خبرهای داغ
کدخبر: ۴۱۳۲
تاریخ خبر:

ممنوعیت ولنتاین توسط طالبان: جشن کفار است

دو دختر و پسر در کابل با احتیاط گل خریدند و هنگامی که گشتی طالبان را دیدند به سرعت محل را ترک کردند.

ممنوعیت ولنتاین توسط طالبان: جشن کفار است

طالبان امسال جشن ولنتاین در افغانستان را ممنوع کرد. طالبان همچنین گشتی های مسلح برای ممنوعیت خرید و فروش اشیا این جشن به راه انداخت.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به روز ولنتاین در کابل در سایه ممنوعیت آن توسط طالبان پرداخت.

دراین گزارش با تیتر "گلفروش های کابل از ممنوعیت ولنتاین توسط طالبان، دلشکسته اند" آمده است:‌ "طالبان جشن گرفتن ولنتاین را ممنوع کرده است. به همین دلیل گلفروشی های کابل روز سه شنبه (دیروز‌)‌ همزمان با ولنتاین، بی مشتری ماندند. این را خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در کابل مشاهده کردند."

دهها فروشنده گل در خیابان های پایتخت افغانستان بودند که گل های قرمز رنگ، بالن هایی به شکل قلب و عروسک های قرمز رنگ در دست داشتند اما خبری از مشتری نیست.

 فروشنده گل در کابل افغانستان در روز ولنتاین - خبرگزاری فرانسه

ممنوعیت ولنتاین توسط طالبان: جشن کفار است
روی شیشه یکی از مغازه ها اطلاعیه وزارت امربه معروف و نهی از منکر "امارت اسلامی افغانستان" (طالبان) نصب شده بود که خواهان ممنوعیت و دوری از جشن گرفتن ولنتاین بود.
در این اطلاعیه آمده است: "‌عید ولنتاین، اسلامی یا بخشی از فرهنگ افغانستانی نیست بلکه نماد تبلیغاتی کفار است. جشن گرفتن عید عشاق / ولنتاین اظهار همبستگی با پاپ مسیحی است".
البته در گذشته هم ولنتاین به شکل گسترده در افغانستان جشن گرفته نمی شد اما برخی اهالی شهرهای بزرگ در سال های اخیر این مناسبت را جشن می گرفتند.گل فروشی و محل فروش اشیا جشن ولنتاین در کابل - خبرگزاری فرانسه

ممنوعیت ولنتاین توسط طالبان: جشن کفار است

نیروهای وزارت امربه معروف و نهی از منکر گشتی هایی در مناطق فروش گل و اشیا ولنتاین به راه انداختند تا مطمئن شوند ممنوعیت جشن گرفتن ولنتاین و فروش اشیاء این جشن،‌ اجرا می شوند. نیروهای وزارت امربه معروف را افراد مسلح همراهی می کردند.
"عمر" در حالی که کنار فروشگاه گل فروشی اش ایستاده، گلبرگ های پلاسیده گل ها را بر می دارد اما همچنان امیدوار است گل ها را بفروشد. او گفت:‌ همانطور که می بینید مشتری نداریم. وضعیت خیلی بد است.
 وی ادامه داد:‌ در گذشته خیلی مشتری داشتیم. گل می خریدند... اما وضعیت اقتصادی فعلی اهالی شهر، به آنها اجازه نمی دهد گل بخرند. البته خرید گل هم ممنوع است.همکارش فیاز هم گفت: امارات اسلامی {طالبان} به ملت اجازه نمی دهد ولنتاین را جشن بگیرند به همین دلیل تعداد کمتری مشتری داریم. 

خبرگزاری فرانسه نوشت امکان ارتباط با وزارت امربه معروف طالبان ممکن نشد.
طالبان دو سال قبل توانست حکومت افغانستان را به دست بگیرد. مقامات این گروه وعده داده بودند به هنگام بازگشت به قدرت نرمش و انعطاف پذیری داشته باشند اما طالبان به تفسیر سختگیرانه از اسلام پرداختند.

copied
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    چرا همه را کافر میبینید و خود را مسلمان مگر نمیدانید اعمالتان در ترازوها سنجیده میشود مگر نمیدانید از امتحان سخت خداوند هنوز سربلند بیرون نیامده اید 💥💥💥

  • ناشناس

    سالی یکبار به زنانتان بگویید که برایشان ارزش قائل هستید 💥💥💥

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها