خبرهای داغ
کدخبر: ۱۵۲۴۴
تاریخ خبر:

ساخت بستنی با پلاستیک بازیافتی!

بستنی در هر شکل و طعمی که باشد، قطعا خوشمزه است، اما در این مورد چندان هم مطمئن نباشید چراکه عجیب‌ترین بستنی جهان طعم متفاوتی دارد.

ساخت بستنی با پلاستیک بازیافتی!

شوک کاربران از خبر ساخت بستنی با پلاستیک بازیافتی دلیلی شد تا در میان اخبار پربازدید ساعات گذشته، عنوان بستنی وانیلی از پلاستیک بازیافتی، سوژه شود. یک طراح بریتانیایی ادعا می‌کند که اولین کسی است که بستنی با طعم وانیل از پلاستیک بازیافتی تهیه کرده است. این بستنی که تصویرش را در این بخش از سرگرمی نمناک مشاهده می‌کنید، هنوز کسی آن را نچشیده است، اما قرار است طعم آن مانند بستنی وانیلی معمولی باشد.

به گزارش نمناک، الئونورا اورتولانی به عنوان بخشی از پروژه سال آخر خود در دانشگاه طراحی سنترال سنت مارتینز، تصمیم گرفت تا کاری را انجام دهد که هیچ کس قبلاً انجام نداده بود، و آن استفاده از مقدار کمی پلاستیک برای ساخت طعم دهنده بستنی بود.

اورتولانی، طراح این پروژه که Guilty Flavours نام دارد، به مجله Dezeen گفت:"من هرگز تصور نمی‌کردم که واقعاً بتوانم از پلاستیک غذا درست کنم. "

پیدا کردن دانشمندی که او در این مسیر یاری کند سخت بود تا اینکه سرانجام، الئونورا اورتولانی، دانشمند و محقق مواد غذایی دانشگاه متروپولیتن لندن، جوآنا سادلر از دانشگاه ادینبورگ را شناخت که به او در سنتز وانیلین مصنوعی از پلاستیک کمک کرد. این ماده از همان ماده خام پلاستیک - نفت خام - تولید می‌شود، بنابراین دلیل این استدلال این بود که تنها چیزی که آن‌ها نیاز داشتند، یک آنزیم برای شکستن پیوند‌های فوق قوی بین مولکول‌ها در ساختار پلاستیک و دیگری برای سنتز این مولکول‌ها به وانیلین بود.

اولین بستنی وانیلی با طعم وانیل سنتز شده از پلاستیک در حال حاضر در یخچال قفل شده و در Central Saint Martins به نمایش گذاشته شده است. این طراح امیدوار است که دستاورد او بحثی را در مورد بازیافت و نحوه نگاه ما به محصولات مصنوعی و طبیعی آغاز کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها