خبرهای داغ
کدخبر: ۱۶۰۰۸
تاریخ خبر:

آموزش پخت یک کباب ساده در کمتر از ۱۰ دقیقه!

فصل پاییز فقط فصل تغییر رنگ درخت‌ها و آب و هوا نیست، ذائقه آدم‌ها هم در این فصل تغییر می‌کند.

آموزش پخت یک کباب ساده در کمتر از ۱۰ دقیقه!

همه دوست دارند یک خوردنی جدید کشف کنند و همه چیزش نو باشد؛ رنگش، مزه‌اش و حتی مدل، شکل و قیافه‌اش. پس بیکار ننشیند و همپای زمان که در حال تغییر و دگرگونی است، شما هم رنگ و روی جدیدی به غذاهایتان بدهید با یک غذای خوش قیافه که زحمت زیادی هم ندارد؛ غذایی که فقط به دست آمدنش در گرو خلاقیت و هنر شماست؛ غذایی که فقط خودتان بلدید درستش کنید و کسی قبل از شما حتی رنگش را ندیده چه برسد به اینکه مزه‌اش را بداند.

۱. اول از همه باید یک سرکشی به یخچال داشته باشی؛ اینکه از شب قبل چیزی مانده یا نه. اگر گوشت خورش  یا حتی آب گوشت یا حتی باقلاپلو یا چلو گوشت از شب مانده یا غذای دیروز پیدا کنی که فبها. اگر گوشت نداشتی مرغ هم باشد باز می‌توانی این غذا را درست کنی.  زیاد غصه نخور.

۲. حالا گوشت یا مرغی را که پیدا کردی خوب گرم کن و بعد از اینکه سرد شد انگار که می‌خواهی برای سالاد الویه مرغ ریش‌ریش کنی همان بلا را سر این گوشت‌ها یا مرغ‌ها بیاور و خوب ریش‌ریششان کن.

حالا یک پیاز کوچک بردار و نگینی خرد کن و بعد سرخش کن.

۳. گوشت یا مرغ ریش‌ریش شده را با پیاز سرخ شده مخلوط کن و نمک و ادویه و زعفران و فلفل سیاه را هم به آن اضافه کن.

۴. برای نان زیر گوشت اگر نان پیتا دارید که خیلی خوب است. نان پیتا را دو لایه کن. بهتر است چون در این حالت لایه نازک‌تری درست می‌شود و شکل خمیری به خود نمی‌گیرد. اگر نان پیتا هم ندارید می‌توانی از نان لواش یا نان تافتون استفاده کنی. فقط یک بشقاب روی آن بگذار و با چاقو دور تا دور آن را ببر تا یک نان گرد اندازه یک بشقاب پلوخوری داشته باشی.

۵.گوشت یا مرغ آماده شده را روی نان بریز  و به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بگذار. حرارت فر باید خیلی کم باشد.  بعد از اینکه گوشت یا مرغ را از فر بیرون آوردی  می‌توانی  روی آن را با جعفری تازه خرد شده و پیاز خرد شده تزئین کنی. هم خوشگل می‌شود و هم خوشمزه. خب غذای من‌درآوردی شما آماده است!

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها