خبرهای داغ
کدخبر: ۲۷۵۲
تاریخ خبر:

زیره و خواص شگفت‌انگیز آن در کاهش وزن شکم و پهلو

کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین خواص زیره سبز طبع گرم و خشک آن است، گفت: این گیاه سرشار از آهن، کلیسیم، منیزیم، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین A بوده و با برطرف کردن رطوبت معده باعث کاهش حجم پهلو و شکم می‌شود.

زیره و خواص شگفت‌انگیز آن در کاهش وزن شکم و پهلو

مرتضی عزیزپور با اشاره به خواص درمانی و دارویی گیاه زیره، گفت: زیره یکی از ادویه‌های معطر است و به دو صورت سیاه و سبز وجود دارد. این گیاه در مناطق گرمسیر ایران به صورت خود رو و یا کشت شده در طبیعت یافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گیاه زیره از نفخ معده جلوگیری می‌کند. افزود: گیاه زیره به علت دارا بودن طبیعتی گرم و خشک می‌تواند برای افرادی که دارای معده سرد و نفاخ هستند مفید باشد.

متخصص گیاهان دارویی عنوان کرد: خاصیت ضد رطوبتی این گیاه باعث می‌شود که به مرور زمان از رطوبت معده کاسته شده و چاقی شکم و پهلو را برطرف می‌کند.

وی در ادامه به روش‌های استفاده از این گیاه اشاره کرد و گفت: از پودر آن به صورت ادویه در هنگام پخت غذا و یا هنگام سرو غذا می‌توان استفاده کرد و فرقی ندارد که غذا به چه صورتی طبخ شود حال چه به صورت پلو و خورشت باشد یا در آش و سوپ استفاده شود.

کارشناس گیاهان دارویی به افرادی که دارای نفخ شدید و مشکلات گوارشی هستند، توصیه کرد، روزانه به اندازه یک قاشق چای‌خوری زیره مصرف کنند تا مشکل‌شان برطرف شود.

عزیزپور یادآور شد: افرادی که دارای معده گرم هستند و دچار سردرد‌های گرم می‌شوند، در خوردن زیره به هیچ عنوان افراط و زیاده‌روی نکنند، زیرا امکان تشدید بیماری‌شان وجود دارد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها