خبرهای داغ
کدخبر: ۱۷۶۵۵
تاریخ خبر:

اختلال شدید اینترنت در کشور؛ اختلال در شبکه انتقال استان تهران

ساعتی پیش اینترنت کشور دچار اختلال شدید شد و دسترسی تعداد زیادی از کاربران به اینترنت قطع شد.

اختلال شدید اینترنت در کشور؛  اختلال در شبکه انتقال استان تهران

ساعتی پیش اینترنت کشور دچار اختلال شدید شد و تعداد زیادی از کاربران دسترسی به اینترنت نداشتند. موضوعی که هنوز هیچ یک از مقامات مرتبط نسبت به آن واکنش نداشته‌اند.

نت‌بلاکس که وضعیت اینترنت در سراسر دنیا را رصد می‌کند هم ضمن تایید این موضوع خبر داد که اینترنت ایران برای زمان کوتاهی با اختلال شدید روبرو شده بود و به ۵۷ درصد سطح عادی کاهش یافته بود.

وبسایت زویمت که اخبار فناوری را پوشش می دهد، در این زمینه نوشت: دسترسی به اینترنت برای کل کاربران ایران با اختلال جدی یا قطعی کامل روبرو است. در حال حاضر تنها دسترسی به شبکه‌ی داخلی کشور میسر است و تنها سرویس‌هایی که در داخل کشور میزبانی شده‌اند در دسترس هستند. البته خدمت‌رسانی برخی از سرویس‌های داخلی نیز به دلیل وابستگی به ابزارهای خارجی با اختلال روبرو است.

هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در رابطه با دلیل قطعی اینترنت ارائه نشده است.

خبرگزاری دولتی ایسنا می گوید اختلال در اینترنت که در برخی نقاط کشور گزارش شده بود، دقایقی پیش رفع شد.

همچنین خبرگزاری تسنیم، از رسانه های حامی دولت نوشت: اختلال در اینترنت که ساعتی پیش در برخی نقاط کشور به ویژه تهران گزارش شده بود، دقایقی پیش رفع شد.پیگیری های تسنیم نشان می دهد، بروز مشکل در برخی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت به ویژه ثابت دلیل بروز این مشکل موقت بود.

تکمیلی:

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: قطعی در شبکه اینترنت به دلیل اختلال در شبکه انتقال استان تهران بوده که اکنون حل شده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است که به‌ دنبال ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران از ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه تا ۱۰ و ۲۵ دقیقه در ارائه ترافیک داخل و بین‌الملل اپراتورهای کشور اختلالی رخ داد.

شرکت ارتباطات زیرساخت کشور ضمن عذرخواهی از هموطنان بابت اختلال ایجاد شده تاکید کرد خوشبختانه با تلاش همکاران و کارشناسان فنی این شرکت، اقدامات لازم انجام و شبکه به حالت عادی بازگشت و در حال حاضر هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت وجود ندارد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها