خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۷۹
تاریخ خبر:

واکنش عجیب توئیتر به هک شدن اطلاعات کاربرانش

توییتر در واکنش به هک و فروش اطلاعات میلیون‌ها کاربر خود گفت که سوءاستفاده اخیر هیچ ارتباطی به باگ سیستم یا حفره‌های امنیتی این شرکت ندارد.

واکنش عجیب توئیتر به هک شدن اطلاعات کاربرانش

توییتر مدعی شده که علت افشای بیش از ۲۰۰ میلیون آدرس ایمیل متعلق به کاربران این پلتفرم، در نتیجه آسیب‌پذیری یا سوءاستفاده داخلی عوامل شرکت اتفاق نیفتاده است. این پلتفرم اجتماعی با ارسال بیانیه‌ای در وب‌سایت خود، به این گمانه‌زنی پرداخت که عاملان افشاکننده اطلاعات کاربران از باگ امنیتی قبلی که در ژانویه ۲۰۲۲ افشا و ترمیم شده بود، سوءاستفاده کردند. هکرها پیش‌تر از این رخنه امنیتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی بیش از پنج میلیون کاربر توییتر استفاده کردند.

این شرکت افزود: در پاسخ به گزارش‌ها اخیر رسانه‌ها مبنی بر فروش آنلاین داده‌های کاربران توییتر، ما تحقیقات کاملی را انجام دادیم و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه داده‌های اخیرا فروخته شده با بهره‌برداری از آسیب‌پذیری سیستمی توییتر به‌دست آمده باشد، وجود ندارد.

هیچ‌یک از مجموعه داده‌های تحلیل شده حاوی گذرواژه یا اطلاعاتی نیستند که بتوانند باعث به‌خطر افتادن رمز عبور کاربر شوند. توییتر بر این باور است که این نشت اطلاعاتی از پایگاه‌های اطلاعاتی در دسترس عموم که در جاهای دیگر جمع‌آوری شده‌اند، به‌دست آمده‌اند. این شرکت در ادامه ادعا کرد که داده‌های لو رفته احتمالا مجموعه‌ای هستند که پیش‌تر از طریق منابع مختلف به‌صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.

برخی از کارشناسان با زیر سوال بردن استدلال توییتر، این پرسش را مطرح کردند که چرا شرکت از توضیح چگونگی ارسال داده‌های فاش شده به آدرس‌های ایمیل مرتبط با حساب‌های توییتر افراد خودداری کرده است.

این پلتفرم در ادامه گفت که با مقامات مربوطه حفاظت از داده‌ها و سایر سازمان‌های در ارتباط است تا جزئیات بیش‌تری را در مورد این هک اطلاعات کاربران توییتر به‌دست آورد. در اواخر نوامبر ۲۰۲۲، محققان حفره امنیتی مهمی را از اطلاعات هویتی حساس کشف کردند و مدعی شدند که احتمالا به‌دلیل آسبیب‌پذیری توییتر، هر کسی می‌تواند ارتباط آدرس ایمیل یا شماره تلفن را با حساب‌های توییتر را بررسی کند. اکنون پس از لو رفتن اطلاعات میلیون‌ها کاربر از ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا، رسانه‌ها از فروش آنها در دارک‌وب خبر دادند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها