خبرهای داغ
کدخبر: ۱۹۵۷۴
تاریخ خبر:

آموزش پخت یک مرغ خوشمزه با یک دستورالعمل جدید

مرغ روش‌های زیادی برای پختن دارد و در این روش مرغ با پیاز، زعفران و آلو طبخ می‌شود که درنهایت طعم بسیار خاص و دلپذیری دارد.

آموزش پخت یک مرغ خوشمزه با یک دستورالعمل جدید

فراروـ  به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشتی خوشمزه‌تر هم باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خودتان و خانواده تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید، چون می‌خواهیم یک مدل طبخ مرغ را به شما آموزش بدهیم که از خوردن آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. در این روش مرغ با پیاز و زعفران پخته می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. اگر دوست دارید یک مرغ خوشمزه با یک روش جدید بپزید و طعم جدیدی را تجربه کنید، حتما این روش پخت مرغ را امتحان کنید و در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

مرغ: ۴ تکه

پیاز درشت: ۲ عدد

آلو بخارا: ۶ عدد

کره: ۲۵ گرم

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع: به میزان لازم

زعفران دم کرده غلیظ: نصف فنجان

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا: به میزان لازم

مرغ

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه ابتدا تکه‌های مرغ را با کمی نمک و زردچوبه خوب ماساژ بدهید. کمی روغن داخل ماهی تابه بریزید و هر دو طرف مرغ را کمی سرخ کنید و بعد مرغ‌های سرخ شده را کنار بگذارید. در مرحله بعد پیاز‌ها را پوست و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و حلقه‌های پیاز را کف قابلمه بچینید، تکه‌های مرغ سرخ شده را روی پیاز‌ها بچینید و بعد مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا و شکر روی مرغ‌ها بپاشید. حالا کره و دو قاشق غذاخوری روغن را اضافه کنید و آلوی بخارا را که از قبل خیس داده‌اید هم داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید. حرارت اجاق گاز را کم کنید تا پیاز آب بیندازد و مرغ کم کم بپزد. یک ساعت بعد زعفران دم کرده غلیظ را روی مرغ بریزید و دوباره نیم ساعت زمان بدهید تا مرغ جا بیفتد. حالا مرغ خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید همراه با زرشک پلو سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ این مرغ اصلا نیازی به اضافه کردن آب ندارد و با آب پیاز و زعفران پخته می‌شود. اگر احساس کردید مرغ شما در انتهای پخت، بیش از حد خشک شده است، می‌توانید مقدار خیلی کم آب جوش به آن اضافه کنید.

۲ ـ همیشه سعی کنید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید؛ چون هرقدر زعفران را با آب بیش‌تری دم کنید، کم‌رنگ‌تر می‌شود و مجبور می‌شوید برای به دست آوردن رنگ دلخواه‌تان از زعفران بیشتری استفاده کنید؛ بنابراین نحوه دم کردن زعفران بسیار مهم است. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید. بعد به ازای ۱ قاشق چای‌خوری زعفران ۲ قاشق سوپ‌خوری آب جوش و ۲ تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ باعث می‌شود به زعفران شوک وارد شود و رنگ بیش‌تری پس بدهد. زعفران را در ظرف دردار در فریزر نگهداری کنید و موقع استفاده اجازه بدهید در دمای محیط یخ زدایی شود. پس از هر بار استفاده دوباره زعفران باقی مانده را داخل فریزر قرار دهید. حواستان باشد زعفرانی که استفاده می‌کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان بگذارید و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران‌های تقلبی معمولاً براق هستند.

۳ ـ همیشه هنگام استفاده از آلو در خورش نیم ساعت قبل آن را توی یک کاسه با آب ولرم خیس کنید. این کار باعث می‌شود اگر آلو دارای شن‌ریزه یا آشغال باشد، با خیس خوردن کاملا تمیز شود. بعد از نیم ساعت آلو را توی یک صافی بریزید و روی آن آب بگیرید؛ سپس به غذا اضافه کنید.

۴ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد‌ها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها