خبرهای داغ
کدخبر: ۴۶۶۵
تاریخ خبر:

ویدئوی روایت دختر دانش‌آموزی که مسموم شد؛ آخرین واکنش‌ها به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان

سریال مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم، تهران، بروجرد و چند شهر دیگر کشور به حدی خطرناک شده است که کمیسیون امنیت ملی مجلس، وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و پلیس به آن ورود کردند.

ویدئوی روایت دختر دانش‌آموزی که مسموم شد؛ آخرین واکنش‌ها به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان

داستان عجیب و مبهم مسمومیت دانش‌آموزان در قم از چهارشنبه ۹ آذر کلید خورد و در آن روز ۱۸ دانش آموز دختر هنرستان نور مسموم شدند. این اتفاق تلخ طی روزهای بعد در مدارس دیگری ادامه پیدا کرد و دامنه آن وسیع شد. سپس این اتفاق مرموز در مدارس بروجرد و حالا هم تهران رقم خورده است. حالا کار به جایی رسیده است که وزارت اطلاعات و پلیس کل کشور نیز بعد از گزارش‌های وزارت بهداشت نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

آخرین اظهار نظرها درباره این بحران را بخوانید: 

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت: خودم شخصا به قم رفتم و همه بیماران بیمارستان شهید بهشتی را ویزیت کردم و مدتی طولانی این کار طول کشید.مسمومیت ایجادشده بسیار خفیف بود و الحمدالله هیچ‌گونه عارضه برای کسی ایجاد نکرده بود و تنها چند ساعتی دچار علائم ضعف عضلانی، بیحالی و حالت تهوع بودند.

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس: این جور که معلوم است، می‌توانیم بگوییم با اتفاقاتی که برای دانش ‎آموزان در چند شهر و به ویژه قم رخ داده است، به این نتیجه می‌رسیم دست‌هایی باید در کار باشد. چرا  که آب و مواد غذایی به  خودی خو که باعث مسمومیت نخواهد شد و چرا فقط دانش‌آموزان درگیر آن هستند در حالی که همه مردم از همان آب و مواد غذایی استفاده می‌کنند.

احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس: معاون وزیر بهداشت گفته که مسمومیت دانش‌آموزان عمدی است. اگر این صحبت درست باشد باید مسئولین امنیتی و انتظامی، موضوع را پیگیری و با عاملین آن برخورد کنند. مردم و حوزه قم با هرگونه تحجر مخالف بوده و هست. ما از تحصیل دختران حمایت می‌کنیم.

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر: یقینا ضد انقلاب و دشمنانی که دنبال چنین موضوعاتی هستند از این مسائل سود خواهند برد تا وضعیت کشور را بحرانی جلوه داده و نا امنی را در کشور توسعه دهند.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور: تلاش های زیادی انجام شده است تا کانون و منشا این موضوع شناسایی شود و همکاران ما در وزارت اطلاعات و دستگاه های دیگر در حال پیگیری و تلاش هستند که امیدوارم به نتیجه لازم برسیم. کار به صورت ویژه و دقیق در حال انجام است تا بتوانیم این نگرانی را از مردم رفع کنیم. در پیگیری‌ها و جمع بندی ماجرا نیز یافتن منشاء این مساله دارای اهمیت زیادی است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها