خبرهای داغ
کدخبر: ۸۶۷
تاریخ خبر:

چت بات هوش مصنوعی محور ChatGPT و بیکاری مشاغل!

هوش مصنوعی ChatGPT در آینده جایگزین انسان خواهد شد

شرکت OpenAI چت بات هوش مصنوعی محور بنام ChatGPT را طراحی و پیاده سازی کرده است که می تواند تهدید جدی برای موتورهای جست و جو مانند گوگل به حساب بیاید.

هوش مصنوعی  ChatGPT در آینده جایگزین انسان خواهد شد

شرکت OpenAI چت بات هوش مصنوعی محور بنام ChatGPT را طراحی و پیاده سازی کرده است که می تواند تهدید جدی برای موتورهای جست و جو مانند گوگل به حساب بیاید. نوشتن سریع مقالات با پیچیدگی بالا، نوشتن قطعه کدهای برنامه نویسی به زبان های مختلف، تولید محتوا در حوزه های مختلف، نوشتن فکاهی و اشعار گوشه ای از ویژگی های این ابزار فوق العاده به حساب می آید. دسترسی به داده‌های فراوان در فضای وب نقطه قوت این ابزار به حساب می آید که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. شاید تماشای فیلم Her به شما در درک پیچیدگی و قدرت این چت بات کمک کند!

چت بات هوش مصنوعی محور ChatGPT یک نمونه ابتدایی از چت‌بات مبتنی بر دیالوگ است که توسط OpenAI توسعه یافته، می‌تواند زبان طبیعی انسان را متوجه شود و متون نوشتاری بسیار دقیقی مشابه انسان تولید کند. این ابزار برای ایجاد پاسخ‌هایی شبیه انسان در قالب متن طراحی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا در تعاملات طبیعی و مکالمه‌ای با این مدل توسعه یافته قدرتمند مشارکت کنند.

شاید بتوان گفت یکی از عوامل پیشرفت و دقت چشمگیر چت بات هوش مصنوعی محور ChatGPT دسترسی شرکت OpenAI به پایگاه داده شبکه اجتماعی توییتر به منظور آموزش ابزارهای خود بوده است.

چت بات هوش مصنوعی محور ChatGPT چطور کار می کند؟

این ابزار می تواند به طرز شگفت آوری زبان انسان را درک کند و متون نوشتاری خارق العاده دقیق مشابه افراد تولید کند. ChatGPT در حقیقت نسخه توسعه یافته مدل زبانی مبتی بر یادگیری عمیق GPT به حساب می آید. این چت‌بات که با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق کار می کند، از طریق یک رابط بصری، به پرسش های مطرح شده پاسخ می دهد. علت قدرت زیاد این ابزار، آموزش آن توسط داده های کلان موجود در سطح اینترنت است. با این حال کار با این ابزار به دلیل بهره مندی از یک رابط کاربری گفتگو‌محور بسیار ساده است. انسان سوالش را می پرسد و ChatGPT در قالب گفتگوی انسانی متکی بر هوش مصنوعی پاسخ های دقیق و فوق العاده مناسب می دهد.

کاربردهای چت بات هوش مصنوعی محور ChatGPT چیست؟

به نظر می آید شاید در آینده ای نزدیک برنامه نویسان به منظور یافتن پاسخ سوالاتشان، پیش از استفاده از گوگل یا استک اوورفلو از این ابزار استفاده کنند. از جمله ویژگی های این ابزار می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • بهینه سازی پرسش های مطرح شده توسط کاربران
  • ارائه پاسخ به همراه توضیحات
  • پاسخ به سوالات پیچیده
  • پاسخ به سوالات برنامه نویسان در قالب پیشنهاد راهکارهای کُدمحور
  • تولید محتوا برای منابع خبری و …
  • فعالیت بعنوان پشتیبان مشتریان
  • فعالیت در قالب یک سیستم توصیه گر

به احتمال زیاد شما هم این عبارت را دیده یا شنیده اید: ” بیکاری افراد و حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی”. شاید بتوان چنین مطرح کرد که امکان حذف مشاغل تولید محتوامحور، خبرنگاری و … توسط این ابزار وجود دارد. حدف مشکلات مربوط به برنامه‌نویسی در مدت کوتاهی نمونه دیگری از خطرات این ابزار برای برنامه نویسان است. هر چند باید اذعان داشت ChatGPT در حال حاضر، فاقد بسیاری از جنبه های لازم انسانی برای تولید محتوا می باشد اما در حال حاضر!

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها