خبرهای داغ
کدخبر: ۱۰۲۷۰
تاریخ خبر:

زلنسکی روسیه را تحریم کرد

رئیس‌جمهور اوکراین با امضای حکمی ۱۹۲ شخص و ۲۹۱ نهاد حقوقی که اکثراً روس هستند را برای مدت ۱۰ سال در فهرست تحریم قرار داد.

زلنسکی روسیه را تحریم کرد

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که تاکنون حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را در نبرد با روسیه از دست داده است و ضدحملات مداوم اخیر این کشور علیه مواضع روسیه با شکست مواجه شده است، طی حکمی شخصیت‌ها و نهاد‌های روس را در فهرست تحریم اوکراین قرار داد.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص نوشت، زلنسکی امروز (شنبه) حکمی را به امضا درآورد که مطابق با آن، تحریم‌های برای مدت ۱۰ سال علیه ۱۹۲ نفر که اکثراً روس هستند، وضع کرد.

جدیدترین تحریم‌های اوکراین همچنین ۲۹۱ نهاد حقوقی که اکثراً شرکت‌ها و کارخانه‌های روس هستند را نیز شامل می‌شود. زلنسکی همچنین شرکت‌های بلاروس، گرجستان و قزاقستان را نیز در فهرست سیاه خود قرار داده است.

زلنسکی همچنین خطوط هوایی گرجستان را در پی ازسرگیری پرواز‌های مستقیم بین گرجستان و روسیه در فهرست تحریم قرار داده است و «تاماز گایاشویلی» رئیس این خطوط هوایی نیز برای مدت ۱۰ سال در فهرست تحریم قرار گرفته است.

گایاشویلی به تاس گفت که نگران این تحریم‌ها نیست و توضیح داد: «من اهمیتی نمی‌دهم که کسی مرا تحریم کند. هیچ اظهارنظری در این باره نمی‌کنم».

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۱۰ می‌فرمان لغو روادید برای شهروندان گرجستان را امضا کرد که از ۱۵ می‌آغاز می‌شود.

در حکمی دیگر، ممنوعیت پرواز‌های مستقیم خطوط هوایی روسیه به گرجستان که از سال ۲۰۱۹ متوقف شده بود را لغو کرد. خطوط هوایی آزیموت روسیه اولین خطوط هوایی بود که در ۱۹ می‌پرواز‌ها را پس از دریافت مجوز از مقام‌های هوانوردی گرجستان از سرگرفت. خطوط هوایی گرجستان دومین خطوط هوایی بود که در ۲۰ می، پرواز‌های مستقیم بین گرجستان و روسیه را از سرگرفت.

در هفته‌های اخیر، اوکراین در ضدحملات مختلف که به امید بازپس‌گیری قلمرو‌ها از روسیه آغاز شده است، شکست خورده است و موفق نشده که پیشرفت‌های چشمگیری را حاصل کند و به همین دلیل سعی دارد جامعه جهانی را ترغیب کند تا با فشار به روسیه، این کشور را وادار به خروج از اوکراین کنند.

 

منبع: فارس
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها