خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۰۱
تاریخ خبر:

ساپینتو: آن‌ها پول زیادی دارند. با پول همه چیز متفاوت‌تر است

ساپینتو در کنفرانس خبری پیش از بازی برابر تراکتور گفت که به شایعات پس از آخرین بازی لیگ توجه نمی‌کنم و جز حمایت چیزی از مدیران باشگاه ندیده است.

ساپینتو: آن‌ها پول زیادی دارند. با پول همه چیز متفاوت‌تر است

ریکاردو ساپینتو عصر امروز در کنفرانس خبری پیش از بازی حساس استقلال و تراکتور در جام حذفی شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس خبری قبل از مصاف با تراکتور به شرح زیر است:

بازی فردا؟

بعد از بازی قبلی با تراکتور، کل بازی را نگاه کردیم. البته ما این موضوع را پس از هر بازی انجام می‌دهیم. من پس از بازی با تراکتور، همه بازیکنان را آوردم و مهم بود به بازیکنان نکات منفی و مثبت بازی را نشان دهم. درباره بازی باهم صحبت کردیم و مشکلات را باهم نگاه کردیم. ما متفق القول بودیم که باید در آن بازی بهتر ظاهر می‌شدیم و عملکرد بازیکنان در آن بازی خوب نبود. ما در این هفته روی مشکلات کار کردیم و در بازی پیش رو، تیم ما بهتر و آماده‌تر مقابل تراکتور خواهد بود. حتی به نظر من، تراکتور ۲ گل زد اما این به این معنی نبود که از ما به لحاظ کیفیت بهتر بودند. تراکتور جنگنده‌تر بود و در نبردهای هوایی بیشتر پیروز شد و از اشتباهات ما استفاده کرد. ما نباید از این اشتباهات در این سطح انجام دهیم. مشکل اصلی ما این بود که بازی خود را مقابل تراکتور انجام ندادیم. باید تحرک بیشتری مقابل این تیم‌ها داشته باشیم و با اعتماد به نفس بالا بازی کنیم و موقعیت‌های زیادی خلق کنیم. این‌ها اهداف ما برای بازی پیش رو است. اولین هدف ما این است که بازی فردا را ببریم. ما می‌خواهیم این جام را بگیریم و اولین هدف این است که مقابل تراکتور پیروز شویم.

شایعات بعد از بازی با تراکتور؟

من این انتقادات مورد اشاره شما را مطالعه نکردم. چیزی که از مدیریت و هیات مدیره دریافت کردم، فقط حمایت بود. الان جو بین همه خیلی خوب است و با مدیریت باشگاه رابطه خوبی داریم. احترام وجود دارد. بازیکنان خوب تمرین کردند و همه تمرکز دارند متحدند تا بتوانیم بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

تاثیر بازی فردا؟

این بازی بسیار مهم است. این بازی انگیزه مهم و بزرگی برای ما است. همیشه دوست داریم پیروز میدان باشیم. ما تمرکز بالایی داریم که بتوانیم به اهداف خود برسیم.

تجربه قهرمانی در جام حذفی با توجه به سوابق شما؟

هیچ متخصصی در این مساله وجود ندارد. امیدوارم از تجربه‌ای که در جام حذفی دارم بتوانم اینجا استفاده کنم. من در بازی‌های حذفی یکبار توانسته بودم که پیروز باشم. یک فینال را ما واگذار کردیم. در این بازی‌ها باید هوشمندانه عمل کرد. ما ۹۰ دقیقه فرصت داریم که صعود کنیم. برخی اوقات ۳۰ دقیقه هم بیشتر فرصت داریم تا به پیروزی برسیم. مهم این است که از گذشته یاد بگیریم. ما با حریف بازی داشتیم و باید متفاوت‌تر از گذشته ظاهر شویم و در خط حمله و دفاع، عملکرد بهتر و تمرکز بالاتری داشته باشیم. در بازی‌های لیگ برتر زمان دارین ریکاوری کنیم اما اگر در جام حذفی اشتباه کنید، شما حذف خواهید شد.

ایران؟

خیلی خوشحالم که اینجا هستم. در مدتی که اینجا هستم، مردم و جامعه با من خوب هستند و همه چیز عالی است. از نظر حرفه‌ای، تمامی تیم‌ها در طول مدت لیگ مشکلاتی دارند و نمی‌توانند همیشه بالا باشند. تیم ما موفقیت‌های زیادی تا اینجا داشته است. ما سوپر جام را بردیم و بالای جدول هستیم و می‌خواهیم نیم فصل دوم بازی‌ها را ببریم. برخی مسائل اطراف تیم است. مثلا بازیکنان مصدوم در شرایط تیم تاثیرگذار بودند و به آن شرایط ایده‌آل خود نرسیدند. وقتی این مشکلات در یک زمان رخ می‌دهد، آن نتایج مد نظر به دست نمی‌آید. من خیلی مثبت نگاه می‌کنم. بازیکنان سخت کار می‌کنند و هنوز هم پرانگیزه هستند. ما قهرمانی را از دست نداده‌ایم و جام حذفی را هم از دست نداده‌ایم. قبلا هم گفته‌ام که اگر ۶ امتیاز از ما نمی‌گرفتند، الان صدر جدول بودیم. مردم چیزی که ما از دست می‌دهیم را می‌بینند. وقتی از شما امتیازات را می‌گیرند، اگر آن‌ها را به ما بدهند، ما در صدر جدول حضور پیدا می‌کردیم. وقتی شما در مقابل تیم‌های خوب امتیاز از دست می‌دهید، این اتفاقات رقم می‌خورد. بازی‌های استقلال و تراکتور همیشه جنجالی و سخت بوده است. ما از نتیجه ناراحت نبودیم، از شکل باخت ناراحت بودیم. من هنوز مثبت فکر می‌کنم و تیم هم گام به گام مثبت پیش می‌رود. در این هفته تمامی بازیکنان به ما برمی‌گردند و محکم‌تر ظاهر خواهیم شد و زمان برای جنگیدن در طول مسابقات هم داریم.

مصدومان و بازی نکردن برخی بازیکنان؟

زواری مصدوم بود و سه هفته است که با ما کار می‌کند. خاقانی هم مصدوم شد. با حامدی‌فر قرار است کنیم. من سیستم را ۳-۳-۴ می‌گذارم و وقتی این سیستم را می‌گذارم، مثلا روزبه را وسط می‌گذارم، امید و زبیر را هم دارم. سخت است به همه بازی دهیم چون مصدوم‌های زیادی در آن پست نداریم. امید خوب کار می‌کند. او به خاطر کیفیتش نیست که بازی نمی‌کند اما من هم نمی‌توانم با ۳ بازیکن شماره ۶ کار کنم. هر وقت احساس کنم آمانوف آماده باشد، از او استفاده می‌کنم. عارف غلامی، آرش، مرادمند و ابوالفضل جلالی هم مصدومیتی دارند و نهایتا تا ۲ هفته آینده به جمع ما اضافه می‌شود. محبی هم مصدوم است و باید ببینیم شرایطش چطور است. ما حتی بازیکنی داریم که با مصدومیت قرار است بازی کند چون راه حل دیگری نداریم. سعی می‌کنیم تا هفته‌های آینده وضعیت مصدومیت‌ها را برطرف کنیم. هروقت باهم بودیم، همیشه قوی بودیم.

حضور بازیکنان اروپایی در باشگاه‌های عربی؟

این بحث خیلی مهم برای فوتبال آسیا است ولی من الان نگران تیم خودمم هستم. الان نمی‌توانم درباره این مساله صحبت کنم. پنجره نقل و انتقالاتی ما بسته است و امیدوارم که جناب مدیرعامل این مشکل را حل کنند. من از بازیکنان راضی هستم اما ما لایق این هستیم که از فرصت استفاده کنیم که کیفیت تیم را بالاتر ببریم. این برای ما خیلی مهم است. وقتی که شما تعداد زیادی مصدوم دارید، از انتخاب‌های زیادی برخودار نیستید. وقتی شما می‌خواهید تمامی جام‌ها را به دست بیاورید، باید از انتخاب‌های زیادی برخوردار باشید. من از بازیکنان خود رضایت دارم اما اگر به تیم کمک شود، خیلی برای ما خوب می‌شود و امیدوارم پنجره نقل و انتقالاتی باز شود. اما درباره سوال شما باید بگویم آن‌ها پول زیادی دارند. با پول همه چیز متفاوت‌تر است (باخنده).

جدایی چشمی؟ 

تا الان هیچ اطلاعاتی مبنی بر خروج بازیکنی دریافت نکرده‌ام.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها