خبرهای داغ
کدخبر: ۱۶۸۳۳
تاریخ خبر:

رونمایی اپل از مک‌بوک پرو M۳

نسل جدید مک‌بوک پرو حالا شامل مک‌بوک پرو 14 اینچی پایه با تراشه M3 و همچنین رنگ جدید اسپیس بلک یا مشکی می‌شود.

رونمایی اپل از مک‌بوک پرو M3

در کنار آی‌مک ۲۴ اینچی M3، مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید اپل در رویداد Scary Fast با تراشه‌های خانواده M3 معرفی شدند و برای اولین‌بار شاهد رونمایی از یک نسخه پایه ۱۴ اینچی با تراشه M3 هستیم. این محصولات همچنین حالا در رنگ «اسپیس بلک» یا مشکی هم به فروش می‌رسند.

مدل ۱۴ اینچی پایه با تراشه M3، قیمتی برابر ۱۵۹۹ دلار دارد و جایگزین مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی M2 می‌شود. در این محصول دیگر خبری از تاچ‌بار نیست تا این فناوری از دنیای مک‌بوک پرو حذف شود. مک بوک پرو ۱۴ اینچی M3 پرو و مک بوک پرو ۱۶ اینچی M3 پرو در نسخه پایه به‌ترتیب ۱۹۹۹ و ۲۴۹۹ دلار قیمت دارند.

مک‌بوک پرو

مشخصات مک بوک پرو 14 و 16 اینچی M3

مک‌بوک‌های جدید اپل حالا در رنگ مشکی هم به فروش می‌رسند که می‌تواند کاربران بیشتری را جذب کند. این محصولات به دوربین فیس‌تایم 1080p مجهز شده‌اند و از 6 اسپیکر بهره می‌برند.

نمایشگر Liquid Retina XDR مورد استفاده در نسل جدید مک‌بوک پرو بهبودهایی را تجربه کرده و حالا محتوای SDR را با 20 درصد روشنایی بیشتر نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. میزان روشنایی برای این نوع محتوا در نسل قبلی برابر ۵۰۰ نیت بود که حالا به ۶۰۰ نیت رسیده است.

استفاده از تراشه‌های ۳ نانومتری M3 باعث بهبود چشمگیر عملکرد مک‌بوک‌های جدید شده است. مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 در استفاده‌های روزانه تا ۶۰ درصد از مک‌بوک پرو M1 سریع‌تر است و تا ۲۲ ساعت هم شارژدهی دارد. مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M3 پرو هم نسبت به M1 پرو تا ۴۰ درصد عملکرد سریع‌تری دارند. همچنین تراشه M3 مکس از حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند که باعث بهبود عملکرد مک‌ها در برنامه‌هایی مانند متلب می‌شود.

پیش‌فروش مک‌بوک پرو M3 و M3 پرو از امروز آغاز شده است و یک هفته دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. مدل‌های مجهز به تراشه M3 مکس در اواخر ماه نوامبر روانه بازار خواهند شد.

قیمت پایه مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 برابر ۱۵۹۹ دلار، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 پرو برابر ۱۹۹۹ دلار و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی M3 پرو برابر ۲۴۹۹ دلار است.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها