خبرهای داغ
کدخبر: ۶۵۶۶
تاریخ خبر:

واکنش‌های جنجالی کاربران به مناظره‌ی تلویزیونی مسعود درخشان و موسی غنی‌نژاد

واکنش‌های توییتری به مناظره‌ی تلویزیونی مسعود درخشان و موسی غنی‌نژاد را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید.

واکنش‌های جنجالی کاربران به مناظره‌ی تلویزیونی مسعود درخشان و موسی غنی‌نژاد

موسی غنی‌نژاد و مسعود درخشان در شبکه افق درباره اقتصاد ایران با یکدیگر مناظره کردند.

واکنش‌های توییتری به مناظره‌ی تلویزیونی مسعود درخشان و موسی غنی‌نژاد را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

عبدالله گنجی: بدون قضات در باره محتوای مناظره درخشان-غنی‌نژاد، باید همه-خصوصا سیما-متوجه باشند که این معبر باید به جاده‌ای عریض تبدیل شود. پس از گفتگوی فاخر مولدان اندیشه، حاملان آن به میدان می‌آیند و بحث در شعاع وسیع‌تر و در عمق ادامه می‌یابد. رشد صورت می‌گیرد و بازار فحاشان هم کساد می‌شود.

حبیب ازغدی: مناظرهٔ فوکو-چامسکی را با مناظرهٔ غنی‌نژاد-درخشان مقایسه کنید. قیاس مع‌الفارقی است؟ بله، حق دارید که بگویید ربطی به هم ندارد. چون وضع ما، وضع علم نیست و در عالم علم مستقر نیستیم؛ امور این‌چنین پوچ می‌شود.

امیررضا نظری: شخصی که در مناظره امشب جهان آرا روبه‌روی دکتر غنی‌نژاد قرار گرفته بود مسبب اصلی وضعیت فعلی اقتصاد ایران و مربی و تربیت‌کننده سفیهانی چون عبدالملکی، احسان خاندوزی، داود منظور، سید جواد جهرمی و…بود. مسعود درخشان بنیان‌گذار و رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق بود!

مجید شاکری: ‌واقعا بحث این دو استاد بزرگوار و عالیقدر ما، آقایان دکتر درخشان و غنی‌نژاد، هیچ نسبتی با نیازهای اقتصاد امروز ایران ندارد.

مازیار بالائی: حالا متوجه شدید که چرا سیاست‌گذاران و عاملان عقب‌ماندگی ایران از حضور بسیاری از چهره‌های سیاسی و علمی در ‎صداوسیما می‌ترسند؟ آنها به خوبی می‌دانند که مشت خالی امثال ‎درخشان در تقابل با ‎غنی‌نژادها باز می‌شود و مردم می‌فهمند که چه بی‌سوادهای متوهمی بر آنان حکمرانی می‌کنند.

محسن صالحی‌خواه: از اینکه ‎مسعود درخشان سریع حواله داده به امام تعجب می‌کنید؟ کدوم یک از این کارشناسان، وقتی به چالش کشیده شدند، پشت سر امام و رهبری قایم نشدند؟

هاتف صالحی: ‌مناظره اساتید درخشان و غنی‌نژاد در شبکه افق -فارغ از محتوا- به خوبی نشان داد که ‎گفتگو در جامعه ما به ویژه در سطح نخبگان دچار اختلال شده است؛ هم اختلال مفهومی، هم کارکردی و هم کاربردی. به امید روزی که اساتید دانشگاه، علاوه بر راهروهای دانشکده‌ها و جلسات دفاع، امکانِ گفتگو بیابند!

مش قاسم: چقدر چنته دکتر درخشان خالیه. استدلالی ندارد درباره دلایل دفاعش از اقتصاد اسلامی. بحث علمی را به بازجویی و تهمت سیاسی به دکتر غنی نژاد و خبرنگاران تبدیل می‌کند. قطاری دیدم که سیاست می برد و چه خالی می‌رفت/ سهراب سپهری

محمد کشوری: خدا شاهده از تمام برنامه‌های نوروز و ماه رمضان تلویزیون برای من هم مفید‌تر بود، هم سرگرم‌کننده‌تر بود. آقای صدا و سیما، فیلم و سرگرمی نخواستیم، بیا تو همه مرضوعات چالشی روز از اقتصاد و فرهنگ و حجاب و فضای مجازی و.. مناظره‌های اینجوری برگزار کن.

فرهاد عشوندی: من فقط یه بخش‌هایی از مناظره دکتر غنی‌نژاد و دکتر درخشان رو دیدم، وای دو تا پیرمرد بامزه که دارن در کمال احترام با هم دعوا می‌کنن و فحش‌هاشون رو هم می‌دن! 
علی کلائی: دارم تصور می‌کنم که فریبرز رئیس دانا زنده بود و در مناظره با موسی غنی‌نژاد و مسعود درخشان. او اگر بود نه چیزی از نماینده راست سرمایه سالار مصدق‌ستیزی چون غنی‌نژاد می‌ماند و نه از درخشان استاد مصیبت‌هایی چون خاندوزی و عبدالمکی و اون امام صادقی‌ها و دفاع از اقتصاد اسلامی و پرونده‌سازی.

زهرا گرجی: از مناطره ‎دکتر درخشان و غنی‌نژاد در همین حد فهمیدیم که اقتصاد کشور دست افرادیه که نظریات امامین انقلاب رو قبول ندارند، بعد ما منتطر تحقق شعار سال هستیم.

سلمان معمار: تفاوت غنی‌نژاد و درخشان تفاوت علم ترجمه‌ای و علم تولیدیه.

علی: غنی‌نژاد از امشب تا مصاحبه یا مطلب زرد بعدیش موفق شد مدتی کوتاه احترام بقیه رو کسب کنه و همه‌ رو مدیون سطح نازل درخشان در مناظره بود. امیدوارم این مناظره هیچ‌وقت به انگلیسی ترجمه نشه که کل فاندهای اقتصاد خوانده‌های ایران رو قطع می‌کنن

همت قلی‌زاده: ‌در این ۲۰ سال اخیر، بنده به شخصه مناظره دکتر درخشان و دکتر غنی‌نژاد را یکی از بهترین برنامه‌های مفید دیدم. از برنامه جهان‌آرا بابت برگزاری این مناظره و رعایت انصاف، عدالت و احترام اساتید توسط مجری سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم صداوسیما برای تبیین موضوعات از این روش‌ها بیشتر بکار بگیرد.

از تبار آدم: ‌‎غنی‌نژاد یک چیز بزرگ دارد که درخشان ندارد: رسانه. او PR (روابط عمومی) را به لطف دوستانش در رسانه‌های جورواجور اقتصاد بازاری در ایران به خوبی بلدست. غنی‌نژاد می‌گوید لیبرالیزم توحیدی است. او برخلاف ژست پوزیتیویستی که می‌گیرد اتفاقن بسیار ایدیولوژیک است. درخشان آدم مناظره نبود.

ر. احسانی: مناظره‌ای بسیار کودکانه و در حضیض! عدم تعهد به نوش‌داروی عقل، و تذبذب و تناقض مکرر بحث غنی‌نژاد، و عدم تبادر قوی، و فقدان فراست کلامی از سوی دکتر درخشان، ملغمه‌ای پرخلجان و نامنسجم آفرید که توهین جدی به شعور مخاطب بود. در عجبم که دکتر درخشان، چرا اصولاً با چنین فردی می‌نشیند؟!

فواد رمضانی: ‌این آوردن درخشان تو مناظره با غنی‌نژاد یک جورایی بسیار شبیه به آوردن رییسی برای ریاست جمهوری بود. هر دو بی‌ربط و ناتوان

امیر: پروفسور درخشان به غنی‌نژاد لیبرال گفتند چرا کتابی که در مورد لیبرالیسم ترجمه کردی، نقدش رو ننوشتی؟ این خلاف اصول دانشگاهیه! گفت من ۵ درصد نقد دارم، اما نمی‌نویسم! (چرا؟ چون مردم ندونن و سیاست سرمایه‌داری در کشور راحت فرهنگ‌سازی و اجرا بشه؟؟)

عباسعلی امیری: مناظره غنی‌نژاد و درخشان دقیقا چیزی است که سال‌هاست می‌خواهم به دوستان فرهنگی بفهمانم.

جعفر صارمی: ‌غنی‌نژاد در ابتدای مناظره اصرار زیادی داشت که خود را در چهارچوب اسلام و انقلاب معرفی کند، اما این تظاهر دوام چندانی نداشت، شاید اوج این بحث جایی است که غنی‌نژاد گفت امام ایران را از دست کمونیست‌ها نجات داد و درخشان پرسید ایران را به کدام سمت برد. گفت به هیچ سمتی! ‌چرا که نمی‌توانست بگویید که امام هم با کمونیست‌ها مخالف بود و هم با لیبرال‌ها

حامد نصیری: همین مناظره امشب ‎دکتر درخشان و ‎دکتر غنی‌نژاد تو برنامه ‎جهان‌آرا نشون داد چقدر تئوریسین‌های  اقتصادی کشور عصبی، فاقد پشتوانه عقلانی و در شرایط اضطرار بی‌ادب هستند‌. درخشان به جای بحث مستدل، گیر‌افتاده در گوشه رینگ شروع کرد به تهمت زدن و تا پایان بحث توهین رو ادامه داد.

عمو علی سینا: مناظره دکتر موسی غنی‌نژاد رو با دکتر مسعود درخشان(مشاور جلیلی) میبینم؛ تعجب بیشتر میشه از اینکه اساتید علوم انسانی دانشگاه‌های ایران تا الان دق نکردن!خدا صبر بده

حسین عباسی‌فر: دیشب از دکتر غنی‌نژاد یاد گرفتیم اگر طبق اصل ۴۳ قانون اساسی همه‌ی امور را به مردم بسپریم این همان کمونیسم است و شهید بهشتی هم یک کمونیست بوده! یعنی خداوندگار تناقض‌گویی بود غنی‌نژاد

علیرضا: جهان‌آرا بر خلاف خط مشی که دیده بودم ازش… اما این برنامه مناظره خوبی بین دو تا استاد درست حسابی، خوب مناظره‌ای‌ست، بین دکتر درخشان ( یه جستجو کنین اطلاعات جالبی میاد در مورد ایشون) و غنی‌نژاد (منتقد دکتر مصدق و حامی بازار آزاد)

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها