خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۴۰۶
تاریخ خبر:

قتل فجیع داماد توسط عروس ۱۶ ساله در کرمانشاه؛ قاتل آزاد شد!

وکیل مدافع زنی که ۱۵ سال پیش به جرم قتل همسرش به قصاص محکوم شده بود، از آزادی موکلش با رضایت اولیای دم خبر داد.

قتل فجیع داماد توسط عروس ۱۶ ساله در کرمانشاه؛ قاتل آزاد شد!

عبدالصمدخرمشاهی در این‌باره اظهار کرد: در این پرونده که ۱۵ سال از شروع آن گذشته، یک خانم در کرمانشاه با پرتاب جسمی سنگین، همسرش را به دلیل رفتار نامناسب به قتل می‌رساند.

وی افزود: در آن زمان آن خانم به لحاظ سن کمی که داشته (۱۶ سال)، در دادگاه ویژه اطفال محاکمه و به قصاص نفس محکوم شده و در مرحله فرجام‌خواهی من وکالت او را پذیرفتم. این پرونده طولانی بود و بارها به طرق قانونی نسبت به آن اعتراض کردیم. در مرحله استیذان هم، اولیای دم برای صلح و سازش حاضر نمی‌شدند یا وقفه طولانی می‌افتاد و بارها و بارها به درازا کشیده شد. این اعتراضات طول کشید و موکلم بلاتکلیف در زندان بود.

خرمشاهی ادامه داد: حتی ما درخواست کردیم طبق ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی که مطرح کرده «در مواردی که محکوم به قصاص، در زندان است و صاحب حق قصاص، بدون عذر موجه یا به علت ناتوانی در پرداخت فاضل دیه یا به جهت انتظار برای بلوغ یا افاقه ولی‌دم یا محکوم علیه، مرتکب را در وضعیت نامعین رها نماید، با شکایت محکوم علیه از این امر، دادگاه صادرکننده حکم، مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می‌کند تا ظرف مهلت مقرر نسبت به گذشت، مصالحه یا اجرای قصاص اقدام کند. در صورت عدم اقدام او در این مدت، دادگاه می‌تواند پس از تعیین تعزیر بر اساس کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب و تایید رئیس حوزه قضائی و رئیس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص، مرتکب را آزاد کند.» با سند آزاد شود که مورد موافقت قرار نگرفت.

خرمشاهی با بیان اینکه این پرونده دست کمی از قدیمی‌ترین زن زندانی ایران نداشت، گفت: نهایتا اولیای دم اوایل امسال رضایت دادند. دو روز پیش در دادگاه ویژه اطفال در کیفری یک استان کرمانشاه قصاص او به لحاظ رضایت اولیای دم منتفی شد و از باب جنبه عمومی جرم هم ۱۰ سال حبس داشت که او  بیشتر از ۱۰ سال در زندان بود و حبس هم طی کرده بود و نهایتا آزاد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها