خبرهای داغ
کدخبر: ۲۴۰۵۸
تاریخ خبر:

این قسمت مرغ را تحت هیچ شرایطی نخورید!

«درست کن بخور! حلاله! مگه چی می‌شه؟!» تقریبا تمام قسمت‌های مرغ در سبد غذایی خانواده‌ها قرار دارد.

این قسمت مرغ را تحت هیچ شرایطی نخورید!

فرادید» «درست کن بخور! حلاله! مگه چی می‌شه؟!» تقریبا تمام قسمت‌های مرغ در سبد غذایی خانواده‌ها قرار دارد. ران، سینه، گردن، بال، کتف، پشت، حتی جگر و دل و پای مرغ هم استفاده می‌شود و هر کدام خاصیت‌های خود را دارند. از سنگدان مرغ هم حتی نمی‌شود گذشت! اما متخصصان یک قسمت از مرغ را برای مصرف کاملا ممنوع کرده‌اند آیا شما می‌دانید آن کدام بخش است؟!

مرغ یکی از پرمصرف‌ترین پروتئین‌هایی است که علیرغم گران شدن تمام مواد غذایی باز هم رجوع مردم به آن به نسبت بقیه مواد پروتئینی بیشتر است!

پوست مرغ

اگر از تمام قسمت‌های مرغ استفاده می‌کنید مساله ای نیست ولی به گواه تمام کارشناسان پوست مرغ را باید حتما دور بریزید و مصرف نکنید. اما علت آن چیست؟ پوست مرغ خوشمزگی خاصی به غذا می‌دهد. چرب بودن آن جذابیت دارد و طعم آن هم وقتی سرخ می‌شود واقعا خوب است! اما چرا باید از آن دوری کرد؟! ضررهای پوست مرغ چیست؟

پوست مرغ از اسیدهای چرب اشباع زیادی تشکیل شده است. به همین دلیل کالری بالایی هم دارد. پس برای حفظ سلامت بدن شما و همچنین جلوگیری از چاقی مفرط و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی باید از خوردن آن اجتناب کنید.

از آنجا که برای حفظ سلامت جوجه‌ها در مرغداری از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌شود و این داروها در پوست مرغ ذخیره می‌شوند با خوردن آن به صورت مستقیم وارد بدن شما هم خواهد شد و نتیجه آن ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شماست! پس باز هم برای سلامتتان از آن دوری کنید!

به هنگام مصرف دانه‌های جو و ذرت در تغذیه مرغ‌ها، فلزات سنگین، سموم و آفت کش‌ها هم وارد بدن مرغ‌ها می‌شود و در پوست آنها ماندگار است! پس برای اینکه از توده‌های سرطانی جلوگیری بشود دور خوردن پوست مرغ را خط بکشید!

برای اینکه جوجه‌ها سریعتر رشد کنند گفته می‌شود که به آنها هورمون تزریق می‌کنند! این هورمون‌ها سبب بروز مشکلات زیادی در بدن انسان خواهد شد که جوش و آکنه، کیست تخمدان، رشد موهای زائد و افزایش وزن را می‌توان در میان آنها نام برد. این هورمون‌ها در پوست مرغ ذخیره می‌شوند!

دنبالچه مرغ

این قسمت از مرغ نهایت چربی را دارد. خوردن آن موجب بروز مشکلات قلبی می‌شود. البته نه اینکه با یک بار خوردن این اتفاق بیفتد بلکه به دلیل اشباع چربی در آن ناحیه کلسترول و چربی خون در بدن شما هم بالا خواهد رفت و زمینه ساز بروز مشکلات جسمی خواهد شد.

پای مرغ

پای مرغ منبعی غنی از کلسیم، فسفر، ویتامین A و D است! متخصصان مصرف آن را به صورت یک یا دو بار در ماه مجاز می‌دانند اما بیشتر از آن سعی کنید استفاده نکنید چون موجب بروز التهاب در بافت‌های بدن خواهد شد. حتی خیلی از کارشناسان معتقدند که چربی این ناحیه زیاد است و برای افراد دارای اضافه وزن و همچنین کسانی که مبتلا به دیابت هستند اصلا مفید نیست.

سنگدان مرغ

افراد زیادی سنگدان را جایگزین مصرف گوشت قرمز کرده‌اند که این کار اصلا خوب نیست. سنگدان به دلیل کلسترول بالایی که دارد برای کسانی که به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا هستند یا نقرس دارند خیلی آسیب زاست.

جگر مرغ

جگر مرغ

از آنجا که جگر عضو پاکسازی کننده است هرچه مرغ بخورد در آن ناحیه تصفیه خواهد شد و اگر دارو، هورمون یا هر خوراکی خورده باشد که برای انسان مضر است و کمتر از 48 ساعت بعد به تغذیه انسانی برسد به بدن خیلی آسیب می‌رساند. انواع سرطان، آلرژی‌ها، مسمومیت و مقاومت به آنتی بیوتیک‌ها از این طریق به وجود می‌آید.

بال مرغ

بال و گردن مرغ

بال و گردن مرغ منطقه‌ای است که واکسن تزریق می‌شود. البته سرعت جذب در این ناحیه بالاست ولی بعضی کارشناسان معتقدند که مصرف این نواحی موجب اشکالات زیادی در بدن انسان خواهد شد که از آنها می‌توان بیماری‌های قلبی و عروقی، کیست تخمدان، کیستیک شدن سینه، آکنه‌های شدید پوستی، افزایش موهای زائد، تغییر در سیکل قاعدگی و... را نام برد!

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها