خبرهای داغ
کدخبر: ۲۴۷۳۸
تاریخ خبر:

گرم شدن کره زمین؛ اروپا دوبرابر سرعت دیگر قاره‌ها در حال گرم شدن است

آخرین داده‌ها از آمار و ارقام مربوط به پنج سال گذشته نشان می‌دهد که دمای هوا در اروپا اکنون ۲.۳ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی‌شدن است

گرم شدن کره زمین؛ اروپا دوبرابر سرعت دیگر قاره‌ها در حال گرم شدن است

دو سازمان عالی نظارت بر اقلیم در گزارش اخیر خود اعلام کرده‌اند که اروپا سریع‌تر از سایر قاره‌ها گرم می‌شود و دمای آن تقریباً دو برابر میانگین جهانی درحال افزایش است. این موضوع می‌تواند روی سلامت انسان‌ها، ذوب یخچال‌ها و فعالیت‌های اقتصادی به‌عنوان هشداری جدی موردتوجه قرار گیرد.

گرم شدن زمین

سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب‌وهوای اتحادیه اروپا (کوپرنیک) در گزارشی مشترک اعلام کرده‌اند که قاره اروپا این فرصت را دارد که استراتژی‌های هدفمندی را برای حل این مسئله درنظر بگیرد. این دو سازمان می‌گویند اروپا بهتر است انتقال به منابع تجدیدپذیر مانند باد، انرژی خورشیدی و نیروهای برق‌آبی را در پاسخ به اثرات تغییرات آب‌وهوا سرعت ببخشد.

دمای قاره اروپا سریع‌تر از سایر قاره‌ها گرم می‌شود

دو آژانسی که درزمینه نظارت بر اقلیم فعالیت می‌کنند، در گزارش وضعیت آب‌وهوای اروپا مربوط به سال ۲۰۲۳ اعلام کرده‌اند که این قاره ۴۳ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید کرده است. این درحالی است که سال قبل‌تر یعنی ۲۰۲۲، این رقم ۳۶ درصد بود. برای دومین سال متوالی، انرژی بیشتری در اروپا از انرژی‌های تجدیدپذیر نسبت به سوخت‌های فسیلی تولید شده است.

آخرین داده‌ها از آمار و ارقام مربوط به پنج سال گذشته نشان می‌دهد که دمای هوا در اروپا اکنون ۲.۳ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی‌شدن است. درنتیجه به‌نظر می‌رسد که قاره اروپا باید برنامه‌های خود را برای استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر سرعت ببخشد.

گفتنی است براساس این گزارش، اروپا در سال ۲۰۲۳ با دمای ۱.۰۲ تا ۱.۱۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین، دومین سال گرم ثبت‌شده در تاریخ خود را پشت‌سر گذاشت. قاره اروپا از سال ۲۰۲۰ به‌ مدت سه سال پیاپی گرم‌ترین دماها را تجربه کرده است. این قاره از سال ۲۰۰۷ تاکنون برای ۷ سال گرم‌ترین دما را به‌ خود اختصاص داده است.

گرم شدن زمین

 

 

منبع: دیجیاتو
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها