خبرهای داغ
کدخبر: ۱۹۱۳۱
تاریخ خبر:

آموزش پخت مرغ اسفناج پهلو، یک طعم متفاوت و خوشمزه از مرغ!

مرغ اسفناج پهلو نوعی غذای اصیل و خوشمزه شمالی است که از ترکیب مرغ با اسفناج تهیه می‌شود و غذایی بسیار مقوی و لذیذ است.

آموزش پخت مرغ اسفناج پهلو، یک طعم متفاوت و خوشمزه از مرغ!

فراروـ  مرغ یکی از پرکاربردترین مواد غذایی است و همه به دنبال بهترین روش برای پخت مرغ هستند. به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشت و استیک خوشمزه‌تر هم باشد. بعضی‌ها مرغ را با زعفران تنها می‌پزند، برخی آن را دم می‌کنند و برخی با انواع سس‌های مختلف مرغ را طعم‌دار می‌کنند که همگی در نوع خود خوشمزه هستند. اما پیشنهاد می‌کنم به صورت موقت هرچه دستور پخت مرغ دارید، کنار بگذارید و مرغ اسفناج پهلو را امتحان کنید. این مرغ از آنجا که با اسفناج طبخ می‌شود، علاوه‌بر طعم خوشمزه و بی‌نظیرش به دلیل داشتن اسفناج تازه دارای آهن و مواد معدنی است و به همین دلیل یک غذای بسیار مقوی برای کودکان و سالمندان نیز محسوب می‌شود. اگر دوست دارید این مرغ اسفناج پهلوی خوشمزه و بی‌نظیر را در منزل تهیه کنید و یک غذای جدید بپزید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

مرغ: ۳ تکه

اسفناج خام: نیم کیلو

پیاز بزرگ: ۲ عدد

سیر: ۳ حبه

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری سر پر

رب انار: ۲ قاشق غذاخوری سر پر

زعفران دم کرده غلیظ: نصف پیمانه

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

مرغ و اسفناج

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه اول تکه‌های مرغ را همراه با نمک، زردچوبه و کمی زعفران مزه‌دار کنید و خوب تکه‌های مرغ را ماساژ بدهید و ظرف مرغ را به مدت ۲ ساعت کنار بگذارید تا مرغ مزه‌دار شود.

در مرحله بعد مقداری روغن داخل ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز قرار بدهید تا روغن داغ شود. حالا تکه‌های مرغ را داخل روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن، مرغ‌ها را از ماهی تابه خارج کنید و داخل یک قابلمه دیگر بریزید. ۱ عدد پیاز را پوست و خرد کنید و داخل همان روغن ماهی تابه سرخ کنید. کمی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه بریزید و بعد که پیاز سرخ شد، ۱ قاشق رب گوجه فرنگی و ۱ قاشق رب انار را داخل پیاز داغ بریزید و سی ثانیه تفت بدهید. بعد یک لیوان آب جوش اضافه کنید و خوب هم بزنید و وقتی سس شروع به جوشیدن کرد، اجاق گاز را خاموش کنید و سس آماده را داخل قابلمه مرغ بریزید و زیر قابلمه را روشن کنید تا مرغ با حرارت کم، همراه با سس بپزد و کم کم غلیظ شود.

در این فاصله اسفناج‌ها را خوب بشویید و داخل یک قابلمه بریزید تا اسفناج بخارپز شود، بعد اجاق گاز را خاموش کنید. ۱ عدد پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل یک ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز قرار بدهید تا سرخ شود. بعد سیر‌ها را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید. سی ثانیه تفت بدهید و بعد کمی زردچوبه بریزید و ۱ قاشق رب گوجه فرنگی و ۱ قاشق رب انار را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت بدهید، سپس اسفناج آبپز شده را داخل ماهی تابه بریزید و خوب با مواد تفت بدهید تا اسفناج مزه‌دار شود. در آخر کمی نمک را همراه با زعفران دم کرده اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید. نیم ساعت آخر پخت مرغ، اسفناج مزه‌دار شده را به قابلمه اضافه کنید و نیم ساعت زمان بدهید تا با مرغ بجوشد و غلیظ شود. حالا مرغ اسفناج پهلوی خوشمزه و بی‌نظیر شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ هنگام شستن اسفناج باید به این نکات توجه داشته باشید که اسفناج حاوی شن‌ریزه است؛ بنابراین آن را چند دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا شن‌های آن ته‌نشین شود و در آخر به‌تدریج از اسفناج‌های رویی بردارید و با آب سرد آب‌کشی کنید تا شن‌های ته‌نشین شده دوباره به اسفناج‌ها نچسبند. هرگز اسفناج را پس از خرد کردن نشویید تا مواد مغذی آن خارج نشود. اسفناج را به مقدار مورد نیاز بپزید و هیچ‌وقت آن را به صورت پخته شده نگهداری نکنید. هنگام خرید اسفناج برگ‌های لطیف و تازه آن را انتخاب کنید. برگ‌های درشت و تیره‌رنگ برای این دیپ مناسب نیست. همچنین اسفناج را باید در اندازه‌های چهار سانتی‌متری خرد کنید.

۲ ـ رب انار نوعی رب گرفته شده از دانه‌های انار است که به دو صورت ترش و ملس در بازار موجود است. رب انار معمولا رنگ تیره‌ای دارد؛ ولی نباید بیش از حد سیاه باشد که نشانه سوختگی رب هنگام پخت است. رب انار مرغوب نباید بیش از حد سفت باشد؛ همچنین نباید بوی ترشیدگی بدهد. برای طبخ این مرغ سعی کنید رب انار را از فروشگاه‌های معتبر و یا از کسانی که به صورت خانگی و تمیز رب انار را درست می‌کنند، تهیه کنید.

۳ ـ همیشه سعی کنید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید. بعد به ازای ۱ قاشق چای‌خوری زعفران ۲ قاشق سوپ‌خوری آب جوش و ۲ تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ باعث می‌شود به زعفران شوک وارد شود و رنگ بیش‌تری پس بدهد. زعفران را در ظرف دردار در فریزر نگهداری کنید و موقع استفاده اجازه بدهید در دمای محیط یخ زدایی شود. پس از هر بار استفاده دوباره زعفران باقی مانده را داخل فریزر قرار دهید. حواستان باشد زعفرانی که استفاده می‌کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان بگذارید و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران‌های تقلبی معمولاً براق هستند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها