خبرهای داغ
کدخبر: ۷۵۹۱
تاریخ خبر:

پرسپولیس از آسیا حذف شد!

باشگاه پرسپولیس نیز به سرنوشت استقلال در جام باشگاه‌های آسیا دچار شده است.

پرسپولیس از آسیا حذف شد!

به طور قطع شوکه کننده‌ترین اتفاقی که سال گذشته برای فوتبال باشگاهی ایران رخ داد، حذف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل مشکلات مالکیتی و البته بدهی‌ انباشته بود. موضوعی که باعث شد وزیر ورزش دستور حل معضلات موجود در راه خصوصی‌سازی این دو باشگاه را صادر کرده و به دنبال بر طرف کردن موانع مختلف باشد.

طی یک سالی که گذشت موانع مختلفی از جمله پرداخت بدهی‌های کلان توسط دو باشگاه بزرگ پایتخت انجام پذیرفت و سرخابی‌ها با عرضه حدود ۱۰ درصد از سهامشان، راه خصوصی‌سازی را طی کردند.

با این حال اما، بدهی باشگاه استقلال به استراماچونی به موضوعی خانمان‌سوز تبدیل شد و با پرداخت دیر هنگام پول به سرمربی ایتالیایی، آبی‌پوشان برای دومین سال پیاپی از جام باشگاه‌های آسیا حذف شدند.

اما آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد، پرسپولیس نیز خطر حذف را بیخ گوش خود احساس می‌کند. هر چند که در چند روز اخیر رضا درویش، مدیرعامل سرخ‌ها تمامی شایعات مطرح شده درباره حذف سرخ‌ها از آسیا را رد کرده اما خبرگزاری ایرنا که وابسته به دولت است، در گزارشی مدعی شده که پرسپولیس نیز به سرنوشت استقلال دچار شده و به دلیل مشکلات مالکیتی، برای دومین سال پیاپی از حضور در بالاترین سطح باشگاهی قاره کهن، جا مانده است.

در ادامه نیز به موردی مهم اشاره شده که بحث‌های زیاد رسانه‌ای در خصوص مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و افشای اقدامات انجام شده، باعث حساسیت بیش از حد کنفدراسیون فوتبال آسیا و در نهایت حذف سرخابی‌ها از آسیا شده است.

شاید اولین و مهم‌ترین پرونده‌ای که از این طریق برای فوتبال ایران دردسر بزرگی ایجاد کرد، پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال بود. به طوری که مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال با صراحت کامل در یکی از شبکه‌های تلویزیونی این مسئله را به زبان آورد و گفت تمامی اظهار نظرات و مصاحبه‌هایی که پیرامون این مسئله انجام می‌گردد، به سندی علیه پرونده تبدیل شده و طرف مقابل از آن بهترین استفاده را می‌کند.

در ماه‌های اخیر نیز صحبت‌های زیادی درباره مشکلات مالکیتی، بدهی‌های مالی به اشخاص و البته بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح شده که طبق تجربه قبلی، می‌تواند به ضرر فوتبال ایران تمام شود. هر چند که حالا، بعد از حذف استقلال، شایعات بسیار قوی درباره حذف پرسپولیس از آسیا شنیده می‌شود.

 

منبع: ایرنا
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها