خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۰۹۶
تاریخ خبر:

کمیسیون قضایی: لایحه حجاب به شورای نگهبان رفت / هیات رئیسه مجلس: لایحه حجاب به شورای نگهبان ارسال نشده

صبح امروز نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از اتمام بررسی لایحه حجاب و عفاف در این کمیسیون و ارسال آن به شورای نگهبان خبر داد. خبری که توسط عضو هیات رئیسه مجلس تکذیب شد.

کمیسیون قضایی: لایحه حجاب به شورای نگهبان رفت / هیات رئیسه مجلس: لایحه حجاب به شورای نگهبان ارسال نشده

صبح امروز ایرنا از قول حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون قضایی مجلس و ارسال آن به شورای نگهبان خبر داد. نوروزی گفته بود: جلسات بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به اتمام رسیده و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

همچنین نوروزی در مورد بازگشت گشت ارشاد به خیابان گفت: بر اساس این مصوبه، دیگر گشت ارشاد به سبک سابق نخواهیم داشت و فردی دستگیر نمی شود. بلکه به این روش است که افرادی که دست به ولنگاری می زنند به آنها از طریق پیامک اخطار داده می شود؛ مورد قطعی برای کسانی است که باندی، گروهی و یا به نحو خاصی با نظام اسلامی تقابل می کنند؛ بنابراین به این صورت نیست که گشت ارشاد اقدام به دستگیری کند.

پس از این اظهارات نوروزی، ایسنا به نقل از محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نوشت: هنوز مصوبات کمیسیون حقوقی و قضایی درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان ارسال نشده است.

پیرهادی گفت: بعد از رای مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی‌ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: روال بررسی طرح‌ها و لوایح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بدین گونه است که بعد از اتمام رسیدگی در کمیسیون، گزارش به صحن علنی برای تعیین مهلت اجرای آزمایشی ارجاع می‌شود و بعد از آن گزارش به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد لذا صحن علنی درباره محتوای گزارش ورود نخواهد داشت و تنها مهلت اجرای آزمایشی را تعیین می‌کند؛ این روال در مورد لایحه حجاب و عفاف هم مطرح است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون کمیسیون حقوقی و قضایی گزارش خود درباره پیشنهاد مهلت اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب را به صحن علنی نداده است لذا هنوز مصوبات کمیسیون به شورا ارجاع نشده است چون ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی صورت می‌گیرد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها