خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۵۰۰
تاریخ خبر:

طرز تهیه کیک ملکه بادام، کیک کافی شاپی محبوب

کیک ملکه بادام یکی از انواع کیک‌های کافی شاپی خوشمزه و محبوب است که از ترکیب کیک با نوعی کرم مخصوص و پرک بادام بو داده تهیه می‌شود.

طرز تهیه کیک ملکه بادام، کیک کافی شاپی محبوب

فراروـ  کیک‌ها ازجمله دسر‌ها و عصرانه‌های خوشمزه و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که در انواع میوه‌ای، خامه‌ای، شکلاتی، پنیری و... تهیه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک‌های میوه‌ای به دلیل عطر و بوی میوه تازه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، همیشه پر طرفدار و محبوب هستند. تکلیف کیک‌های شکلاتی هم که مشخص است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که کیک شکلاتی را دوست نداشته باشد. کیک ملکه بادام یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و کافی شاپی است که بافت نرم و اسفنجی دارد و به دلیل داشتن کرم و پرک بادام بسیار خوشمزه و دلچسب است. اگر دوست دارید این کیک کافی شاپی خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد سفید قنادی: ۵۰ گرم

تخم مرغ: ۵ عدد

شیر: ۵۰ گرم معادل یک پیمانه

روغن مایع: ۵۰ گرم معادل یک پنجم پیمانه

شکر دانه ریز: ۴۰ گرم

نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو: نصف قاشق چای‌خوری

بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری سرپر

وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه کرم

کره: ۷۰ گرم

شکر دانه ریز: ۳ قاشق غذاخوری

نمک: یک سوم قاشق چای‌خوری

خامه صبحانه: ۳۰۰ گرم

برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا شیر و روغن را داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن دستی کمی هم بزنید تا یکدست شود، سپس آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط کرده‌اید، به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد کاملا با شیر و روغن مخلوط شود. در مرحله بعد زرده‌های تخم مرغ را که از قبل جدا کرده‌اید، به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا تخم مرغ با مواد مخلوط شود.

حالا سفیده‌های تخم مرغ را با همزن برقی هم یک دقیقه هم بزنید، سپس شکر و آبلیمو را طی سه مرحله به سفیده اضافه کنید و همچنان با همزن برقی هم بزنید. در آخر نشاسته ذرت را اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا سفیده فرم بگیرد و پره‌های همزن روی سفیده خط بیندازد. در این مرحله همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید. کف یک قالب مستطیل ۲۰ در ۲۳ را کاغذ روغنی پهن کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید. قالب را داخل فر ۱۵۰ درجه سانتیگراد که از قبل داغ کرده‌اید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار بدهید تا کیک بپزد. بعد از پخت اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود، سپس آن را از قالب خارج کنید.

برای درست کردن کرم میانی کیک ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است، همراه با شکر و نمک با همزن بزنید تا رنگش روشن شود، سپس خامه را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و همچنان با همزن برقی بزنید تا مواد به شکل کرم دربیاید. در این مرحله کرم آماده است. پرک‌های بادام را داخل سینی فر بریزید و داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا کمی برشته شود. بعد از اینکه کیک خنک شد، آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید یا به صورت مربع برش بزنید. لایه اول را روی میز کار بگذارید و از کرمی که درست کرده‌اید، روی سطح کیک بمالید، سپس لایه بعدی را بگذارید و به همین ترتیب پیش بروید تا لایه‌ها تمام شود. در آخر دورتادور کیک را با کرم بپوشانید و صاف کنید، سپس پرک‌های بادام را با دست به روی کیک و دورتادور کیک بچسبانید. کیک را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود، حالا کیک ملکه بادام خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

کیک ملکه بادام

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن کیک باید مواد اولیه را به دمای محیط برسانید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه بدهید به دمای محیط برسند.

۲ ـ معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر در دستور گفته شده دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۴۵ دقیقه ذکر شده، ممکن است در فر شما با این دما و مدت زمان نتیجه مطلوبی حاصل نشود. البته نگران این موضوع نباشید. با چندبار استفاده از فر متوجه می‌شوید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسب است. با این حال به این موضوع توجه داشته باشید که معمولاً درجه حرارتی که در دستور‌ها گفته می‌شود، بر مبنای فر برقی است. اگر از فر گازی استفاده می‌کنید، دما را بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بیش‌تر بگذارید. اما دمایی که گفته می‌شود، باز هم به فر شما بستگی دارد. باید قلق فر دست‌تان بیاید. با چند بار امتحان کردن متوجه دما و مدت زمان پخت خواهید شد.

۳ ـ همیشه زمان به هم زدن تخم‌مرغ چندین بار هم‌زن را خاموش کنید و اطراف ظرف را با کمک لیسک تمیز و داخل ظرف بریزید تا ذره‌ای از تخم‌مرغ به صورت هم نزده داخل کیک نباشد. در غیر این صورت با وجود اینکه از وانیل و یا اسانس استفاده می‌کنید، باز هم کیک بوی تخم‌مرغ می‌گیرد.

۴ ـ همیشه برای پخت هر کیکی آرد و مواد خشک دیگر مثل پودر کاکائو را ۳ بار الک کنید. این کار باعث هواگیری و سبک شدن آرد می‌شود. درنتیجه بافت کیک شما بهتر می‌شود. نکته مهم دیگری که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد کیک درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد کیک هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

۵ ـ در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب نسبت به مواد کوچک یا بزرگ باشد، نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید. همیشه باید قالبی را انتخاب کنید که وقتی مواد کیک را در آن ریختید، ۳/۱ قالب شما خالی بماند. البته همه این موارد نیاز به تجربه دارد. شاید بار اول متوجه نشوید چه قالبی مناسب است. باید چند بار کیک درست کنید تا چشم شما به اندازه‌ها عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید. قالب‌های متنوع و گران‌قیمت زیادی در بازار موجود است. وقتی برای خرید قالب مراجعه می‌کنید، باتوجه به تنوع ممکن است در انتخاب قالب سردرگم شوید. یکی از بهترین قالب‌ها برای تهیه انواع کیک که نسبت به سایر قالب‌ها قیمت مناسبی هم دارد، قالب‌های گالوانیزه است که معمولاً می‌توانید آن‌ها را از همه لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. این قالب‌ها در طرح‌ها و شکل‌های مختلف موجودند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها