خبرهای داغ
کدخبر: ۲۹
تاریخ خبر:

خاطره جالب سعید حجاریان از فیدل کاسترو

سعید حجاریان در مصاحبه‌ای خاطره‌ای جالب از فیدل کاسترو و کوبا نقل کرد

خاطره جالب سعید حجاریان از فیدل کاسترو

سعید حجاریان ضمن ذکر خاطره‌ای از فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا، درباره نقش جوانان در اعتراضات اخیر گفت:

من شخصاً مدت‌هاست مثل قبل با جامعه در ارتباط نیستم و در جمع‌های محدودی حاضر می‌شوم. کرونا و پساکرونا هم مزید بر علت شد. با این حال فکر می‌کنم ما خیلی نسبت به جوانان منجمد نیستیم. این را در مقایسه با کسانی می‌گویم که بحران‌های بین نسلی زیادی دارند. الان تنش‌های نسلی در خانواده‌های لائیک و مذهبی، سیاسی و غیرسیاسی وجود دارد یعنی اگر توجه کنید همه به‌نوعی معترض هستند. در جامعه هم علائم آن را به‌وضوح می‌بینیم که معترضان معتقدند بقیه عمرمان را با ایدئولوژی و سیاست تلف نمی‌کنیم.

از طرف دیگر از یک نکته نباید غافل شد. مدت‌هاست شبکه‌های خارجی مثلاً من‌وتو برای‌ جوانان جذاب شده است چون متنوع‌تر هستند؛ به‌ عبارتی جوان‌ها به شنیدن تبلیغات «نه» می‌گویند. شما ببینید این‌ جوانان معترض، منتقد و مخالف سرود «سلام فرمانده» هستند چون به ‌نوعی خودبسندگی رسیده‌اند و «رهایی» را دنبال می‌کنند.

خوب است خاطره‌ای را به نقل از یکی از دوستان که به کوبا سفر کرده بود، بگویم. آنجا بحث درباره وضعیت ایران شده بود. رائول کاسترو به دوست ما گفته بود شما در جمهوری اسلامی ایران دیسکو دارید؟ دوست ما گفته بود نه. کاسترو پرسیده بود بیچ دارید؟ دوست ما گفته بود بله منتهی زنانه و مردانه‌اش جداست. ‌پرسیده بود کلاس‌های درس چطور است؟ دوست ما پاسخ داده بود، تفکیک کرده‌ایم. کاسترو گفته بود وضع وحشتناکی دارید. همه راه‌ها را بسته‌اید، لااقل یک راه را باز کنید. بعد توضیح داده بود، کوبا کمونیستی است و همه‌چیز آن بسته است ولی یک راه باز است. شما الان همه‌چیز را بسته‌اید!

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها