خبرهای داغ
کدخبر: ۱۵۱۲
تاریخ خبر:

ایلان ماسک مدعی شد؛ دولت آمریکا شبکه‌های اجتماعی را سانسور شدید می‌کند

مالک توییتر: همه شبکه‌های اجتماعی درگیر سانسور شدید و در مواقعی هدایت و دخالت مستقیم دولت آمریکا هستند. برای مثال گوگل خیلی از پیوندها را ناپدید می‌کند.

ایلان ماسک مدعی شد؛ دولت آمریکا شبکه‌های اجتماعی را سانسور شدید می‌کند

ایلان ماسک مالک توئیتر مدعی شد که: همه پلتفرم‌های اجتماعی تحت کنترل شدید نهاد‌های دولت آمریکا هستند و حتی گاهی با دستور صریح واشنگتن دست به سانسور می‌زنند.

اسناد منشترشده از سوی ماسک بعد از آنکه توئیتر را تحت مالکیت خود درآورد، حاکی از تبانی این پلتفرم با «اف بی آی» پلیس فدرال آمریکا، «سیا» سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، پنتاگون و سایر نهاد‌های دولتی در راستای سرکوب جریان آزاد اطلاعات پیرامون مسائلی چون انتخابات، جنگ اوکراین و همه گیری کرونا است.
به عنوان مثال، مدیران اجرائی سابق توئیتر، جلسات مداومی با اعضای اف بی آی و سیا داشته اند که طی آن‌ها لیست حساب‌هایی را که باید در آستانه برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ تعلیق می‌شدند، دریافت کردند.
آنطور که از اظهارات ماسک برمی آید، دولت واشنگتن با سایر پلتفرم‌ها ازجمله فیسبوک، مایکروسافت و پینترست هم تبانی دارد.
در همین رابطه، وی در توئیتی نوشت: همه شبکه‌های اجتماعی در سانسور‌های بزرگ دخیل هستند- سانسور‌هایی که با دخالت چشمگیر و حتی دستور صریح دولت واشنگتن انجام می‌شوند. برای مثال، گوگل به طور مداوم لینک‌هایی را پنهان می‌کند.
این افشاگری در حالی است که رسانه‌های اجتماعی مدعی استقلال عمل از دولت‌ها هستند. از سوی دیگر، کنگره آمریکا اخیرا با این ادعا که شبکه اجتماعی «تیک تاک» وابسته به دولت پکن است، استفاده از آن را در نهاد‌های وابسته به دولت فدرال ممنوع کرد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها