خبرهای داغ
کدخبر: ۴۴۳
تاریخ خبر:

وزارت خارجه آمریکا: هیچ نقشی در تغییر پرچم ایران نداشتیم

وزارت خارجه آمریکا گفت که هیچ نقشی در انتشار پرچم جمهوری اسلامی بدون نام «الله» نداشته است.

وزارت خارجه آمریکا: هیچ نقشی در تغییر پرچم ایران نداشتیم

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا ادعا کرد که هیچ نقشی در تغییر پرچم جمهوری اسلامی ایران و حذف نام «الله» از پرچم نداشته است.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» در این باره گفت که با تیم فوتبال ایالات متحده در تصمیم این نهاد ورزشی برای تغییر شکل پرچم جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی توییتر به بهانه حمایت از اعتراضات داخل ایران، هماهنگ نبوده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامی از وی برده نشده است، به شبکه سی ان ان گفت: «ما مشتاقانه منتظر یک بازی صلح‌آمیز و رقابتی در زمین هستیم».

این سخنگوی وزارت خارجه در ادامه اظهارات خود افزود: «ایالات متحده همچنان به دنبال راه هایی برای حمایت از مردم ایران در مواجهه با خشونت‌های دولتی علیه زنان و سرکوب ظالمانه علیه معترضان آرام است».

حساب کاربری تیم ملی فوتبال آمریکا در آستانه دیدار سه‌شنبه شب برابر ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در اقدامی جنجالی کلمه «الله»را از پرچم تیم ایران حذف کرد.

پس از اعتراض ایران به فیفا، آمریکایی‌ها از حرکت خود عقب نشینی کردند و گفتند که این اتفاق برای یک بار و به دلیل حمایت از اعتراضات اتفاق افتاد و از این پس پرچم ایران به همان شکل سابق در حساب توئیتری آن‌ها منتشر می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها