خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۵۵۹
تاریخ خبر:

کشف عنکبوتی شبیه خرچنگ با چشم‌های عجیب

شکل خرچنگ‌مانند، اندازۀ بسیار کوچک، رنگ روشن و چشم‌های عجیب این عنکبوت، آن را به یک نمونۀ جالب‌توجه تبدیل کرده است.

کشف عنکبوتی شبیه خرچنگ با چشم‌های عجیب

گونه‌ای از عنکبوت‌ها وجود دارد که به خاطر شکل و شمایل خرچنگ‌مانند و همینطور شکل راه رفتنش به «عنکبوت خرچنگی» مشهور شده است؛ این عنکبوت‌ها در سراسر جهان در خاک، در بستر‌های پوشیده از برگ و در زیر سنگ‌ها یافت می‌شوند.

به گزارش فرادید، اخیرا گروهی از محققان چینی برای شناخت بهتر این عنکبوت‌های کوچک، نمونه‌های مختلفی از آن‌ها را از مجموعه‌داران و علاقمندان عنکبوت‌ها گرفته و جمع‌آوری کرده‌اند. این تحقیق که نتایج آن روز ۱۸ آگوست در نشریۀ «زوکیز» منتشر شد، منجر به کشف یک گونۀ جدید از عنکبوت‌های خرچنگی شده است.

عنکبوت

جانور تازه‌کشف شده، گونۀ تازه‌ای از عنکبوت‌های خانوادۀ «ماسوریا» (Massuria) است. اندازۀ این عنکبوت تنها حدود ۶ میلیمتر است و دست و پا‌های آن رنگ زرد بسیار روشنی دارند؛ قسمت جلویی بدن جانور نیز پوشیده از نقطه‌های سبزرنگ است. قسمت عقب بدن نیز به رنگ نقره‌ای است که گاهی نقاط و رگه‌هایی زرد بر روی آن دیده می‌شود.

عنکبوت

تصاویری که از یک نمونۀ ماده از این جانور منتشر شده، نشان می‌هند که پا‌های جلویی جانور بسیار بلندتر از سایر پاهایش هستند.

نکتۀ جالب دیگر در مورد این جانور شکل چشم‌های متعدد آن است که مانند دوربین‌هایی با اندازه‌های متفاوت به جهات مختلف نشانه رفته‌اند.

عنکبوت

این عنکبوت‌ها در استان فوجیان چین در ۴۸۰ مایلی جنوب غربی شانگ‌های کشف شده‌اند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها