خبرهای داغ
کدخبر: ۳۱۴۰
تاریخ خبر:

دفاع هوش مصنوعی از یک متهم در دادگاه منتفی شد

پروژه هوش مصنوعی‌ای که قرار بود در دادگاه از یک متهم به رانندگی با سرعت بالا دفاع کند، به دلیل احتمال متهم شدن رئیس این پروژه به حبس، منتفی شد.

دفاع هوش مصنوعی از یک متهم در دادگاه منتفی شد

ابتدای سال میلادی جدید بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هوش مصنوعی قرار است از فردی که به دلیل رانندگی با سرعت بالا در دادگاه محاکمه می‌شود شرکت و از متهم دفاع کند. قرار بود یک آیفون با اپلیکیشن مخصوص در داخل جیب فرد مدعی‌علیه قرار بگیرد و او از طریق عینکی هوشمند جلسه‌ی دادگاه را ضبط کند تا هوش مصنوعی استدلال‌های لازم را برای برنده شدن در پرونده ارائه دهد.

وکیل رباتیک، مبتنی‌بر ابزارهای هوش مصنوعی ویژه‌ای نظیر ChatGPT و DaVinci است که متن می‌سازند. شرکت DoNotPay همین حالا نیز از ابزارهای مشابه برای اهدافی مثل دفاع در برابر اتهام سرعت بیش از حد استفاده می‌کند.

ایده‌ی استفاده از وکیل رباتیک در دادگاه بسیار بحث‌برانگیز شد و حواشی زیادی در پی داشت. تا پیش از این هرگز هوش مصنوعی در دادگاه از متهم دفاع نکرده است. چنین اتفاقی می‌توانست قدمی روبه‌جلو در پیشرفت هوش مصنوعی باشد.

جاشوا براودر، مدیرعامل شرکت DoNotPay، می‌گوید چندین کانون وکلای ایالتی در آمریکا او را تهدید کرده‌اند که استفاده از وکیل رباتیک در دادگاه ممکن است به قیمت زندانی شدن براودر تمام شود. مقامات رسمی یکی از این کانون‌های وکالتی گفته‌اند استفاده از وکیل رباتیک در برخی از ایالت‌ها نمونه‌ی بارز قانون‌شکنی است و ممکن است مسئول اصلی پروژه تا ۶ ماه زندانی شود.

بدین ترتیب پس از حاشیه‌سازی فراوان، به‌این‌زودی‌ها قرار نیست شاهد حضور وکیل رباتیک در دادگاه باشیم. مدیرعامل DoNotPay می‌گوید این شرکت همچنان به استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های مختلف ادامه خواهد داد.

منبع: زومیت
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها