تر بازی کردند، چون چندین نفر از آن‌ها یک اخطار داشتند که این رویه هم کاملاً منطقی بود، با وجود این پرسپولیس در لیگ و جام حذفی با نوع بازی‌اش که متکی بر حفط توپ و مالکیت بالا است نشان داد بهترین تیم است و از سایر تیم‌های مدعی بهتر بازی می‌کند و تیمی از نظر مسائل تاکتیکی که گفتم قادر نیست همپای پرسپولیس باشد و در مسائل تاکتیکی از پرسپولیس پیش باشد. در ادامه خوشبختانه پاس‌های اشتباه نزد بازیکنان پرسپولیس بسیار کم شد و تیم تا پایان بازی ریتم خیلی خوبی را در بیشتر دقایق بازی داشت.

سرمربی هوادار قبل از بازی برای یحیی کری خوانده بود که تیم یحیی را شکست می‌دهد و در فینال هم انتقام شکست سنگینش را از ساپینتو می‌گیرد!
من فکر می‌کنم این نوع کری‌خوانی، عطش بازیکنان پرسپولیس را برای برد و حذف تیم هوادار بیشتر ساخت، اما از سوی دیگر می‌خواهم روی این مسأله تأکید داشته باشم که دوره این قبیل کار‌ها گذاشته و الان فوتبال به علم و دانش و برنامه‌ریزی و پلن مربی برای تیمش بازمی‌گردد و این قبیل کری‌خوانی‌ها منسوخ شده و تیمی با این قبیل کار‌ها به جایی نمی‌رسد و نتیجه نمی‌گیرد.

برای فینال جام حذفی چه شرایطی را پیش‌بینی می‌کنید؟
پرسپولیس مانند بازی دور برگشت لیگ مقابل استقلال باز هم باید برنامه‌ریزی داشته باشد و با برنامه‌ریزی مانند دور رفت خیلی بی‌گدار به آب نزند. استقلال در جام حذفی نیاز به جام دارد، چون قهرمان لیگ نشده و پرسپولیس قهرمان شده است، از این رو پرسپولیس با خیال آسوده‌تر و با صبر به دنبال پیاده کردن برنامه‌های یحیی باشد، چون در این صورت حتماً برنده شده و باز هم قهرمانی را به خود اختصاص خواهد داد.

نتیجه بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید و به نظرتان بازی در نود دقیقه تمام می‌شود یا کار به وقت‌های اضافه یا تلف شده می‌کشد؟
در بازی دربی باید از تک موقعیت‌ها استفاده کنید و تیمی که از این فرصت‌ها بهتر استفاده کند برنده خواهد شد. در این بین البته خیلی مهم است که روحیه بازیکنان پرسپولیس بهتر شده و باشگاه با شارژ مالی بخش دیگری از رقم قرارداد بازیکنان را بپردازد. به نظرم از آنجا که دو تیم هجومی هستند کار در نود دقیقه تمام می‌شود، اما از آنجا که پرسپولیس جدا از خط حمله در بقیه خطوط هم بازیکنان بهتری دارد، به نظرم با نتیجه یک بر صفر یا دو بر صفر با گل‌های عیسی و ترابی از سد استقلال می‌گذرد و قهرمان می‌شود.

در رابطه با نظر باشگاه و سرمربی استقلال که گفته‌اند باید برای دربی حذفی، داور خارجی انتخاب شود چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم این قبیل تحت فشار قرار دادن کمیته داوران درست نیست و اتفاقاً نتیجه عکس می‌دهد. داوران ما زحمتکش هستند و داوران خوبی هم در فوتبال‌مان داریم که می‌توانند دربی را هم خوب قضاوت کنند، چه بسا قبلاً هم این بازی را خوب قضاوت کرده‌اند. ساپینتو هم فشار روی داور دربی نگذارد، چون ممکن است این فشار نتیجه معکوس بدهد و منجر به این شود که داوری به ضرر استقلال شود، به همین دلیل بهتر است اجازه دهند همه چیز سیر طبیعی‌اش را سپری کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها