خبرهای داغ
کدخبر: ۶۲۰۶
تاریخ خبر:

۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ و بنزین ۳۰۰۰ تومانی برای مردم کفایت می‌کند

یک نماینده مجلس گفت که جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها کار درستی بوده است.

۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ و بنزین ۳۰۰۰ تومانی برای مردم کفایت می‌کند

مساله افزایش قیمت بنزین یا تغییر الگوی مصرف از طریق تغییر سهمیه‌ها یکی از مسائل مورد بحث در روزهای گذشته بوده است. براساس برخی از خبرها، ممکن است افزایش قیمت بنزین از طریق تغییر سهمیه‌ها باشد. موضوعی که با توجه به جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد از جایگاه‌ها، گمانه زنی‌هایی حتی در مورد زمان اجرای آن هم زده می‌شود.

هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی، در مصاحبه با انتخاب درباره جمع آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها گفت: کاری که انجام شده، کار درستی است و در قانون نیز آمده است. کارت سوخت برای چه چیزی به مردم داده شده است؟ برای استفاده داده ایم و اگر قرار باشد کارت استفاده نشود که سامانه ایجاد نمی‌شد.

وی افزود: هر کسی در کشور از سوخت کشور استفاده می‌کند باید مشخص باشد چه کسی است و چه میزان گازوییل و بنزین مصرف می‌کند. اگر قانونی هم گذاشته شده که ماشینی استفاده کند ماشینی استفاده نکند، مثلا ماشین‌هایی که آلودگی ایجاد می‌کنند و باید ناوگانشان را نو می‌کردند برای آن هاست. اگر قرار است نوسازی ناوگان انجام نشود چرا قانون گذاشته می‌شود، لذا آن کسی که بنزین به او تعلق نمی‌گیرد طبق قانون است.

عضو کمیسیون انرژی اضافه کرد: برآوردی که انجام شده است کامیون‌ها و ماشین‌های سواری زیادی در کشور هستند که اگر هیچ کاری نکنند خیلی به نفع کشور می‌شود، چون مصرف و آلودگی بسیار زیادی دارند. ما باید به قانون پایبند باشیم. وزارت نفت هم مکلف شده است تا شش ماه اول سال به همه کارت سوخت بدهد. در این بین عده‌ای که کارت خود را جا گذاشته یا از دست داده اند باید در یک جایگاه مشخص از بنزین استفاده کنند.

وی در ادامه نسبت به استفاده از کارت ملی به جای کارت سوخت افزود: خیلی صحبت کردیم که از بانک بانکی یا کارت ملی استفاده شود، اما جمع بندی نهایی این شد که سیستم کارت سوخت بماند و ارتقاع پیدا کند و به نوعی مجبور شدیم. فرض کنید طرف کارت ملی اش را گم کند، هزینه‌ای که برای آن فرد به وجود می‌آید زیاد می‌شود.

بیگی نژاد درباره تغییر سهمیه‌های سوخت گفت: هنوز صحبتی بر سر سهمیه‌ها نشده است و دست مجلس هم نیست. دولت باید در زمینه سهمیه‌ها نظر بدهد. برآورد ما این است که برای نود درصد مردم شصت لیتر بنزین ۱۵۰۰ و بنزین ۳۰۰۰ تومانی کفایت می‌کند. اینکه آیا سهمیه‌ها بیشتر شود یا دست بخورد اصلا به مجلس ربطی ندارد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها