خبرهای داغ
کدخبر: ۴۵۸۲
تاریخ خبر:

آب در تهران سهمیه‌بندی نمی‌شود

امروز اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که در آن احتمال سهمیه‌بندی آب در تهران به دلیل کمبود منابع آب خبر داده بود، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که منابع آب تهران در شرایط پایدار قرار دارد و آب در تهران و در آستانه نوروز سهمیه‌بندی نمی‌شود.

آب در تهران سهمیه‌بندی نمی‌شود

صبح امروز اخباری مبنی بر سهمیه‌بندی آب در تهران به دلیل کمبود منابع آبی منتشر شد. در این گزارش آمده بود: «طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به‌دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.»

در شرایطی که در روزهای پرمصرف پایان سال قرار داریم و مردم در نقاط مختلف پایتخت در حال انجام سنت دیرینه خانه‌تکانی هستند و منازل خود را برای ورود به سال جدید آماده می‌کنند، انتشار اخباری در خصوص احتمال اعمال محدودیت در توزیع آب در تهران، این سؤال مطرح است؛ آیا آب در تهران در آستانه نوروز، سهمیه‌بندی می‌شود؟

پیگیری از شرکت آب و فاضلاب استان تهران نشان می‌دهد در زمان حاضر تأمین آب پایتخت در حالت پایدار قرار دارد و برنامه‌ای برای اعمال محدودیت عمومی در توزیع آب در دستور کار نیست.

* قطع آب ۳۷ هزار مشترک بدمصرف تهرانی

تنها محدودیتی که در تهران در بخش آب اعمال شده، برخورد بازدارنده با مشترکان بدمصرف است. از ابتدای مهرماه تا امروز، قطع آب ۳۷ هزار مشترک بدمصرف تهرانی از ساعت ۹ تا ۱۷ و به‌صورت موقت انجام شده است تا این مشترکان نسبت به اصلاح روند مصرف خود اقدام کنند.

نیاوران، دیباجی، آیت‌الله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ استقرار مشترکان بدمصرف آب، در صدر نواحی تهران قرار دارند و نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف، رکورددار بدمصرفی آب در تهران است.

* ۸۸ درصد ظرفیت مخازن سدهای تهران خالی است

در روزهای اخیر رکورد مصرف زمستانه آب در تهران با مصرف لحظه‌ای ۵۳ هزار لیتر در ثانیه شکسته شد اما در ۲۴ ساعت گذشته، میزان پیک مصرف لحظه‌ای آب تهران در محدوده 45 هزار لیتر در ثانیه بوده است.

در زمان حاضر، میزان ذخایر آبی سدهای تهران، بالغ بر ۲۲۳ میلیون مترمکعب است که این میزان، نشان‌دهنده خالی بودن ۸۸ درصد ظرفیت مخازن سدهای پنج‌گانه تأمین آب تهران است، ازاین‌رو لازم است مشترکان تهرانی، در مصارف آب، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: تسنیم
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها